Acties:
  • +1 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:21
Ik heb onlangs een tv gekocht, een philips 42pfl5028h/12.

deze heeft usb poorten, waarop je een usb stick of HD kunt aansluiten om bestanden vanaf af te spelen bijvoorbeeld.
ook kun je een HD speciaal voor de tv laten formateren om programmas op te kunnen nemen of de uitzendingen te kunnen pauzeren.

ik had nog een 16 GB usb stick dus dacht dat dat ideaal zou zijn ( tbv pauzeren, voor opnames is het niet erg geschikt. er past dan maar 1 opname op van een hd serie of film.

nu blijkt dat de stick te langzaam is. het lijkt me ook geen goed idee een nieuwe HD te kopen van X TB groot, vanwege de hoge kosten. ook is de gebruikers interface nogal "spartaans" jemoet in een file browser op zoek naar wat je wilt afspelen. en je alleen kunt opnemen waar je op dat moment naar kijkt. de opnames zijn ook niet op een ander apparaat dan alleen die specifieke tv af te spelen.

nu ben ik dus op zoek naar het beste alternatief, een snellere usb stick. het zijn usb 2.0 poorten, dus sneller dan dat kan het nooit worden, en volgens philips heb je minstens 30 MB/s nodig. ik kom wel een 4GB ocz rally2 turbo tegen die 30 / 35 MB/s zou kunnen halen. maar die kost 10,0 euro per GB ( 40 euro dus) dan kan ik net zo goed een 500 GB 2,5 inch HD kopen, lijkt mij.

zijn er toch nog goeie usb stick alternatieven, geschikt voor pauzeren, dus tot ongeveer 64 GB voor een betaalbare prijs, met voldoende snelheid?
of voldoet elke usb 3.0 schijf ?
ik heb geen idee wat de prestaties daarvan zijn als ze via usb 2.0 poorten worden aangesloten, en zelfs in de pricewatch is er geen informatie over te vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:14

GaMbiNo

1337

Ik heb exact dezelfde televisie en ik had ook wat moeite om een schijf te vinden die snel genoeg was. Zelfs een gloednieuwe Sandisk Extreme 3.0 was volgens de tv niet snel genoeg. Terwijl dit volgens mij een van de snelste USB sticks van het moment is.

Toen heb ik een 1Gb WD MyBook Essential gekocht en aangesloten en deze voldoet wel. Ik vraag me echt af of het met een USB stick gaat werken. Bij mij voldeed dus alleen de externe harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ja ik merk hetzelfde, maar vroeg mij dit dus af, omdat er tegenwoordig wel usb 3.0 sticks zijn, die dus de snelle hardware hebben, en usb 2.0 ook tot 480 MB/s zou moeten kunnen doen, hetgeen ruim sneller is dan de benodigde 30 mb/s

externe hardeschijven doen het echter allemaal wel goed. zowel met als zonder externe voeding. echter, ik wil een stick ;P

wat ik verder aan de specifieke tv zeer vervelend vndt is dat na elke menu actie behalve schakelen van source, de tv naar de tv kijken stand gaat. ik wil hem eigenlijk altijd op hdmi 1 hebben, icm mijn av receiver en externe HD recorder/decoder. (humax 5200)
daarnaast vind ik het raar dat het bijna een minuut na het aanzetten van de tv duurt eer ik de afstandbediening kan gebruiken om van kanaal te wissellen e.d.
ook het ontbreken van "discrete" knoppen voor het kiezen van een source, en aan/ uit vind ik een gebrek, en ook dat de links rechts etc knoppen geen dubbele functie hebben is ook een gemiste kans in mijn ogen.

dat zijn toch wat dingetjes waar je in een winkel niet snel aan denkt als je een tv "uitkiest" maar die best kunnen iriteren. de harmony 525 diue ik heb kon ook geen betere ab of discrete knoppen vinden. het model staat nog niet in de database van logitech. maar dat kan komen doordat harmony wel een concurent is van de philips / pronto spullen.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:12
Dit vult waarschijnlijk niks aan aan je vraag. Maar heb zelf ook de harmony touche en daar werkt de TV ook erg vervelend mee. En ook wat je beschrijft over het te langzaam opstarten erken ik. Ik heb nu mijn harmony touche maar aan de tv van me ma gekoppeld (En aan haar gegeven) Aangezien mijn tv er totaal niet mee om kan gaan. Als ik bijv een ""opdracht"" programmeert voor gamen (en dus de tv op hdmi 1 zet en bluray speler aan etc). Dan negeert de tv mijn commandos omdat hij te langzaam opstart (of te langzaam reageert) zelfs met een vertraging van 1 minuut er tussen wil het niet.

Hopelijk komt philips nog met een update hiervoor.

