Voor een website waarvan het beheer sporadisch is, maar het gebruik dagelijks wil ik fatsoenlijke beveiliging introduceren die minder beheer vereist dan normaal. Ze weet ik bijvoorbeeld dat de huidige beheerder zelf wel eens een scriptje schrijft en die op de site plempt en aangezien ik zelf verantwoordelijk ben voor de updates weet ik dat dit ook sporadisch gebeurt. Joomla draait er en aangezien je hier ongeupdate een sitting duck bent voor hacker wil ik deze voor zijn.
Het idee is dat als joomla zelf niet eens te benaderen is door gebruikers die niet inloggen de automated scripts die het web afstruinen naar vulnerabilities al bij voorbaat buiten de deur gehouden worden. Dit lijkt mij de beste manier om een site zo lek als een mandje toch online te laten staan zonder last te hebben van ongewenst bezoek.
Ik weet dat je via een .htpasswd bestand kan prompten om een gebruikersnaam en wachtwoord. Dit lijkt me perfect, maar is dit wel veilig? Zou de joomla installatie hier mee overweg kunnen of moet je die ook rechten geven en is zo het nut van de joomlamap afschermen niet ongedaan gemaakt?
Wellicht had de titel moeten zijn: "Hoe een crappy website toch te beveiligen"
Het idee is dat als joomla zelf niet eens te benaderen is door gebruikers die niet inloggen de automated scripts die het web afstruinen naar vulnerabilities al bij voorbaat buiten de deur gehouden worden. Dit lijkt mij de beste manier om een site zo lek als een mandje toch online te laten staan zonder last te hebben van ongewenst bezoek.
Ik weet dat je via een .htpasswd bestand kan prompten om een gebruikersnaam en wachtwoord. Dit lijkt me perfect, maar is dit wel veilig? Zou de joomla installatie hier mee overweg kunnen of moet je die ook rechten geven en is zo het nut van de joomlamap afschermen niet ongedaan gemaakt?
Wellicht had de titel moeten zijn: "Hoe een crappy website toch te beveiligen"
[ Voor 3% gewijzigd door HenkEisDS op 16-08-2013 21:00 ]