Ik heb een Nvidia Geforce GTX 780 van ASUS (referentie model) die last heeft van coil whine bij hoge FPS en vroeg ik me daarom af of er een programma is dat ervoor zorgt dat je je FPS vast kan zetten een soort VSYNC alleen dan altijd en overal. Ik heb al wat rond gezocht maar kon allen Radeon Pro van maar dat is zoals de naam al zegt alleen voor AMD kaarten.
Heb het zelf ook bij mijn 660TI, Vsync lost het probleem altijd op.. Even snel in de instellingen en je hebt er geen last meer van.
Maar volgens mij moet het ook wel ergens in die software van Nvidea zijn in te stellen..
Maar volgens mij moet het ook wel ergens in die software van Nvidea zijn in te stellen..
Volgens mij kan het geen kwaad maar het is gewoon irritant omdat in sommige games geen Vsunc zit, ik las wel iets over iets hogere voltage toepassen heb het zelf nog niet geprobeerd maar schijnt in sommige gevallen te werken.
Edit: Ik heb het gevonden in GPU Tweak.
Post even precies waar, voor in de toekomst als iemand het probleem heeft.marc574 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:09:
Volgens mij kan het geen kwaad maar het is gewoon irritant omdat in sommige games geen Vsunc zit, ik las wel iets over iets hogere voltage toepassen heb het zelf nog niet geprobeerd maar schijnt in sommige gevallen te werken.
Je kan het gewoon kiezen in de driver van Nvidia, je hebt geen third-party software nodig.
Je gaat gewoon naar (rechtermuisknop op bureaublad) Nvidia control panel.
Dan ga je naar Manage 3D settings(links boven)
En daar kan je V-sync op altijd aan/uit zetten (volgens mij). If not: Kan je het alsnog per spel aanzetten.
Je gaat gewoon naar (rechtermuisknop op bureaublad) Nvidia control panel.
Dan ga je naar Manage 3D settings(links boven)
En daar kan je V-sync op altijd aan/uit zetten (volgens mij). If not: Kan je het alsnog per spel aanzetten.
Blijft een slecht iets die coil-whine. Als de fabrikanten onderdelen gebruiken die totaal 4 euro duurder zijn is het probleem weg. Mijn oude HD 7970 en ook mijn huidige GTX 780 hebben er last van. Gelukkig wordt het probleem wat minder nadat ik waterblokken gemonteerd heb. Vooral de HD 7970 bij het starten van Alan Wake zonder waterblok was echt niet normaal wat er voor een geluid uit kwam.
Mocht vsync niet altijd de oplossing zijn kun je altijd nog een FPS cap instellen in b.v. MSI Afterburner, dit lost het ook op.
Ik gebruik D3DOverrider en dat werkt perfect. Klein programmatje dat niks van de prestaties neemt en start met windows. Werkte hier bij alle games en programma's tot nu toe behalve de S.T.A.L.K.E.R. games...
Download
Download
Pagina: 1