• anonymoose
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-01 22:49
Vervolg op : PEG8?

Ik heb net een nieuwe grafiscke kaart. de EVGA gtx 760.

Heb even geprobeerd of die werkte met 2 keer 6 pin op aanraden van enkele forumleden. Bleek niet te werken dus ben ik een nieuwe voeding gaan halen met correcte 6 + 8 pin.

Helaas werkt het nog steeds niet. Nadat windows begint te laden gaat het scherm zwart 'No Signal'. In safe mode kan ik wel opstarten en de drivers verwijderen. Dan kan ik één keer succesvol booten tot windows de drivers bijwerkt en dan begint het weer opnieuw.

Iemand vertelt me nu dat ik mogelijks de kaart heb kapot gemaakt door eerst te testen met 2 keer 6 pin.

Verwijderd

Denk dat windows gewoon dom bezig is. Heb dit wel eens eerder mee gemaakt op een andere pc.

Weet niet meer precies hoe ik dit had opgelost maar ik geloof dat ik de driver had verwijderd (safe mode), de driver van de nvidia site geinstaleerd, Windows (in normale modus) laten zoeken naar updates en daarna de update voor het beeldsturingsprogramma verborgen (met rechter muisknop en dan update verbergen).

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik ga er toch niet van uit dat je hem kapotgemaakt hebt. Als je helemaal niks aansluit doet de kaart het ook niet en daar gaat ie ook niet kapot van.

Ik zou eens proberen om te booten met een ubuntu live cd of windows 8 install beginnen, kijken of je dan wel goed beeld hebt. Als dan het beeld goed is dan kan je ervan uitgaan dat het aan je windows install ligt. Wat je ook kan proberen is even een andere nvidia kaart in je pc te doen en daarmee kijken of je fouten krijgt.

Als dat allemaal niet meer werkt zal een nieuwe install van Windows wel de uitkomst gaan bieden.

[ Voor 14% gewijzigd door Ernemmer op 17-08-2013 15:58 ]

• miyazakiman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-08-2025
Als je de PC opstart wordt dan de kaart wel herkent in het BOOT menu?

• anonymoose
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-01 22:49
Na lang zoeken blijkt het probleem bij de dvi kabel te liggen tussen pc en scherm. Via VGA gaat het wel.
Wel vreemd want die kabel werkte perfect op vorige graka.