Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Met welke CMS kan ik zelf redelijk simpel aanpassingen doen?

Pagina: 1
Acties:

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Beste,

Sinds kort heb ik een website / domein en ben op zoek naar een CMS, waarbij een niet-webdesigner nog redelijk simpel aanpassingen kan doen. De webhoster heeft veel apps via Direct Admin beschikbaar.

Zo heb ik met Joomla een aantal templates gedownload, maar ik vind het aanpassen via modulebeheer (?) niet erg geschikt voor een niet-designer. De websites zien er erg goed uit, maar zal wel gepersonaliseerd moeten worden. De tekst zal denk ik nog lukken, maar wat als je bijvoorbeeld een logo of een achtergrond aan wil passen? Of een plaatje wil toevoegen op een bepaalde plek? En liefst met een extensie die bijvoorbeeld een slideshow geeft, etc.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen om zelf een stijlvolle website te kunnen maken?
Ik zou het kunnen uitbesteden, maar ik vind het leuk om zelf te doen.
Daarnaast bereid om voor een template te betalen.

Het zou gewoon leuk zijn een zo goed mogelijke template te kunnen kopen / downloaden, die redelijk simpel aanpasbaar is. :)

...

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 16:07
Misschien is WordPress iets voor je? http://nl.wordpress.org/

Hier zijn veel mooie thema's voor te vinden voor schappelijke prijzen.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En hier zijn een heleboel gratis thema's: http://wordpress.org/themes/ (1,946 themes and counting)

• Luxicon
Bedankt, ik ga Wordpress installeren en kijken of ik daar wat verder mee kom.

...

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:23
Anders kan je ook Drupal nog een keer proberen, maar ik moet zeggen dat ik meer fan ben van Joomla, maar je heb je al geprobeerd.

• Luxicon
Wordpress is op het eerste gezicht al wat simpeler dan Joomla.
Daar kan ik al redelijk wat aanpassen. :)
Ik heb gelezen dat Drupal nog wat lastiger is dan Joomla?

Edit: *snip*
Ik heb los van "Info" alle pagina's en (sidebar) widgets verwijderd, toch staat er nog tekst.
Bij editor > templates staan mogelijkheden, maar aangezien er geen pagina's aangemaakt zijn, kunnen deze toch niet actief zijn? Weet iemand hoe alle tekst te verwijderen is?

Mocht deze vraag offtopic zijn, dan zal ik dit soort technische vragen niet in dit topic stellen.

[ Voor 63% gewijzigd door RobIII op 24-08-2013 22:30 ]

...

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Sypie: bijna 2000 themes klinkt op zich leuk maar hoe vind je de schamele kwaliteit tussen de rotzooi? (Tot nu toe vind ik of hele lelijke, of die nieuwerwetse onzin met zo'n gigantische header en daaronder drie blokjes die iedereen tegenwoordig heeft.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Luxicon
Nouja, in eerste instantie vind ik het handig om daar wat themes van te testen en aan te passen om mogelijkheden te zien, dan kijk ik daarna verder naar eventueel betaalde themes.

Update:
Ik heb net via Zign.nl een templare voor Wordpress besteld.
Na wat research ben ik er dik tevreden mee.
Ze belde vanuit New York of ik dit inderdaad besteld had.

[ Voor 33% gewijzigd door Luxicon op 17-08-2013 15:13 ]

...

• Luxicon
Even een schopje als dat mag.

Ik ben nu geruime tijd bezig met Wordpress en dat bevalt goed.

Hier is de demo:
http://www.zign.nl/template-demo-43455.html
Hier is mijn huidige versie:
*snip*

Inmiddels ben ik echt alles langs geweest voor zover ik weet.
U kunt op de website zien dat er aardig wat aangepast is.
Ik heb ook de appearance > editor doorgekeken en ik kan een aantal elementen nog steeds niet wijzigen.

Weten jullie hoe de tekst op de grote foto aangepast kan worden?
Zo ook de tekst van de kopjes "Choose your team", etc?
(Deze worden als service aangemerkt, maar daar kan ik enkel de resultaten van de linkpagina aanpassen)
Dan "Our last projects" en als laatst net boven de footer de 2 elementen die ik tevens nergens terug vind.
(Deze zijn posts, maar kan hier wederom enkel de resultaten van de linkpagine aanpassen)

Iemand enig idee hierover?

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 24-08-2013 22:30 ]

...

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:50

skate master

Autodesk Educator Expert

Binnen je Theme map zit een mapje images.
In dit mapje vind je het bestand logo.png, vervang dit door je eigen logo.

De teksten op de grote foto's zijn waarschijnlijk de titels welke zijn ingevoerd in de module waarmee je die slideshow maakt.
Ook de overige teksten wie je bedoeld zullen uit de content geladen worden, even zoeken tussen je artikelen om de juiste te vinden en te wijzigen.

