Advies gevraagd!

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views

• MightyGM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-12-2021
ik zou graag een pc willen samenstellen . ik heb alleen geen flauw benul waar ik moet beginnen 8)7 .

pc ga ik gebruiken om te gamen en max budget is €800~850

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-02 18:09
Kijk eens op alternate.nl . Die hebben een mooie pc builder. zo kan je onderdelen mooi bij elkaar vinden. Verder geef je heel weinig info. Kijk eens bij andere topics hoe het er daar uit ziet :)

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-02 07:13
Dit hoort in DAA
Maar een moderator closed deze wel.

DAA beleid
& CAA beleid

Nadat je dit gelezen heb maar je een nette OP en dan zullen mensen je helpen.
Zo niet.

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-02 23:28
begin bij een processor, wil je amd of intel. verder kan je op het desktop aankoop advies sectie van het forum kijken naar topics met dezelfde budgetratios. daar schiet je al een hoop mee op.

verder is het niet de bedoeling dat je zonder enige moeite gedaan te hebben om advies te vragen, je zou op zen minst een lijstje kunnen plaatsen ookal is het 'ruk'.

waarvoor wil je de pc gebruiken?

[ Voor 34% gewijzigd door P. Herz op 17-08-2013 00:39 ]

• MightyGM
ik ga mijn pc gebruiken om te gamen(league of legends,bf3,medal of honor, dragon nest, saints row, gta etc).

processor: (ik zou niet weten wat het vershil is tussen amd of intel ook niet tussen i5 en i7, liever het beste voor gamen)
moederbord: ?
videokaart: nividia
voeding: ?
ram: ?
behuizing: ?
harddisk: ?

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-02 23:28
doe even onderzoek op het forum dan.. dan zie je wel een paar amd en intel builds van je budget.
verder kan je het verschil ook googlen. heb men eigen pc ook samengesteld en heeft ook wel 2-3 dagen aan vooraf gegaan voordat ik zeker wist wat ik nam.

want als je geen moeite doet dan word je topic ook telkens gesloten door een mod.

je zou op zen minst allemaal informatie kunnen geven..
bijv, intel/amd (amd bijv. fx-8320 is beter voor als je gaat streamen bijv. vanwege de multithreading)
gamen/renderen/photoshop of andere dingen die je van plan bent met de pc?
overclocken of niet overclocken?
lucht of waterkoeling?
alleen nieuwe onderdelen of ook evt. 2ehands voor meer bang for buck.
ssd en hdd of alleen hdd?

etc etc.
verder zoals ik al zei je zou kunnen beginnen met op google te zoeken naar builds en die als voorbeeld pakken en hier posten. dan heb je op zen minst moeite gedaan en willen anderen eventuele verbeteringen erop toebrengen

[ Voor 62% gewijzigd door P. Herz op 17-08-2013 01:13 ]

• MightyGM
voordat ik nog meer onzin post, zal ik toch even googlen. dankje voor de tips!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-02 16:33

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ok, doe dat! Met meer eigen inzet kom je 1) zelf ook meer te weten en 2) zijn mensen eerder geneigd je te helpen. :)

Dan gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.