Winkel verhaalt kosten voor verzending bij RMA

Pagina: 1
Acties:
  • 2.783 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:38
Ik heb een probleem met Afuture over een grafische kaart (XFX 7870 DD) die op 92 graden celcius liep tijdens games als skyrim en GW2. Ik wou mijn kaart dus terugsturen en heb ik ook gedaan(kostte al 6,80 euro) Nou na 1 dag kreeg ik een email van afuture dat hij ontvangen was. Na 2 dagen wachten kreeg ik dit:
Edit: Had die kaart op 09-08-'13 binnengekregen en teruggestuurd op 12-08-'13
Goedemiddag,

Wij hebben uw kaart getest, met als resultaat dat deze niet defect is. De temperatuur wordt hier rond de 87 graden na een tijd Furmark, en daar blijft deze op hangen. Dit terwijl de fan nog niet vol draait, en nog ruimte over heeft.

Dit is voor dit type grafische kaart een vrij normale temperatuur. Dat de kaart bij 92 graden wordt, kan opzich ook niet direct kwaad. De kaart geeft verder ook geen Artifacts/problemen.

Als u de temperatuur toch belangrijk vindt, dan kunt u wellicht proberen deze wat te verlagen door de airflow in uw kast te verbeteren. Wellicht met kabel-management, of extra casefans.

Aangezien de kaart normaal presteert, kunnen wij deze ook niet omruilen. Als u wenst kunt u deze komen afhalen, of kunnen wij deze aan u retour sturen. In dat laatste geval bedragen de verzendkosten € 5,95.

Kunt u ons laten weten wat hierin uw voorkeur is?

Met vriendelijke groet,

*knip*
WAT?
Ten eerste Ik had precies dit probleem gezegd en ze zeiden dat ik hem kon opsturen. WAAROM ZEGGEN ZE NU OPEENS DAT DE KAART GOED IS ALS ZE ZEGGEN DAT IK HEM KON OPSTUREN. ik had al gezegd dat het zo heet werd.!!! En waarom moet ik er ook nog geld voor betalen.
Ten tweede 87 graden is totaal niet normaal en kan leiden tot schade als dit constant is. Ten derde, waarschijnlijk testen hun hun kaarten in goed geventileerde ruimtes waarbij de kaart niet eens in een case zit.

Nu heb ik gebeld en ze gedrukt op het feit dat er een 7 dagen na ondertekening van ontvangst(van PostNL) er retourrecht is. Zelfs 3 maanden als ze er geen brief bij geven waarbij er staat hoe je dit recht kan uitoefenen(dat ze dus NIET gedaan hebben). Er is GEEN schade door gebruiker(ik).

Nou gaan ze opeens zeggen, we kunnen niks beloven maar we kijken er nog maar een tweede keer naar. Terwijl deze email echt toch op een definitieve besluit lijkt.

Maar ik heb gewoon geen geld om er juridisch er iets aan te doen. wat kan ik doen?!

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 16-08-2013 20:56 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

En als je zegt dat je je geld terugwil, wat zeggen ze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
Daar ben ik nu op aan het wachten, maar ze kunnen niks beloven

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:46
Goed geventileerde ruimte zou ik maar niet vanuit gaan ;),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

MrFax schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 18:22:
Daar ben ik nu op aan het wachten, maar ze kunnen niks beloven
Onzin lijkt me, je zit binnen je 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Gewoon op je retour recht wijzen, en vervolgens zeggen je een andere kaart wil.

Heb al een paar hits op google gehad waarbij de 7870 temp problemen heeft bij mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-10 21:03

Bolletje

Moderator Harde Waren
MrFax schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 18:05:
WAT?
Ten eerste Ik had precies dit probleem gezegd en ze zeiden dat ik hem kon opsturen. WAAROM ZEGGEN ZE NU OPEENS DAT DE KAART GOED IS ALS ZE ZEGGEN DAT IK HEM KON OPSTUREN. ik had al gezegd dat het zo heet werd.!!! En waarom moet ik er ook nog geld voor betalen.
Zij kunnen niet op afstand zien of dit inderdaad komt door een defect of niet. Zij geven daarom aan dat je hem op kan sturen.
Ten tweede 87 graden is totaal niet normaal en kan leiden tot schade als dit constant is.
Mag ik een bron?

Zie bijv. een review van de kaart: http://www.hardwareheaven...s-noise-overclocking.html

86 graden daar. Die temperaturen zijn allemaal gemeten met de ingebouwde sensor. Die kan ook een afwijking hebben.

