Umbrah schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:49:
Je krijgt geen IP. Simpel-as. Wat je krijgt is toegang, tegenwoordig, hoe/wat/waar? Dat is irrelevant. Als ze het over twee subnetten routeren (provider-NAT zou dit kunnen zijn), dan is dat hun zaak. Merkt je "casus" (gewoon Nederlands mag ook hoor!) er problemen mee? Wat zegt je contract met Ziggo hier over? Je hebt als consument geen enkel recht op wat voor IP adres dan ook. Je zou pas kunnen klagen als je portforwarding e.d. niet correct werkt, of als je bandbreedte/latency dusdanig laag is dat er een meetbare vermindering in het service-level is.
Nogmaals; een klant bij Ziggo heeft geen IP Adres. Ze hebben al een tekort

. Dat is, tenzij je zakelijk gaat, overigens, nergens het geval. De noodzaak voor IPv6 is dus ook vrij hoog. Is er niet toevallig iets als TOR ook nog actief?
Als je echt twijfelt, ga aan de server-kant eens beide adres-ranges reverse-tracen. Als je merkt dat een "aivd.nl" domeintje alle acties nadoet van je klant dan weet je hoe laat het is

.
Een IP adres staat echter NOOIT op naam van een adres, Ziggo heeft een paar ranges, en huurt het tekort extern op tijdelijke basis, het is tijdelijk assigned aan een adres, en het schakelt/routert alom... het internet is nogal... grooot... het tweede publieke adres wat je ziet kan best een NAT of proxy zijn. Een manier om er achter te komen is puur even ping -a/tracert uit te voeren.
"Je krijgt geen IP" Dat verbaast me, aangezien je router gewoon een wan-ip heeft.
Klant communiceert met website W1. W1 ziet adres B.
Klant communiceert met website W2. W2 ziet adres A.
Op adres B wordt verkeer van adres A geconstateerd.
A en B zijn beide publieke IP-adressen van Ziggo die aan klant toebehoren.
Dat is wat Ziggo stelt. Het kan natuurlijk zijn dat Ziggo hier een vergissing begaat, maar laten we dat eerst even uitsluiten.
Stel dat dat nou eens niet het geval is... eerste wat in me opkomt is dat je tegen IP van de CMTS aan zit te kijken, waar het verkeer vanaf de modem overheen gaat. Dat IP zou de eerste/laatste hop zijn in traceroute van/naar de klant.
Ik neem aan dat de IP van het CMTS door meerdere abonnees zou worden gebruikt, toch? Want in dat geval: hoe kan dan dat IP aan een ziggo-klant worden gelinkt?
Maar wederom, jij vindt het misschien niet nodig om meer info te geven, maar als je het zo goed wist had je deze vraag niet hoeven stellen
Doe eens minder zeker van je zaak zijn en geef gewoon wat meer info waarmee we constructief kunnen meedenken

Ja sorry, ik wil niet al te geheimzinnig doen maar ik kan even niet anders dan alleen de mij geschetste voorstelling van zaken neerleggen (verkeer van A over B waarbij A en B twee publieke ip-adressen zijn van dezelfde particuliere ziggo-abonnee) en nagaan in welke situatie dat dan mogelijk zou zijn.
Mocht het zo zijn dat we hier helemaal geen situatie kunnen bedenken, dan zou de bewering vanuit ziggo aan de tand moeten worden gevoeld. Maar totnogtoe moeten we ervan uitgaan dat Ziggo gelijk heeft.