Ik denk zelf dat dit niks met concurrentie te maken heeft aangezien de harmony wel andere tv van philips in haar Database heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
engelbertus schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 18:50:

...deze heeft usb poorten, waarop je een usb stick of HD kunt aansluiten om bestanden vanaf af te spelen bijvoorbeeld.
Staat er in de handleiding ook dat er een USB-stick in kan? Volgens mij wordt dat op mijn eigen tv (Panasonic plasma van een paar jaar terug) actief geblokkeerd en kun je alleen hdd's gebruiken. Onzin eigenlijk, want er zijn gewoon snelle USB-sticks te koop, maar goed. Ik heb een 1TB externe schijf van WD aangesloten en neem daarop op. Die schakelt zichzelf uit als ik de tv uitzet of als hij een bepaalde tijd (15 minuten?) niet gebruikt wordt door de tv. Werkt dus prima, maar kost idd wat meer.
ook kun je een HD speciaal voor de tv laten formateren om programmas op te kunnen nemen of de uitzendingen te kunnen pauzeren.

ik had nog een 16 GB usb stick dus dacht dat dat ideaal zou zijn ( tbv pauzeren, voor opnames is het niet erg geschikt. er past dan maar 1 opname op van een hd serie of film.

nu blijkt dat de stick te langzaam is. het lijkt me ook geen goed idee een nieuwe HD te kopen van X TB groot, vanwege de hoge kosten. ook is de gebruikers interface nogal "spartaans" jemoet in een file browser op zoek naar wat je wilt afspelen. en je alleen kunt opnemen waar je op dat moment naar kijkt. de opnames zijn ook niet op een ander apparaat dan alleen die specifieke tv af te spelen.
Dat laatste is komt door de toepassing van CI+ in je televisie en komt door de televisiemaatschappijen die deze beperkingen hebben afgedwongen bij de tv-makers. Ik vind dat zelf ook irritant, want iets opnemen voor een ander gaat niet, of hij/zij moet het bij jou thuis komen bekijken 8)7
nu ben ik dus op zoek naar het beste alternatief, een snellere usb stick. het zijn usb 2.0 poorten, dus sneller dan dat kan het nooit worden, en volgens philips heb je minstens 30 MB/s nodig. ik kom wel een 4GB ocz rally2 turbo tegen die 30 / 35 MB/s zou kunnen halen. maar die kost 10,0 euro per GB ( 40 euro dus) dan kan ik net zo goed een 500 GB 2,5 inch HD kopen, lijkt mij.
Dat is sowieso een beter idee denk ik. Je krijgt gewoon veel meer GB's voor je euro's ;) Een USB-stick heeft alleen als voordeel dat je het makkelijk kunt meenemen, maar dat heeft vanwege bovenstaande beperkingen geen zin.
zijn er toch nog goeie usb stick alternatieven, geschikt voor pauzeren, dus tot ongeveer 64 GB voor een betaalbare prijs, met voldoende snelheid?
of voldoet elke usb 3.0 schijf ?
ik heb geen idee wat de prestaties daarvan zijn als ze via usb 2.0 poorten worden aangesloten, en zelfs in de pricewatch is er geen informatie over te vinden.....
Ik denk dat de interface geen bal uitmaakt. Het beeld wordt gecodeerd aangeleverd en wordt ook gecodeerd opgeslagen, volgens mij gewoon 1:1. Als ik dat over mijn USB 2.0-aansluiting op een hdd kan opnemen, is USB 2.0 dus niet beperkend, maar de snelheid van je flashchips. Ik zou me dus niet blindstaren op USB 3.0, want ook daar achter kunnen heel trage chips zitten ;) HDTV is echt geen 480Mbit/s (ook al is dat een theoretische snelheid die je nevernooitniet haalt in de praktijk).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
hoe zet je je tv dan op hdmi 1? er is immers geen discreet commando voor, zeer hinderlijk. er is een menu voor, en afhankelijk van waar je tv al opstond moet je naar lins of rechts..

succes met de harmony zou ik zeggen, om dat in een activity te stoppen.
ook dat je, wanneer je op ergens een keer op exit of back drukt, je altijd op de interne tuner terecht komt, en nooit op de hdmi bron, of usb etc om daar verder te gaan met waar je mee bezig was.

ik hoop ook dta philips hiervoor met een update komt, bijvoorbeeld door iervoor opties in het menu te geven, die dan het gedrag van de tv op de signalen bepaalt of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202276

Ik heb een 47PFL5028 en in principe de zelfde tv dus
Geen één stick of externe HD vindt ie snel genoeg ondanks de specs.
Nou moet ik zeggen dat ik twee externe HD's met USB 3.0 heb geprobeerd en niet met USB 2.0
Maar dan nog zouden ze snel genoeg moeten zijn
Zowel de Western Digital My Passport Ultra Externe Harde Schijf en de Western Digital My Passport Ultra vond ie te traag
Bel je philips krijg je een standaard lijstje waar die aan moet voldoen maar dan nog werkt het niet
Men claimt wel dat het USB 2.0 moet zijn maar 3.0 is backwards compatible dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ik vond die reclame dus ook maar een aanfluitng
je moet bijna zelf een mega duur en en snel exemplaar zien t evinden dat gaat werken, anders heb je helemaal niks aan de opname of pauze functie, terwijl zon ding helemal niet zo supersnel hoeft te zijn, in mijn ogen.
hoe kun je anders als leek weten welke usb stick of HD je moet nemen....
Pagina: 1