77 graden: http://hexus.net/tech/rev...tion-overclocked/?page=11
Ten derde, waarschijnlijk testen hun hun kaarten in goed geventileerde ruimtes waarbij de kaart niet eens in een case zit.
Wat maakt dat uit? Zij geven aan welke temperatuur zij krijgen en 5 graden afwijking is op zich niet zoveel. Uit je verhaal maak ik op dat, naast de hoge temperatuur, de videokaart goed functioneert.

[ Voor 10% gewijzigd door Bolletje op 16-08-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
87 graden onder Furmark is compleet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-10 23:10
Euh, volgens mij kan je alleen gebruik maken van het retourrecht als je de kaart ongeopend en ongebruikt terug stuurt.

Dat wat Pilatus zegt

[ Voor 11% gewijzigd door gebruikershaes op 16-08-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
gebruikershaes schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 18:32:
Euh, volgens mij kan je alleen gebruik maken van het retourrecht als je de kaart ongeopend en ongebruikt terug stuurt.
Dat is niet waar. Je mag een product uitproberen onder de wet koop op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Dat zeggen ze allemaal in hun voorwaarden, maar je mag het product testen volgens de wet. (hygienische producten, verbruiksartikelen en custom-made is hiervan uitgesloten geloof ik)
Daarnaast als de leverancier niet expliciet vermeld bij het geleverde product hoelang je afkoeltijd hebt, dan geld een periode van 3 maanden, indien vermeld is de periode volgens mij 7 dagen. Oftewel lekker gebruik maken van de afkoelperiode onder voorbehoud dat alles indezelfde staat is als dat je het kreeg (buiten verbroken sealtjes e.d.)

Edit, overigens is het wel echt crap als een kaart met custom koeler dergelijke temps bereikt in een matig tot goed geventileerde kast.

[ Voor 14% gewijzigd door eL_Jay op 16-08-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Inmiddels is het 14 dagen ipv 7 dagen geworden. Edit: Dit klopt niet, het is toch 7.

De TS heeft het recht om het product terug te sturen onder de wet koop op afstand. Ik ben het wel met de winkel eens dat er met de kaart niets aan de hand is.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 16-08-2013 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.overclockerscl...fx_hd_7870_7850_dd/14.htm

Misschien iets warmer dan normaal, maar dat is maar een paar graden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:08

painkill

Pain(k)(ill)

Volgens mij kunnen de grafische kaarten temperaturen aan tot 110C.
Weet in ieder geval zeker dat het een stuk hoger ligt dan bij cpu's.

Het enige wat afuture hier anders had kunnen doen is uitleggen dat het geen abnormale temperaturen zijn onder full load.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
painkill schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 18:52:
Het enige wat afuture hier anders had kunnen doen is uitleggen dat het geen abnormale temperaturen zijn onder full load.
Dat hebben ze wel gedaan:
Dit is voor dit type grafische kaart een vrij normale temperatuur. Dat de kaart bij 92 graden wordt, kan opzich ook niet direct kwaad. De kaart geeft verder ook geen Artifacts/problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:08

painkill

Pain(k)(ill)

Voordat de kaart opgestuurd werd hadden ze het al moeten zeggen bedoelde ik.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

@ TS: het is dus niet te heet volgens de kenners. Dat had je ook eerst hier kunnen checken i.p.v. gelijk ter reparatie naar Afuture te sturen. Wat ga je nu doen?
painkill schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 18:56:
Voordat de kaart opgestuurd werd hadden ze het al moeten zeggen bedoelde ik.
Eens. Dat had TS 2x de verzendkosten bespaard.

[ Voor 42% gewijzigd door ago op 16-08-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:27
92c in een mogelijk slecht geventileerde kast is denk ik best mogelijk idd, zeker als je ziet dat benchmark runs in reviews lang niet altijd in een dichte kast gedraaid worden (volgens mij zelfs meer regelmaat om dit niet te doen) en deze temperaturen niet heel erg afwijken van de waarden van TS.

Mijn 7950 wordt ook makkelijk 80+c wanneer het warm weer is, en ik games speel die niet eens voor een volle load zorgen, en mijn kast is vrij goed geventileerd (12 fans in totaal na wat mods, excl de fans op de GPU) en ook nog eens vrij groot (corsair 700D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:33

M2M

medicijnman

Buiten dat het niet te warm is, biedt de shop je garantie op die kaart voor de economische levensduur van het product. Dus als het ding na een jaartje gebruik kapot gaat door oververhitting om wat voor reden dan ook (mits niet misbruikt en in goede staat gebruikt), kun je 'm gewoon terug sturen als RMA.

