Hello forum,
Ik ben al een tijd aan het brainstormen over een PC die gebruikt kan worden voor dagdagelijkse taken maar zeer weinig kost, weinig verbruikt en weinig plaats inneemd.
Het idee kwam er nadat ik op een stageplek zat waar alle pc's draaiden op Intel Atom nettops.
De vereisten zijn:
-1080p video
-Browsen
-Officepaketten
-Out of the box compatibiliteit en zeer vlot draaien met Windows 7 en (standaard) Ubuntu
-Verbruik van van minder dan 100 Watt
-Rond de vijf jaar meegaan (en de updates voor de potentiele OSen aankunnen)
Minder prioritaire functies zijn:
-Plaats voor een DVD brander
-Het makkelijk vervangen van componenten (zonder garantieovereenkomsten die moeilijk doen)
-Gaming niveau Facebook
-Kleine en mooie behuizing
Ik heb de Atom lijn al zo goed als opgegeven wegens slechte video prestaties en compatibiliteitsproblemen met Linux, hoewel ik eigenlijk geen idee heb over de laatste generatie daar.
Ik kwam uiteindelijk het volgende systeempje tegen:
Hoewel ik over de Celeron modellen nauwelijks gebruikerservaringen kon vinden krijgt deze lijn (de I53 modellen) wel goede cijfers en hij ziet er goed uit.
Het kastje is wel niet zomaar open te maken maar er is een bareboneversie van dit model (die er iets minder goed uitziet
).
Ik heb me kwa prijs en energieverbruik wat gaan richten op voorgaand model en heb een geprobeerd zelf iets in elkaar te steken op de pricewatch:
Iemand die weet of dit systeem zal volstaan aan mijn eisen?
Of nog sugesties voor andere kant en klaar modellen of om de custom versie nog te verbeteren kwa energiezuinigheid en lage prijs?
Ik ben al een tijd aan het brainstormen over een PC die gebruikt kan worden voor dagdagelijkse taken maar zeer weinig kost, weinig verbruikt en weinig plaats inneemd.
Het idee kwam er nadat ik op een stageplek zat waar alle pc's draaiden op Intel Atom nettops.
De vereisten zijn:
-1080p video
-Browsen
-Officepaketten
-Out of the box compatibiliteit en zeer vlot draaien met Windows 7 en (standaard) Ubuntu
-Verbruik van van minder dan 100 Watt
-Rond de vijf jaar meegaan (en de updates voor de potentiele OSen aankunnen)
Minder prioritaire functies zijn:
-Plaats voor een DVD brander
-Het makkelijk vervangen van componenten (zonder garantieovereenkomsten die moeilijk doen)
-Gaming niveau Facebook
-Kleine en mooie behuizing
Ik heb de Atom lijn al zo goed als opgegeven wegens slechte video prestaties en compatibiliteitsproblemen met Linux, hoewel ik eigenlijk geen idee heb over de laatste generatie daar.
Ik kwam uiteindelijk het volgende systeempje tegen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Giada MiniPC i53 Celeron 1037U | € 257,06 | € 257,06 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 257,06 | |
Hoewel ik over de Celeron modellen nauwelijks gebruikerservaringen kon vinden krijgt deze lijn (de I53 modellen) wel goede cijfers en hij ziet er goed uit.
Het kastje is wel niet zomaar open te maken maar er is een bareboneversie van dit model (die er iets minder goed uitziet
Ik heb me kwa prijs en energieverbruik wat gaan richten op voorgaand model en heb een geprobeerd zelf iets in elkaar te steken op de pricewatch:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI C847IS-P33 | € 51,45 | € 51,45 |
| 1 | Western Digital Scorpio Blue WD5000BPVT, 500GB SATA-300, 8MB, 5400rpm | € 45,95 | € 45,95 |
| 1 | LC-Power LC-1320mi | € 38,62 | € 38,62 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1600C9S3P1K2/4G | € 31,45 | € 31,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 167,47 | |
Iemand die weet of dit systeem zal volstaan aan mijn eisen?
Of nog sugesties voor andere kant en klaar modellen of om de custom versie nog te verbeteren kwa energiezuinigheid en lage prijs?