10 maanden geleden is het probleem met het opladen van mijn laptop begonnen. Voor mijn studie ben ik een semester naar het buitenland geweest (Australie). Op een dag kreeg mijn laptop geen stroom meer en door een beetje wiebelen aan de stekker was dit snel verholpen. Dit probleem begon vaker voor te komen en de plek van de aansluiting in de laptop werd ook erg warm. Warm als in nog net aanraakbaar. Zelf het plastic rond de aansluiting was een beetje gesmolten. Maar goed het meeste van de tijd werd de laptop gewoon voorzien van stroom. In februari kwam ik weer thuis van mijn buitenland avontuur en begon het probleem vaker voor te komen. Het hielp als ik de connector tordeerde wanneer het in de laptop zat. Tot op een dag dit niet meer werkte de mijn laptop dus onbruikbaar werd.
Ik vermoede dat de connector op de pcb wat los zat dus heb ik de laptop uit elkaar gehaald en er naar gekeken en gemeten. Er was dus niks mis mee, de connector werkt gewoon. Als werktuigbouwkundige houd mijn kennis een beetje op. Daarom wil ik jullie vragen om mij te helpen zoeken naar het probleem. Hopelijk is het te verhelpen. Verder werkt de laptop nog perfect. Welke componenten zouden kapot kunnen zijn? Welke informatie hebben jullie nodig?
[1]

[2] Hier is goed te zien dat het moederbord erg warm is geweest.

De voeding (adapter) werkt nog prima. Deze wordt nu door een andere laptop gebruikt.
Ik vermoede dat de connector op de pcb wat los zat dus heb ik de laptop uit elkaar gehaald en er naar gekeken en gemeten. Er was dus niks mis mee, de connector werkt gewoon. Als werktuigbouwkundige houd mijn kennis een beetje op. Daarom wil ik jullie vragen om mij te helpen zoeken naar het probleem. Hopelijk is het te verhelpen. Verder werkt de laptop nog perfect. Welke componenten zouden kapot kunnen zijn? Welke informatie hebben jullie nodig?
[1]

[2] Hier is goed te zien dat het moederbord erg warm is geweest.

De voeding (adapter) werkt nog prima. Deze wordt nu door een andere laptop gebruikt.
Never fall in love with your own design!