Alternatief twee is wet koop op afstand, waarbij je je spul binnen twee weken kunt retourneren met volledige vergoeding van alle kosten die je gemaakt hebt. (dus verzendkosten inbegrepen).

Buiten dat verwacht ik dat eenzelfde andere kaart een soortgelijk temperatuursprofiel zal laten zien. Wil je lageren temperaturen, dan zul je aan 3rd party coolers moeten.

[ Voor 5% gewijzigd door M2M op 16-08-2013 19:00 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax

Dat wat Pilatus zegt
Nee bij een WEBwinkel niet omdat ze je hem niet kunnen laten zien.
Uitpakken en uitproberen
Om aan alle fabeltjes een einde te maken: dit recht geldt ook als de klant het product heeft uitgepakt en zelfs als hij het heeft uitgeprobeerd. U mag geen gebruiksvergoeding in rekening brengen. De klant mag het dus zes dagen gebruiken en daarna gauw terugsturen. Zolang de klant het product op tijd heeft teruggestuurd, dient u het terug te nemen.
https://webwinkelrecht.nl...-advies/recht-van-retour/

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Ik had zelf een Gigabyte 7950 besteld, en op de afbeeldingen leek deze een stuk groter dan in het echt. Om die reden kun je hem retour sturen binnen 7 (of als de webwinkel aangesloten is bij Thuiswinkel dan 14 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Wat voor kast zit hij in bij jezelf ?, neem aan dat het niet zoiets is als een MS-Tech of iets dergelijks want dan kan het inderdaad best zijn hij aardig warm gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
Ze zouden nog bericht geven vandaag. hebben ze niet gedaan en ze zijn al dicht. Zal dus tot maandag moeten wachten.

[ Voor 18% gewijzigd door MrFax op 16-08-2013 19:04 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Fijn ook dat je een leverancier hier al te kakken zet voordat je ze ook maar één kans hebt gegeven om tot een nette oplossing te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
Mektheb schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:02:
Wat voor kast zit hij in bij jezelf ?, neem aan dat het niet zoiets is als een MS-Tech of iets dergelijks want dan kan het inderdaad best zijn hij aardig warm gaat worden.
Het is een CM force 500. Systeem zelf(zonder grafische kaart en warmte daarvan) wordt 30 graden.
Heb daarbij nog een AMD FX-8320 die op stock cooler op 42 graden draait onder full load(alle cores rond 90% volgens Open Hardware Monitor) Een vriend van mij heeft een XFX 7970 DD die op 71 graden draait, en heter zou moeten worden dan mijn 7870, terwijl het(heb vergeleken) precies dezelfde koeler is.

[ Voor 28% gewijzigd door MrFax op 16-08-2013 19:16 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

sypie schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:06:
Fijn ook dat je een leverancier hier al te kakken zet voordat je ze ook maar één kans hebt gegeven om tot een nette oplossing te komen.
Nette oplossing? Afspraken nakomen ja.
MrFax schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:04:
Ze zouden nog bericht geven vandaag. hebben ze niet gedaan en ze zijn al dicht. Zal dus tot maandag moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
sypie schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:06:
Hoe kom jij nou weer bij een leverancier? Dit gaat niet over de verzending maar om het feit dat ik hem wou omruilen in eerste instantie. Dat van dat geld is gewoon een tweede rede waarom ik me geld terug wil. Ze zouden toen en overleggen of het kan. heb toen meerdere malen gebeld en ze zeiden het kan misschien wel enzo.. En uiteindelijk kreeg ik deze mail dat me echt kwaad maakte. En zeker ook om het feit dat ik er nog voor moest opdraaien ook( in totaal 12 euro). Daarom wil ik nu gewoon me geld terug. Ik heb daar meerdere malen spullen gekocht(sinds 2011) en ze hebben nu gewoon een klant verloren.

[ Voor 13% gewijzigd door MrFax op 16-08-2013 19:13 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:29
Ik heb niets dan uiterst positieve ervaringen met de RMA afdeling van Afuture, als jij dus een kaart opstuurt als 'defect' en hij is dat klaarblijkelijk niet dan lijkt me de door hun voorgestelde regeling correct.

Als je de kaart echter niet terugwil omdat hij niet aan je eisen voldoet, dan moet je wel even op de correcte manier aangeven dat de kaart niet aan je verwachtingen voldoet en je hierdoor gebruik wil maken van je retourrrecht. Lijkt me zeer sterk dat ze hier moeilijk over gaan doen.

Afuture - of in ieder geval een *knip* die daar werkt reageert zeer regelmatig ook 's avonds op e-mails!