• Luxicon
Super, ben inmiddels verder gekomen.
De tekst bij de grote foto's zit bij de slideshow module in inderdaad.
Het overige kan via "edit page" vanuit het dashboard.
Dat is enkel aan te klikken vanuit de website review.
Niet wanneer het dashboard uitgeklapt is.
Gek genoeg had ik daar nog niet op geklikt.

...

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Twee nadeeltjes van Wordpress:
1) De standaard implementatie is verschrikkelijk traag door de hoeveelheid requests die naar de server worden gevuurd.
2) Je hebt zo ongeveer elke 15 minuten een security update nodig als je niet gehackt wil worden.

Ik zou serieus ook es kijken naar een ander systeem, en niet direct vastklampen aan het eerste dat geschikt lijkt.

日本!🎌

• CedricD
_Thanatos_ schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:10:

2) Je hebt zo ongeveer elke 15 minuten een security update nodig als je niet gehackt wil worden.
Bullshit:
http://wordpress.org/news/category/security/

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Je begrijpt sarcasme dus niet. Het zijn gewoon veel security updates, wordpress is vaak in het nieuws, en is vaak het doelwit omdat het gebruikt wordt door novice users. Dat maakt wordpress een veiligheidsrisico, ook al kan wordpress daar maar ten dele wat aan doen.

日本!🎌

• CedricD
_Thanatos_ schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:08:
Je begrijpt sarcasme dus niet. Het zijn gewoon veel security updates, wordpress is vaak in het nieuws, en is vaak het doelwit omdat het gebruikt wordt door novice users. Dat maakt wordpress een veiligheidsrisico, ook al kan wordpress daar maar ten dele wat aan doen.
Elk bekend CMS heeft daar last van. Kies je voor een minder bekend CMS dan is de community een stuk kleiner wat het voor de gebruiker minder aantrekkelijk maakt.

Weegt voor mij niet op tegen de voordelen van WP.

• Luxicon
Wat ik wel graag zou willen weten is hoe de wp directory ontoegankelijk gemaakt kan worden.
Ik zie dat mensen naar een adres op mijn site kunnen (en gaan), wat niet mogelijk zou moeten zijn.
Aangezien dit een adres van WP zelf is, zie ik niet direct hoe ik dit kan wijzigen.

Ik heb gelezen dat je dit kunt doen door index.html.txt te gebruiken om aan te passen en daarna in .html te wijzigen. Er stond al wel index.php in dus wp is niet geheel toegankelijk.

...

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11 19:51
Nog even CMS suggesties :)

Lekker simpel CMS is Perch of Jekyll (niet echt een CMS).

Als je beschikking hebt tot FTP en niemand anders heeft toegang nodig, is een file-based "CMS", zoals Kriby, misschien een optie.

Wordpress ben ik zelf geen fan van, maar dat is maar een mening. Maar je kunt er wel snel een site mee opzetten. Drupal heeft een wat hogere leercurve, ten opzichte van Wordpress.

Hello fellow humans

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 15:23
Luxicon schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:36:
Wat ik wel graag zou willen weten is hoe de wp directory ontoegankelijk gemaakt kan worden.
Ik zie dat mensen naar een adres op mijn site kunnen (en gaan), wat niet mogelijk zou moeten zijn.
Aangezien dit een adres van WP zelf is, zie ik niet direct hoe ik dit kan wijzigen.

Ik heb gelezen dat je dit kunt doen door index.html.txt te gebruiken om aan te passen en daarna in .html te wijzigen. Er stond al wel index.php in dus wp is niet geheel toegankelijk.
Wat bedoel je met "de wp directory ontoegankelijk maken"?
joint_me schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:15:
[...]
Wordpress ben ik zelf geen fan van, maar dat is maar een mening.
Kun je dat ook onderbouwen? :)

Full-stack webdeveloper in Groningen

• CedricD
Luxicon schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:36:
Bedoel je directory listing?

• Luxicon
Daarmee bedoel ik de directory die linkt naar de style.css.
*/ themes/themename/style.css
De overige directory's zijn volgens mij niet bereikbaar voor publiek.

Trouwens, dit is omdat ik zie dat mensen die pagina rechtstreeks bezoeken.
Ik vraag me ook af hoe dit mogelijk is.

[ Voor 27% gewijzigd door Luxicon op 21-08-2013 11:10 ]

...

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11 19:51
Spinal schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:45:
[...]

Wat bedoel je met "de wp directory ontoegankelijk maken"?

[...]

Kun je dat ook onderbouwen? :)
Als eerste corrigeer me als ik er naast zit, ook aan Wordpress wordt actief ontwikkeld ;)

Wordpress is begonnen als blog software, waar later een CMS van is gemaakt. Hierdoor krijg ik het gevoel dat het een vrachtwagen met 3 wielen is, gelukkig kan je het 4-de wiel toevoegen door middel van een plugin, maar dan krijg je er wel gelijk een 5-de wiel bij.

Daarnaast krijg ik het gevoel bij Wordpress dat ze als doelgroep "iedereen" hebben en een doelgroep van "iedereen" staat bij mij gelijk aan niemand.

Neemt niet weg dat er mooie, goed werkende sites op Wordpress zijn gebaseerd.

Hello fellow humans

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Luxicon schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:08:
Daarmee bedoel ik de directory die linkt naar de style.css.
*/ themes/themename/style.css
De overige directory's zijn volgens mij niet bereikbaar voor publiek.

Trouwens, dit is omdat ik zie dat mensen die pagina rechtstreeks bezoeken.
Ik vraag me ook af hoe dit mogelijk is.
Je kan voorkomen dat men folders kan browsen dmv een aanpassing in je htaccess. Zoek even op ' prevent directory listing htaccess' om verschillende technieken te vinden.

• Luxicon
Bedankt, dat was al uitgeschakeld.
Toch kun je op een één of andere manier wel toegang krijgen tot een WP page, die niet zichtbaar zou moeten zijn voor publiek lijkt me, de style.css.
Ik zie dat deze elke dag een paar keer bezocht wordt en dat wil ik blokkeren.

Of anders, kunnen mensen hiermee een website nabouwen?
Want blijkbaar willen sommige mensen dit graag zien.

[ Voor 17% gewijzigd door Luxicon op 22-08-2013 16:35 ]

...

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 15:23
joint_me schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:42:
Wordpress is begonnen als blog software, waar later een CMS van is gemaakt. Hierdoor krijg ik het gevoel dat het een vrachtwagen met 3 wielen is, gelukkig kan je het 4-de wiel toevoegen door middel van een plugin, maar dan krijg je er wel gelijk een 5-de wiel bij.

Daarnaast krijg ik het gevoel bij Wordpress dat ze als doelgroep "iedereen" hebben en een doelgroep van "iedereen" staat bij mij gelijk aan niemand.

Neemt niet weg dat er mooie, goed werkende sites op Wordpress zijn gebaseerd.
Klopt, het is inderdaad begonnen als blog en later uitgebreid met CMS. Ik werk nu anderhalf jaar met Wordpress en heb jouw gevoel totaal niet. Neemt niet weg dat er dingen aan Wordpress zijn waar ik me aan irriteer hoor :) maar als ik het vergelijk met Joomla/Drupal, dan heb ik véél liever Wordpress.
Luxicon schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:33:
Toch kun je op een één of andere manier wel toegang krijgen tot een WP page, die niet zichtbaar zou moeten zijn voor publiek lijkt me, de style.css.
Ik zie dat deze elke dag een paar keer bezocht wordt en dat wil ik blokkeren.

Of anders, kunnen mensen hiermee een website nabouwen?
Want blijkbaar willen sommige mensen dit graag zien.
Dat kun je niet blokkeren. Die URL staat in de HTML dus is gewoon op te vragen. Ja, hiermee kun je de stijl van een website kopiëren (niet de achterliggende techniek), maar dat kan met elke website, ook van Tweakers bijvoorbeeld: http://tweakimg.net/x/min/framework.css

Full-stack webdeveloper in Groningen

• Luxicon
Aha dat stelt gerust, bedankt!

...

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Dit heeft ook totaal geen nut:
JavaScript:
1
2
3
4
5
$(document).ready(function(){
    $(document).bind("contextmenu",function(e){
        return false;
    });
});

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

8088 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 17:46:
Dit heeft ook totaal geen nut:
JavaScript:
1
2
3
4
5
$(document).ready(function(){
    $(document).bind("contextmenu",function(e){
        return false;
    });
});
Inderdaad, door dit alleen al zou ik de site weer verlaten!!!

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
@Luxicon: Zou je voortaan willen linken naar een testcase om zaken te demonstreren? Die kun je dan mooi ontdoen van (merk)namen, nummers en andere zaken want nu zijn de linkjes naar je site nogal spammerig omdat ze weinig toevoegen. Je uitleg volstaat vaak ook al prima.

En wil je voortaan ook de
tekstomloop overlaten aan 't forum?
Het leest nogal
vervelend als je na elke paar
woorden op enter mept en
een nieuwe regel begint ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Luxicon
joint_me schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:15:
Nog even CMS suggesties :)

Lekker simpel CMS is Perch of Jekyll (niet echt een CMS).

