• kdegamer
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 26-08-2013
Goedemorgen!

Ik heb vandaag me nieuwe processor en moederbord gereserveerd
Processor: AMD FX-6300
Moederbord: Asus M5A78L-M LE,sAM3+
Alleen heb ik nog een ram geheugen nodig DDR 3

Ik wou graag even weten als jullie misschien weten welke ram geheugen ddr ik nodig heb.
Alvast Bedankt voor jullie Moeite en Hulp.

Fijne dag Nog allemaal ! :P

• kleinesmurf
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13-04 18:41
Google?

Zoek op "Asus M5A78L-M LE", de eerste hit gaat al naar de website van de fabrikant...

Doorklikken naar Support en de kop "Memory/Device Support"...

• blamauci
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 25-10 16:21
kdegamer schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 10:15:
Goedemorgen!

Ik heb vandaag me nieuwe processor en moederbord gereserveerd
Processor: AMD FX-6300
Moederbord: Asus M5A78L-M LE,sAM3+
Alleen heb ik nog een ram geheugen nodig DDR 3

Ik wou graag even weten als jullie misschien weten welke ram geheugen ddr ik nodig heb.
Alvast Bedankt voor jullie Moeite en Hulp.

Fijne dag Nog allemaal ! :P
Als je kan pak een ander moederbord. Jou moederbord gaat problemen geven met een FX processor. Je moet absoluut geen low end chipsets gebruiken om FX processors aan te sturen. U are going to have a bad time then.

Edit: Oeff ik snap dat je geld wil besparen maar een moederbord van 40 euro met een 2phase VRM design en een FX6300 is vragen om problemen. Als je dit gaat combineren zal dat moederbord van 40 euro niet zeer lang leven.

http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=688663 Ik laat dit even achter als leesvoer. Ja het komt van een andere site maar het stipt goed aan waarom lower end chipsets en FX procs niet goed samengaan O-)

[Voor 23% gewijzigd door blamauci op 17-08-2013 16:18]

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Je processor ondersteunt DDR3-1866.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien het een Asusbord is zou ik voor de zekerheid wel even de QVL raadplegen. Asusborden zijn redelijk kieskeuerig, en zorgen dat je iets koopt dat getest is met dit bordje kan je een boel ellende schelen :)

Niet dat ander geheugen niet kan werken, maar de kans bestaat dat het niet zo heel erg soepel werkt.

30" monitor te koop

• blamauci
TERW_DAN schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:23:
Gezien het een Asusbord is zou ik voor de zekerheid wel even de QVL raadplegen. Asusborden zijn redelijk kieskeuerig, en zorgen dat je iets koopt dat getest is met dit bordje kan je een boel ellende schelen :)

Niet dat ander geheugen niet kan werken, maar de kans bestaat dat het niet zo heel erg soepel werkt.
TERW_DAN ik ben beter van je gewend man. Je moet ffkes verder kijken naar het bord wat hij uitkiest en de processor die hij erbij wil combineren. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat staat natuurlijk los van 't geheugen dat hij wilt nemen. Of beter gezegd, dit advies geldt ongeacht welke CPU of geheugen hij wilt kiezen, het is iets dat je bij dit bord tegen kan komen.

[Voor 52% gewijzigd door TERW_DAN op 17-08-2013 16:40]

30" monitor te koop

• blamauci
TERW_DAN schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:37:
Dat staat natuurlijk los van 't geheugen dat hij wilt nemen. Of beter gezegd, dit advies geldt ongeacht welke CPU of geheugen hij wilt kiezen, het is iets dat je bij dit bord tegen kan komen.
Maar in mijn ogen iig wel hogere prioriteit anders kan ie natuurlijk ook niet genieten van zijn geheugen

En ja idd het is een probleem bij alle ASUS moederborden. Ze zijn allemaal vrij kieskeurig qua RAM geheugen ondersteuning.

[Voor 12% gewijzigd door blamauci op 17-08-2013 19:04]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee