Toon posts:

Engenius EAP-3660 met Zyxel P-2812HNU-F1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Zyxel P-2812HNU van Telfort en het werkt prima als ik beneden ben maar boven op de 2de verdieping van mijn huis heb ik een zwakker connectie. Dus wil ik een Engenius EAP-3660 als repeater gebruiken.

Dit is me gelukt echter heb ik nog wel een aantal vreemde problemen waar ik nog geen oplossing voor heb.

- Ik kan op de Zyxel geen MAC security aanzetten omdat anders de computers die via de Engenius een connectie hebben geen internet verbinding meer hebben. De betreffende computers en de Engenius zijn allemaal opgenomen in deze lijst. Zonder Engenius kunnen de computers wel weer het zwakke internnet signaal vinden met internet verbinding.

- Als mijn telefoon omschakelt naar de Engenius blijft deze zoeken naar een ip nummer. Hij geeft wel aan dat er een sterk signaal is. Niet zo gek als die er onderhand naast ligt 8)

Zolang ik de MAC security uitlaat op de Zyxel dan werken de andere computers wel prima, maar ik heb dit liever toch aan ter beveiliging.

Wie heeft hier ervaring en kan me van wat advies voorzien

Johan

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Waarom als repeater? Ik denk dat je hem beter in kan stellen als Access Point.. grote kans dat je MAC Security dan wél werkt.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.