Als je beschikking hebt tot FTP en niemand anders heeft toegang nodig, is een file-based "CMS", zoals Kriby, misschien een optie.

Wordpress ben ik zelf geen fan van, maar dat is maar een mening. Maar je kunt er wel snel een site mee opzetten. Drupal heeft een wat hogere leercurve, ten opzichte van Wordpress.
Nog bedankt voor uw reactie, die was me nog niet opgevallen. De eerste twee suggesties lijken me nog wat te technisch. Kirby is misschien wat, al heb ik nu een website die werkt met Wordpress.
Op die manier is de keuze gemaakt. ;)

@Roblll: Prima, dan zal ik niet na elke zin op enter drukken. En geen linkjes plaatsten naar een eigen website. Ik had niet gedacht dit spammerig over zou komen, gezien ik daar juist m'n vragen vandaan komen. Dan kan ik wel een test site gebruiken, maar goed, ik vind dat tijdverspilling om daar een kloon te maken die vrij is van merken. Ik ben namelijk geen pro, maar iemand die in m'n vrije tijd een website maakt.

Wat is er trouwens met JavaScript? Dat de rechtermuisknop niet werkt als JavaScript aanstaat zeker?
U mag van mij de site verlaten, geen probleem, maar de inhoud op een website veranderd er niet door. ;)

...

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Luxicon schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:28:
Wat is er trouwens met JavaScript? Dat de rechtermuisknop niet werkt als JavaScript aanstaat zeker?
De rechtermuisknop (voor zover de bezoeker die al heeft) blijft prima werken, maar het contextmenu wordt uitgeschakeld. Met andere woorden: je tast er de gebruikerservaring mee aan.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• leroydev
  • Laatst online: 19-11 11:28
Ik gebruik zelf altijd MODX wat ik tot nu toe qua functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid een erg fijn CMS vind. Open Source, gratis en met erg veel uitbreidingsmogelijkheden.

• Luxicon
8088 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:48:
[...]

De rechtermuisknop (voor zover de bezoeker die al heeft) blijft prima werken, maar het contextmenu wordt uitgeschakeld. Met andere woorden: je tast er de gebruikerservaring mee aan.
Bedankt voor het aangeven, dat wist ik niet.
Eerlijk gezegd weet ik ook niet wat een contextmenu is, maar dat kan ik vast via Google vinden.
Ablrecords schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 00:00:
Ik gebruik zelf altijd MODX wat ik tot nu toe qua functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid een erg fijn CMS vind. Open Source, gratis en met erg veel uitbreidingsmogelijkheden.
Leuk, die ziet er interessant uit.

[ Voor 29% gewijzigd door Luxicon op 27-08-2013 12:11 ]

...

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Luxicon schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:09:
Eerlijk gezegd weet ik ook niet wat een contextmenu is
Dit bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/23gxx6u.png

• Mik0s
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-10 12:51
Ik gebruik zelf ook wordpress.org. Helaas wel vaak problemen mee (white page of death, plugins, updates, php errors), maar verder is het editen en dergelijke wel redelijk straightforward.

• Luxicon
Oke, bedankt voor de uitleg.
DIt komt toch in beeld wanneer u met de rechter muisknop klikt?
De code zou dan staan in de header.php.
In dat geval heb ik de code daar zelf geplaatst ,maar is eigenlijk een uitprobeersel dat weer verwijderd wordt.
Mik0s schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:27:
Ik gebruik zelf ook wordpress.org. Helaas wel vaak problemen mee (white page of death, plugins, updates, php errors), maar verder is het editen en dergelijke wel redelijk straightforward.
Hopelijk zal dat niet snel voorkomen, maar ik maak regelmatig een complete backup.
Heb er vertrouwen in dat er dan niet erg veel fout kan gaan.

[ Voor 33% gewijzigd door Luxicon op 28-08-2013 21:40 ]

...

Verwijderd

Je bent al lekker op weg met wordpress, maar ik wil toch nog een andere suggestie doen: http://cmsmadesimple.org
De naam zegt het eigenlijk al. Ik gebruik dit regelmatig als er een eenvoudige website opgezet moet worden.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Luxicon schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:39:
DIt komt toch in beeld wanneer u met de rechter muisknop klikt?
Klopt. Maar ook als je op de Option-toets van je toetsenbord drukt, of als je (in sommige gevallen, bijvoorbeeld op een anchor om een link in een nieuwe tab te openen) lang met je vinger in je browser op je smartphone drukt. Die acties worden ook geblokkeerd.

Voorbeeldje (klik om te vergroten):

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/aczma_th.png

Anyway, 't punt is nu wel duidelijk :) ik zal stoppen met het kapen van de discussie.

[ Voor 20% gewijzigd door 8088 op 29-08-2013 00:08 ]

Pagina: 1