Verdacht?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.747 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ribozyme
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-01 00:37
Hallo, ik sta op het punt een gtx 680 te verkopen en ik vroeg de koper een screenshot door te sturen van de bevestigde betaling. Hij stuurde een screenshot, banking ging via ING, maar het lijkt me verdacht. Het juiste bedrag staat ingevuld als 270 Af ? En dan rekening zijn rekening. En dan bij tegenrekening niets? En bij mededeling staat mijn rekeningnummer? En er staat een sterretje bij de datum : deze transactie is een reservering...

Kan iemand mij raad geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht tot het op jouw rekening staat? Kans is groot dat het maandagochtend al bijgeschreven wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, even wachten tot het geld binnen is. Dat is helemaal niet verkeerd en iedere koper zal je begrijpen. Maandag weet je het.

Ik verstuur zelf ook alleen maar op het moment dat ik het geld op mijn rekening zie. Het geld wordt immers al meteen afgeboekt bij de koper maar dat wil nog niet zeggen dat ik het ook krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:46
Gewoon wachten of het geld op je rekening verschijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Afwachten tot je het geld op jouw rekening hebt. Dan weet je het zeker. Screenshots zijn te makkelijk om te manipuleren.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Het lijkt alsof je daar genept gaat worden, hij heeft gewoon een order gemaakt naar een ander banknummer en dit weggehaald in de screenshot en bij de opmerkingen jouw nummer gezet. Ik zou het echt niet opsturen.
Ik wacht ook altijd af, tegenwoordig zitten de oplichters op elke site en screenshots zijn natuurlijk makkelijk te bewerken.

[ Voor 46% gewijzigd door Ernemmer op 17-08-2013 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ribozyme
Oke bedankt iedereen voor de snelle reactie, ik wacht af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ribozyme
Hij/zij beweert dat het een renderfoutje is van de bankpagina... Kan ik dit nog vertrouwen? Zelfs als het geld maandag op mijn rekening verschijnt kan hij/zij dan nog het geld terugeisen via de bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nee. Storneren kan alleen bij machtigingen en niet bij opdrachten die je zelf geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:39

Wish

ingwell

Ribozyme schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:55:
Hij/zij beweert dat het een renderfoutje is van de bankpagina...
Die is wel leuk bedacht - net even gekeken bij mijn ING rekening - daar zie ik geen renderfoutjes ;)

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nee, omdat hij die renderfoutjes heeft, koopt hij nu jouw grafische kaart natuurlijk!

Ik ben altijd wel benieuwd naar die screenshots die dat soort oplichters dan opsturen, als je een beetje gaan inzoomen met photoshop vind je vaak de foutjes al, of in de EXIF data staat ergens iets wat wijst op een photoshop ofzo. Heb je een screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Kurkentrekker schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:31:
Nee, omdat hij die renderfoutjes heeft, koopt hij nu jouw grafische kaart natuurlijk!

Ik ben altijd wel benieuwd naar die screenshots die dat soort oplichters dan opsturen, als je een beetje gaan inzoomen met photoshop vind je vaak de foutjes al, of in de EXIF data staat ergens iets wat wijst op een photoshop ofzo. Heb je een screenshot?
Helemaal geen Photoshop voor nodig hoor. Met bijvoorbeeld firebug kun je heel gemakkelijk de HTML aanpassen. In het screenshot zie je dan niets geks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 13:00
Maandag na 16.00 uur, nog net op tijd om naar het postkantoor te gaan, moet het op je bankrekening zichtbaar zijn. Als het betalingsverkeer tussen 2 verschillende banken is, wordt het over het algemeen niet in het weekend verwerkt. Binnen dezelfde bank, wordt het vaak, maar volgens mij ook niet altijd, vrij snel verwerkt. Deze worden in het algemeen wel in het weekend verwerkt.

Je hebt je twijfels over het screen shot. Ik zou zelf dan tot maandag wachten met verzenden. Als koper zou ik daar alle begrip voor hebben. Normaal meld ik ook dat ik de betaling heb gedaan, dit doe ik echter zodat de verkoper alert is en weet dat hij de volgende werkdag kan controleren of hij de betaling binnen heeft. Ik verwacht niet dat hij na mijn melding het pakket verstuurd.

