Toon posts:

Upgrade maar wat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Alles wat onder het bericht staat heb ik. Maar ik wil upgraden. Nu ben ik er zeker van dat veel van jullie meer verstand van upgraden hebben dan ikke.

Dus mijn vraag: zal ik voor de Athlon 1,4 + 266Mhz geheugen + daarbij behorende mobo, of Pentium4 1,7 met 400Mhz geheugen + mobo ?

Ik wil het niet te gek maken en ik wil ook graag duidelijke redeneringen want aan "tis beter"-gevallen heb ik helaas niks.

Hoe zit het ook trouwens met de P4 mobo's ? Kunnen ze ook in een ATX kast of moet ik daarbij een nieuwe bakkie aanschaffen ?

Paar dingen nog:
1. ik beschik over een niet al te ruime bugdet maar ik kan wel of het een of het aander aanschaffen.
2. wat voor moederbord kan ik het beste gebruiken met de P4 (indien het geval) ?
3. wat ik de beste 266Mhz of 400Mhz geheugen die ik erin ken proppen ?

Lang bericht, maar nu (he, he) eindelijk achter de rug. Ik wacht met smart op jullie reactie's want PC Discount komt naar Ahoy Rotterdam en 3X raden wie daar van de partij is....:)

Verwijderd

als je p4 wilt moet je ff wachten tot de nieuwe socket er is....hij wordt wel sneller dan AMD, maar ook wel wat duurder...

Verwijderd

Topicstarter
Hey CS-er,

Welke socket mag dat zijn ?

Verwijderd

Wat is je krappe budget ?

amd en p4 verschillen nogal kwa prijs

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan tot FL.2500,- gaan voor mobo+proc+geheugen... dat MOET genoeg zijn denk ik...

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 18:17 schreef FantaStick het volgende:
Hey CS-er,

Welke socket mag dat zijn ?
http://www.tweakers.net/nieuws/17130

Verwijderd

Daar koop je bijna een nieuw amd systeem voor :)

Ach als je niet te gekke dingen van je pc verwacht ontloopt een amd 1,4 een p4 1,7 niet veel denk ik, maar wel een stuk goedkoper.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

2500 ofzo...

Ff denken:

DFI AK76SN mobo (AMD760)=398,-
256MB DDR=235,-
1.4GHz Tbird=721,-

Totaal=1354,-
(en misschien een nieuwe 300W PSU a 79,- nodig)

of

ASUS P4T mobo (i850)=559,-
2x128MB RIMM + P4-1.7GHz=1555,-

Totaal=2114,-
(en dan evt ook een nieuwe PSU, misschien ook een nieuwe kast)

Kortom, de Tbird is betere waar voor je geld- je houdt genoeg over voor een GeForce3, of voor een Radeon ViVo, een grotere snellere HDD en nog wat andere troep.

Met 2500,- aan upgrades maak je het behoorlijk snel gek :+

Oslik, blyat! Oslik!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:06
Op dinsdag 05 juni 2001 18:11 schreef FantaStick het volgende:
Hey,

Paar dingen nog:
1. ik beschik over een niet al te ruime bugdet maar ik kan wel of het een of het aander aanschaffen.
2 Waarom upgraden, kom je dan performance tekort met je huidige waar?
3 hoe kom je aan zo'n PC als je geen geld hebt?

Engineering

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/7"]Processors & Mobo's[/url] ;)

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Asus A7V rev 1.2 / Athlon(TB) 800@1000Mhz / Infineon 256MB PC150 / Asus V7700 64MB DDR Pro / Terratec DMX Fire 1024 (digital in/uitgang) A3D-EAX / 2 X 20GB ATA100 7200rpm / Asus 50X CDROM / Asus 32X CDRW /19" CTX Triniton / Philips Surround System
Geen misselijk systeempje.

Wat is je reden om te upgraden.
Als we dat weten kunnen we gerichter antwoord geven.

Zowel de P4 als de Athlon hebben hun sterke en minder sterke punten. Heb je ook er aan gedacht dat andere componenten een bottleneck kunnen zijn? Bijvoorbeeld je videokaart.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Pagina: 1