Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fizher
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-07 19:30
Ik zoek momenteel naar een nieuwe laptop aangezien mijn huidige bak nodig aan vervanging toe is. Ik heb al een tijdje rond zitten kijken naar verschillende mogelijkheden maar bijna elke laptop die ik zie heeft weer het een of ander mis mee, of staat ergens een review online waardoor ik er toch weer vanaf zie. Hopelijk kunnen jullie mij van hulp zijn.

Budget range:
Mijn budget ligt rond de 1000 euro

Doel (netbook, ultraportable, mainstream, gaming, desktop vervanger, enz.):
Binnenkort begin ik met mijn masterstudie dus het doel van de laptop zal voornamelijk programmeren (Android apps, C, etc) en office werk zijn (word/powerpoint etc). Ik zit zelf te kijken naar zowel laptop als ultrabook.

Scherm grootte voorkeur:
De laptop moet mee kunnen in een standaard eastpak rugzak dus maximaal 15,6"

OS voorkeur (Windows / Mac / Linux):
Windows, veel keuze voor windows 7 is er op het moment niet dus lijkt mij windows 8 prima

Gaming eisen:
Voor het meeste gamen heb een desktop pc op mijn kamer staan. Maar aangezien ik redelijk ver van ouders/vrienden woon zal ik toch stukken met de trein moeten rijden en af en toe bij vrienden/ouders verblijven. Het zou prima zijn als spellen als dota2, diablo3 en civilization 5 er op kunnen draaien (hoeft niet perse op max settings)

Prestatie-eisen:
De laptop moet snel zijn, en ook stil. (onder normale load, bij gaming of rendering oid mag hij wel wat geluid maken). Een ssd zou zeer gewenst zijn. De laptop moet ook een redelijke accuduur hebben. In elk geval genoeg om zonder problemen films/series of office werk te doen in 2.5-3,5 uur zonder oplader.

Gevonden Laptops
De onderstaande laptops zijn bij mij naar voren gekomen als mogelijke aankopen.

http://tweakers.net/price...sony-vaio-svs1513m1e.html
Ik hoor van verschillende mensen goede berichten over de vaio lijn van sony. Er is echter zeer weinig op het internet te vinden qua reviews of ervaring over de bovenstaande laptop.

http://tweakers.net/price...apad-y500-(00619-nl).html
Ben niet echt weg van het uiterlijk maar komt overal redelijk goed uit reviews, maar is hij ook portable? + op campusshop 888,-. Scheelt behoorlijk wat geld.

http://tweakers.net/price...-pro-13-(svp1321m2e).html
Mooie ultrabook. Snel, licht, stil, goede accuduur, maar mist een degelijke videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Ik zou persoonlijk gaan voor een Asus N56, bijvoorbeeld de pricewatch: Asus N56VB-S4062H. Deze laptop is 15 inch en ook niet te zwaar, wordt niet erg heet, goede accu duur ( 4 - 5 uur ), redelijke gpu, goede cpu ( handig voor compilen van grote lappen code ) en ziet er ook nog eens mooi afgewerkt uit. De bouwkwaliteit van Asus is ook bovengemiddeld, daar kan je in ieder geval niet op mis gaan.

Als je kijkt naar de Y500 dan heeft die laptop als enige voordeel dat de gpu beter is. In alle andere aspecten is de N56 beter. Vooral het scherm en de accuduur zijn imo belangrijke punten als je de laptop wil gaan gebruiken voor een studie, en op deze punten komt de Y500 juist minder uit de bus.

Als alternatief zou je ook naar de Dell 15R SE kunnen kijken, door een aantal kortingsbonnen en codes te gebruiken kan je vaak een mooie deal krijgen. Hiervoor is een apart topic gemaakt: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2. Dit zijn ook prima laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:32
ZIjn in principe genoeg reviews te vinden over de eerste Sony. Google ff Sony S15 en je vind er best veel. Voordeel van de S15 is dat hij een IPS paneel heeft en heel licht is.
- http://www.notebookcheck....E-B-Notebook.80171.0.html

Anders een van de vele (en goedkopere) opties is de Asus N56. Goede bouwkwaliteit en sterke hardware.
- http://tweakers.net/serie/2586/n56-series

Y500 is alleen een optie als de GPU heel belangrijk is voor je.

Vaio Pro is gewoon dun, licht en heeft geweldig scherm, maar heeft nog een aantal kinderziektes.
(Waarvan ik net lees dat het wifi-probleem is opgelost :) )

De Dell 15R SE is niet meer leverbaar helaas, maar die had sowieso niet zo'n geweldige accuduur.

[ Voor 7% gewijzigd door lucash op 17-08-2013 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TamSlayer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-07-2021
Als je even naar het forumtopic over de Sony Vaio Pro gaat zie je dat er veel klachten zijn over fan noise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Ik wil hiervoor geen heel nieuw topic openen dus ik bump deze even. Ik zit nu in eenzelfde situatie met eenzelfde budget en dacht om de pricewatch: Asus N56VB-S4062H te kopen. Echter kwam ik de N56VB-S4016H tegen op Alternate. Klopt het dat dit exact dezelfde versie is enkel met 2GB minder ram? Dit lijkt me best een mooie prijs gezien deze zo'n 120 euro goedkoper is en 8GB SODIMM maar 60 euro kost is de waarde verschil nihil. Zie ik iets over het hoofd of is dit een goede deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:00
Er is naast de gpu een belangrijkere reden om de y500 te kopen. Je kan er een msata ssd bijplaatsen naast de harde schijf. Bij de asus n56 kan dit alleen als de cd-lezer er uit wordt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:21
Ik heb een Asus N56 en heb er een SSD in gestopt. Super toestel. Alleen is die nu moeilijk te verkrijgen.
Door 1 uur op volledige helderheid naar een film te kijken verlies je ongeveer 30-35% batterij. Moet dus makkelijk 4 uur mee te halen zijn als je de helderheid op de laagste stand zet.
Pagina: 1