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog nooit een renderfoutje gezien op ING. Dus, afwachten tot je het geld hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ribozyme
Koper zegt dat hij het begrijpt dat ik wacht tot ik het geld heb. Als hij echt een oplichter is dan zou hij toch afzien van een echte koop? Het profiel van de koper is trouwens al zeer lang aangesloten bij tweakers en heeft vrij veel karmapunten en veel forumreacties. Dat gaat hij toch niet wegsmijten om iemand op te lichten? Alles lijkt zeer te vertrouwen ook qua communicatie maar die screenshot heeft me zeer wantrouwig gemaakt. Een 'renderfoutje', dat gaat de bank toch niet toelaten? Ik ga hem hier niet posten om privacy redenen natuurlijk. Het lijntje tegenrekening is dus volledig blanco en vanonder bij mededeling is er een extra lijntje met IBAN XXXXXXXXXXXX (mijn rekeningnummer). Staat het op de lijn van tegenrekening ook in dat formaat? IBAN en dan het ibannummer er zo achter? Of enkel het ibannummer zonder IBAN ervoor?

Waar ik me zorgen om maak is dat als het geld dan op mijn rekening heb en de kaart bij de koper is dat hij dan moeilijk gaat doen en beweren dat de kaart stuk is ofzo en geld terugeisen enzo. Maar dat is dus niet mogelijk zonder mijn toestemming dus? Toch dit geeft me zin om de deal af te blazen als er een poging is gedaan me op te lichten.

[ Voor 19% gewijzigd door Ribozyme op 17-08-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

Sowieso is het sterretje voor de reservering iets wat standaard gebeurt bij betalingen in het weekend bij ING, helemaal als het naar niet-ING rekeningen gaat omdat de verwerking en het overschrijven even kan duren.

Je zou eventueel om een screenshot van de transactiedetails kunnen vragen (klikken op de overschrijving in z'n overzicht), maar zoals gezegd, html is te makkelijk te manipuleren om zo dingen te faken :P

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gewoon wachten op je geld, en dan pas verzenden. Zie het betalingsbewijs maar als een serieuze optie tot aankoop, en ga niet met anderen onderhandelen. En nee, hij of zij kan eisen wat hij wil, als het geld overgeschreven is dan is het van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sterretje bij een ING overschrijving houd gewoon in, dat het bedrag gereserveerd staat en nog niet verwerkt is. Dit is standaard bij ING. De betaling wordt al wel vanaf je saldo getrokken en zal ook in het overzicht bij af en bijschrijvingen staan als code AF.Dat je het sterretje te zien krijgt op een screenshot, is dan ook totaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat is er mis met een paar dagen wachten totdat het geld echt op je rekening staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
En? heb je het geld al op je rekening of was het een echte oplichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ribozyme
Ik heb het geld op mijn rekening gekregen vandaag. Ik stuur de kaart dus op maar toch vind ik dat heel vreemd, dat lijntje met tegenrekening leeg. Moest er nog iets noemenswaardig gebeuren zal ik het hier melden. Bedankt voor de raad iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

Wat je wel kan doen, is dit melden bij je bank.
Op het ogenblik zijn álle Nederlandse banken nog volop bezig met het invoeren van SEPA (onderliggende reden dat binnenkort alleen nog met IBAN zal worden betaald). Het kan best wezen dat er een foutje gemaakt is bij de applicatie qua rendering en daardoor een lege tegenrekening te zien krijgt.

Het zal trouwens wel leuk zijn als SEPA doorgevoerd is, dan duurt het niet meer zo lang voordat die ING betalingen doorkomen...

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ribozyme
Hallo,
alles is goed gekomen. De koper heeft de kaart ontvangen en is er tevreden over en ik heb mijn geld dus geen scam blijkbaar ;p

Dus blijkt dat deze 'glitches' wel kunnen voorkomen met ING online banking. Nogmaals bedankt voor de raad hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Opgelost dus :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.