• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-12 16:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Topicstarter
Inmiddels ben ik al een dagje op zoek naar een nieuwe webcam (de oude doet het niet meer onder Windows 7) en voor verschillende doeleinden zoek ik er een die langere opnames kan maken.

Mijn oude Quickcam had een onbeperkte opnametijd, maar tegenwoordig worden veel camera`s beperkt op bijvoorbeeld 15 minuten. Toen ik deze vraag stelde in de winkel, kreeg ik een "een webcam kan geen video opnemen" als reactie, waarop ik maar naar de doos heb verwezen waar het ook op vermeld staat. Verdere info ontbreekt echter.

Heeft iemand ervaring met een camera die 'onbeperkt' (bijvoorbeeld 8+ uur) kan opnemen?

Ik kan nergens een opnameduur terugvinden, dus ik hoop stiekem op iemand met een Logitech C-webcam/Microsoft cam die hier ervaring mee heeft. Mijn dank is groot.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:23

Wvr

kun je dan niet beter in wifi IP camera nemen>?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Michael Knight schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:39:
Inmiddels ben ik al een dagje op zoek naar een nieuwe webcam (de oude doet het niet meer onder Windows 7) en voor verschillende doeleinden zoek ik er een die langere opnames kan maken.

Mijn oude Quickcam had een onbeperkte opnametijd, maar tegenwoordig worden veel camera`s beperkt op bijvoorbeeld 15 minuten. Toen ik deze vraag stelde in de winkel, kreeg ik een "een webcam kan geen video opnemen" als reactie, waarop ik maar naar de doos heb verwezen waar het ook op vermeld staat. Verdere info ontbreekt echter.

Heeft iemand ervaring met een camera die 'onbeperkt' (bijvoorbeeld 8+ uur) kan opnemen?

Ik kan nergens een opnameduur terugvinden, dus ik hoop stiekem op iemand met een Logitech C-webcam/Microsoft cam die hier ervaring mee heeft. Mijn dank is groot.
Volgensmij kunnen ze niet langer opnemen omdat ze dan te warm worden. Ik heb hier een lofecam cinema pro liggen. Kan Weleens kijken wat die wil doen.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:21

breinonline

Are you afraid to be known?

Waarschijnlijk om de import heffing op videocamera's te ontlopen. DSLR fabrikanten doen dat ook. Daarmee kan je nooit meer dan een half uur opnemen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Topicstarter
Wvr schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:42:
kun je dan niet beter in wifi IP camera nemen>?
Ik zoek geen ip-camera, maar een gewone webcam net zoals de vorige. Zo`n ip-geval is veel uitgebreider/complexer/duurder in opzet...reguliere webcam is veel praktischer als ik bijvoorbeeld een college wil opnemen van 2.5 uur.
brilsmurfffje schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:48:
[...]

Volgensmij kunnen ze niet langer opnemen omdat ze dan te warm worden. Ik heb hier een lofecam cinema pro liggen. Kan Weleens kijken wat die wil doen.
Zou hitte een probleem zijn tegenwoordig? Als je de opnameduur wilt nakijken zou ik dat heel fijn vinden!! Dankjewel!
breinonline schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:20:
Waarschijnlijk om de import heffing op videocamera's te ontlopen. DSLR fabrikanten doen dat ook. Daarmee kan je nooit meer dan een half uur opnemen.
Dat vermoeden had ik ook al :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ligt de max opnametijd niet aan de gebruikte software ipv aan de webcam zelf?

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 17-08-2013 14:10 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Ik denk hier gelijk aan bestandsgroottelimieten in bepaalde bestandssystemen, bijv max 2GB in FAT32. Bij oudere cams was resolutie dus bitrate dus ook bestandsgrootte veel kleiner.

Neemt niet weg dat er non-technische redenen voor kunnen zijn (genoemde importheffingen), maar dat hoeft nog niet eens.

In ieder geval gaat het hier vrij specifiek over videohardware, dus ik verplaats dit topic naar het relevante subforum, Foto & Video Hardware

Move OH -> FVH

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 17-08-2013 23:35 ]

Oslik blyat! Oslik!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-12 17:39

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Ik ben even op zoek gegaan en zoals je zelf zegt, er is een limit time van 15 min.
Hi,

When the recording is initiated it will keep recording fr as long as there is motion but no more than fifteen minutes. Then if motion is detected again after the original fifteen minutes a new recording session will start all over again. Storage space is based on your hard drive space not the webcam software

Thanks,

-PedroC
Source: http://forums.logitech.co...ation-on-C910/td-p/470067

Zoals ze zeggen, zal wel met de importheffingen te maken hebben.
Want hitte lijkt me onlogisch, ja, video's opnemen voor 8u is lang, maar het moet toch gaan?

En is er geen bepaalde software die deze 15 minuten kan omzeilen?

Beyond Photographs | Flickr | 500px

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kun je niet zelf iets knutselen? Raspberry Pi met een cameramodule er aan, wegschrijven op SD-kaart of netwerk en gaan met die banaan? IR-ontvanger er aan zodat je vanaf de spreek-locatie de opname kunt starten.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Topicstarter
Ik heb gisteren op de terugweg vanuit mijn werk maar ff een nieuwe webcam opgepikt: een Logitech C525.

De meegeleverde software kan onbeperkte opnames maken (heb `m 7+ uur laten lopen) en heeft alleen de harde schijfruimte als beperking. Wellicht handige info voor iemand in de toekomst! :)

Pagina: 1