[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 16-08-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:13
Sorry hoor maar dit gaat echt nergens over. Het product wat je geleverd hebt gekregen voldoet gewoon aan de specificaties. Hij wordt niet warmer dan verwacht (zie test resultaten) en verder vertoond hij ook geen storingen.

Het enige is dat je het niet leuk vindt dat je voor de transportkosten moet opdraaien omdat ze niet op voorhand hebben gezegd dat er niets mis mee is. Nu kan ik mij dat best voorstellen en ik kan mij ook voorstellen dat Afuture je daar best in tegemoet wil komen als je dat beleefd met ze bespreekt. Ik vindt persoonlijk de mail zoals je deze ontvangen hebt netjes en correct.

Dat jij liever een nieuw exemplaar had ontvangen geloof ik graag maar waarom zou een shop een goed werkend product omruilen? Ik zie daar geen rede voor. Ik stel voor om maandag nog eens contact met ze te zoeken en de zaak netjes en beleefd met ze bespreken. Dan kom je er vast wel uit. Sluit gelijk dit topic want dat zal niet bijdragen aan de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
TLer schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:17:
Sorry hoor maar dit gaat echt nergens over. Het product wat je geleverd hebt gekregen voldoet gewoon aan de specificaties. Hij wordt niet warmer dan verwacht (zie test resultaten) en verder vertoond hij ook geen storingen.

Het enige is dat je het niet leuk vindt dat je voor de transportkosten moet opdraaien omdat ze niet op voorhand hebben gezegd dat er niets mis mee is. Nu kan ik mij dat best voorstellen en ik kan mij ook voorstellen dat Afuture je daar best in tegemoet wil komen als je dat beleefd met ze bespreekt. Ik vindt persoonlijk de mail zoals je deze ontvangen hebt netjes en correct.

Dat jij liever een nieuw exemplaar had ontvangen geloof ik graag maar waarom zou een shop een goed werkend product omruilen? Ik zie daar geen rede voor. Ik stel voor om maandag nog eens contact met ze te zoeken en de zaak netjes en beleefd met ze bespreken. Dan kom je er vast wel uit. Sluit gelijk dit topic want dat zal niet bijdragen aan de zaak.
Ik heb gebeld en GEVRAAGD(meerdere malen) of ze eventueel het geld terug kunnen storten of om te ruilen, dus naar mijn mening zit IK niet fout. Voor mijn gevoel willen ze het geld gewoon niet teruggeven, daarom startte ik dit topic wat kan ik nu doen zonder er zelf nog meer geld aan uit te besteden.

[ Voor 9% gewijzigd door MrFax op 16-08-2013 19:21 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Wacht nu maar rustig af. Als ze vanavond mailen, houden ze zich aan hun afspraak om vandaag nog te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
MrFax schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:06:
[...]

Het is een CM force 500. Systeem zelf(zonder grafische kaart en warmte daarvan) wordt 30 graden.
Heb daarbij nog een AMD FX-8320 die op stock cooler op 42 graden draait onder full load(alle cores rond 90% volgens Open Hardware Monitor) Een vriend van mij heeft een XFX 7970 DD die op 71 graden draait, en heter zou moeten worden dan mijn 7870, terwijl het(heb vergeleken) precies dezelfde koeler is.
Die koeler ziet er hetzelde uit, maar de copperbase en heatpipes, en dus ook het koelpotentieel zijn wel degelijk anders tussen de 7870 en de HD7970. Dit is echter volgens mij enkel te zien als je beide koelers demonteerd (kwam ooit een review ter sprake, vandaar dat ik mij dit herinner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
ago schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:21:
Wacht nu maar rustig af. Als ze vanavond mailen, houden ze zich aan hun afspraak om vandaag nog te reageren.
Maar ze zijn nu toch al dicht? Ik had nog gebeld en ze zeiden dat zijn baas nog zou mailen(*knip* tevens mailer van het vorige bericht.)

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 16-08-2013 20:54 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Weet ik, maar ufear zegt dat ze vaak 's avonds reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
MrFax schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:22:
[...]

Maar ze zijn nu toch al dicht?
Dicht betekend niet dat je geen mail kan beantwoorden ;) Wij zijn op de zaak ook in het weekend dicht, toch zie ik regelmatig E-mail verkeer, zowel intern als extern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
Afuture - of in ieder geval een Jens die daar werkt reageert zeer regelmatig ook 's avonds op e-mails!
De baas (*knip*) zou e-mailen, volgens degene die ik gebeld heb.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 16-08-2013 20:06 . Reden: geen namen noemen svp ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Het wordt tijd dat je even afkoelt en de shop even mailt.
Daarin stel je dan dat de kaart dus evt niet defect is maar dat je niet tevreden bent over het produkt en deze wil retourneren.

