Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Op de headphone-aansluiting van mijn Philips heb ik een fijn 2.1 setje aangesloten. Het knullige is dat zodra je een 'headphone' aansluit, je het volume ook daarop moet regelen.

Als je hem met de afstandsbediening harder/zachter wil zetten zegt de TV: "De tv-luidsprekers zijn uitgeschakeld". Dat klopt inderdaad..

Wel kan ik het "volume hoofdtelefoon" harder/zachter zetten in het configuratiescherm van de TV. Maar eer je daar bent heb ik de speakers al handmatig zachter gezet en zit ik alweer op de bank.

Erg irritant en er is ook geen echte oplossing voor. Ben dus opzoek gegaan naar een custom firmware en zie dat Philips gebruikt maakt van Linux en de broncode open source is.. Helaas vind ik geen oplossing voor mijn probleem en ook geen custom firmware.

Iemand tips?

Dank

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja karig kwa info, wat is er mis met het volume regelen op je setje ?

Iperf

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-02 22:25
fish schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:28:
Mja karig kwa info, wat is er mis met het volume regelen op je setje ?
Waarschijnlijk het opstaan :)

Philips heeft al sinds jaar en dag de techniek dat hoofdtelefoonvolume apart geregeld wordt en dus los staat van het luidsprekervolume van de ingebouwde speakers.

Ik denk niet dat er veel oplossingen voor te bedenken zijn, behalve de door jou uitgevoerde handeling.

Overigens komt dit ook bij Panasonic voor.

LG en Samsung hebben juist 't tegenovergestelde

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geen mooi setje dan ..

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Schizo007nl schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 00:05:
[...]

Waarschijnlijk het opstaan :)

Philips heeft al sinds jaar en dag de techniek dat hoofdtelefoonvolume apart geregeld wordt en dus los staat van het luidsprekervolume van de ingebouwde speakers.

Ik denk niet dat er veel oplossingen voor te bedenken zijn, behalve de door jou uitgevoerde handeling.

Overigens komt dit ook bij Panasonic voor.

LG en Samsung hebben juist 't tegenovergestelde
Ja, nu vind ik het niet erg om op te staan maar het is natuurlijk niet ideaal.

Klopt, op mijn vorige Samsung LCD kon ik het wel met de afstandsbediening regelen.

Waarom zou Philips dit trouwens zo willen doen?

Maargoed, niets aan te doen.

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-02 22:25
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:25:
[...]

Ja, nu vind ik het niet erg om op te staan maar het is natuurlijk niet ideaal.

Klopt, op mijn vorige Samsung LCD kon ik het wel met de afstandsbediening regelen.

Waarom zou Philips dit trouwens zo willen doen?

Maargoed, niets aan te doen.
Bij gebruik van hoortoestel of hoofdtelefoon is het wel een pluspunt. Stel je voor dat je partner stokdoof is dan kan jij je volume op een normaal niveau houden terwijl de hoofdtelefoon uitgang vol open kan staan voor je dove medemens ;)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Pagina: 1