Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 15:17
De Acer Liquid E2 dual ondersteunt dual sim. De chipset, een MT6589, ondersteunt ook Dual Sim Active volgens deze website:

A neat new feature is that the processor now has a dual active radio. What this means is that when you take a call on one sim card, the other sim card is still active and can accept or make calls as well. This is something that was lacking from previous Mediatek Processors.

De vraag is echter of deze Acer telefoon dit ook ondersteunt? Nergens kan ik er informatie over vinden. Wel zag ik dat bijvoorbeeld de JiaYu ook deze chipset gebruikt, maar niet Dual Sim Active ondersteund (één simkaart gaat offline als je met de ander aan het bellen bent). Ik had ergens gelezen dat sommige telefoons dat bewust doen, omdat anders zendvermogen hoger dan de norm zou worden. Kortom: niet alle telefoons met MT6589 chipset ondersteunen deze functionaliteit.

Mijn vragen zijn kortom:
  • Ondersteund de Acer Liquid E2 dual "Dual Sim Active", dus dat je op sim 2 oproepen kunt ontvangen terwijl je op sim 1 in gesprek bent?
  • Zijn er andere telefoons die ook Dual Sim Active ondersteunen, en wellicht sneller/beter zijn dan de Acer? Zoals bijvoorbeeld onbekende Chinese merken? Ik heb ze tot nu toe nog niet kunnen vinden.
Dank voor de opheldering alvast! :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-10 11:27
Ik zou het niet weten en ook wel benieuwd naar daar ik waarschijnlijk ook E2 duo ga halen...heb 2tal maand de E2 gehad single sim en nu S4 in gebruik
Er zullen er wel betere zijn...maar voor die prijs weet ik het niet
Enige wat sucks was support Acer en er is nog maar pas 3tal weken firmware uit die grootste probleem oploste namelijk dat je eerst geen soft/games op extern geheugen kon installeren...gelukkig gaat dat nu wel
hoop dat er nog enkele updates komen voor autofocus prob van E2
Enkel jammer dat de quadcore toch niet zo snel is (bv FX Guru bij converteren enorm enorm verschil tov S4) en Real Racing 3 niet werkt...1 keer aan praat gekregen na heel lang laden...spelen ging dan ok maar sedertdien niet meer aan praat gekregen...moest er hier oplossing voor zijn....
maar zijn er betere toestellen voor 199 euro ? dualsim?
zie dat er mooie toestellen uitzijn van alcatel maar dan dualcore en 5 megapixel maar misschien zijn deze sneller dan die van E2 en camera stuk beter?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:30
Mediatek, maker van de mt6589 soc geeft zelf aan van wel:

Innovative, Advanced Dual-SIM solution
Dual-SIM and Dual-Active functionality frees users to seamlessly make and receive calls on two SIM cards at the same time.
Bron:
http://www.mediatek.com/_en/01_products/04_pro.php?sn=1081

Ik heb zelf een chinese smartphone die ook gebruik maakt van de mt6589t soc. Er kunnen 2 simkaarten in, waarvan je met beiden kunt bellen/smsen, alleen maar met 1 op 3G kunt.

Wellicht dat dit meer duidelijkheid geeft:
http://youtu.be/Ro7k4itFT-U

Qua chinese smartphones: als je ze bij een chinese webshop koopt zul je zien dat je veel meer 'waar voor je geld' krijgt dan wat je in Nederland kunt kopen.
De E2 dual kost iets van 200-210 euro dacht ik?!
Mijn iOcean X7 heeft een 5 full-hd inch scherm, dual sim, mt6589, stock android 4.2 en 1gb ram. En dat voor 'slechts' 160 euro. _/-\o_
Voor meer informatie moet je even het "onbekende chinese smartphones"-topic doorspitten.
Vrijwel alle chinese smartphones zijn dualsim, en van de huidige 'generatie' maken veel telefoons gebruik van de mt6589.

[ Voor 32% gewijzigd door dutchgio op 26-08-2013 20:20 ]

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ik heb deze telefoon nu een weekje. Ik heb nog geen tweede simkaart maar zal wanneer deze binnen is even testen of ze beide tegelijk werken.

Ik weet nog niet welke sim ik moet nemen, zal waarschijnlijk een kpn pre-paid kaartje zijn. Ik ga hem alleen voor data gebruiken naast mijn werk sim, waarmee ik bel en sms.

Tot nu toe veel plezier van deze (voor de Nederlandse markt) goedkope telefoon. Bellen terwijl Navmii-Navfree draait is geen probleem en dat is wat ik veel gebruik. Mijn oude Galaxy S ging 9 van de 10 keer vastlopen nadat het telefoongesprek was afgelopen. Tijdens het gesprek ook geen spraak meer van de navigatiesoftware. Nu met de Liquid E2 gaat het perfect. Ik krijg een klein pop-up schermpje van de actieve tefefoonlijn en de navigatie gaat op de achtergrond gewoon verder.

Helaas kan ik er nog niet veel van vinden hier op tweakers en/of op XDA. Maar ik heb ook nog niet echt de noodzaak gevonden om een andere rom te gaan draaien. De stock rom is lekker basic zonder allerlei fratsen waarmee je bij bijvoorbeeld Samsung helemaal plat gegooid wordt...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...