Relax dude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 23:51

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik heb ook een beetje rare maar uiteindelijk toch zeer goede ervaring met Afuture omtrent een rma.
Piepend moederbord van Gigabyte na bijna een jaar terug gestuurd, daar getest en ''defect'' bevonden.
Hun hebben het bord naar Gigabyte gestuurd en het duurde bijna 2 weken voordat ie via Afuture weer terug op de mat lag ''gerepareerd''.
Nou piepte dat ding nog steeds en heb ik na overleg het bord terug gestuurd, en binnen een week een gloednieuw ander bord terug gekregen (van sandy bridge naar ivybridge), omdat hun niet te horen gekregen hadden van Gigabyte dat het in hun ogen geen defect was en dus geen reparatie was uitgevoerd.
De communicatie was niet overdreven vlot, maar de afhandeling was wel super.

Tldr: geduld en blijf vriendelijk, dan komt het wel goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Hippocampus op 16-08-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

MrFax schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:24:
[...]

De baas (teh boss) zou e-mailen, volgens degene die ik gebeld heb.
Niet zo netjes om namen te noemen.

Ik weet niet hoe jouw eerste mailtje eruit heeft gezien of hoe je verdere communicatie is gegaan, maar van wat ik hier lees reageer je best "heet" om het zo maar te noemen. Normaliter zijn mensen veel eerder bereid je te helpen als je normaal reageert.

Je staat gewoon in je recht om geld terug te vragen omdat je binnen de 7 dagen het product hebt teruggestuurd (volgens mij was dat zelfs 14 dagen tegenwoordig).
Je moet wel duidelijk aangeven dat je je op dit recht wil beroepen. Het kan net zo goed zijn dat ze nu denken dat je geld terugwil omdat het product "kapot" is terwijl het wel degelijk werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 16-08-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:41:
[...]

Niet zo netjes om namen te noemen.

Ik weet niet hoe jouw eerste mailtje eruit heeft gezien of hoe je verdere communicatie is gegaan, maar van wat ik hier lees reageer je best "heet" om het zo maar te noemen. Normaliter zijn mensen veel eerder bereid je te helpen als je normaal reageert.

Je staat gewoon in je recht om geld terug te vragen omdat je binnen de 7 dagen het product hebt teruggestuurd (volgens mij was dat zelfs 14 dagen tegenwoordig).
Je moet wel duidelijk aangeven dat je je op dit recht wil beroepen. Het kan net zo goed zijn dat ze nu denken dat je geld terugwil omdat het product "kapot" is terwijl het wel degelijk werkt.
Volgens artikel 46d lid 1 van de wet Koop of Afstand, is het 7 dagen maar nog steeds binnen het termijn van ondertekening(dat op 09-08-'13 plaatsvond) en van hun ontvangst van het teruggestuurde pakket(14-08-'13)

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
En heb je dat pakket ook verstuurd met als enige noemer dat je de koop ontbind volgens de wet koop of afstand? Dat is namelijk volgens mij wel een vereiste. Voor zover ik weet kan je niet eerst opsturen onder de noemer van RMA en dan daarna pas je gaan beroepen op de Wet koop of afstand wanneer deze termijn verstreken is (volgens jouw bron 7 dagen). Echter ik dacht ook dat de Wkoa verlengd was naar 14 dagen, dus misschien kun je daar toch nog wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
Dennism schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:50:
En heb je dat pakket ook verstuurd met als enige noemer dat je de koop ontbind volgens de wet koop of afstand? Dat is namelijk volgens mij wel een vereiste. Voor zover ik weet kan je niet eerst opsturen onder de noemer van RMA en dan daarna pas je gaan beroepen op de Wet koop of afstand wanneer deze termijn verstreken is (volgens jouw bron 7 dagen). Echter ik dacht ook dat de Wkoa verlengd was naar 14 dagen, dus misschien kun je daar toch nog wat mee.
Het is zelfs 3 maanden in mijn geval, heb nooit geen brief ontvangen van hun hoe ik me kan beroepen op het contract, dus dat maakt niks uit.

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

Prima kaart met prima temperaturen en een prima reactie. Dat heb ik wel eens slechter gezien. Er zijn ook genoeg webshops die onderzoeks kosten in rekening brengen als er geen defect wordt gevonden :P.

Verder vanuit AFuture gezien: De klant (TS) geeft aan dat hij denkt dat zijn kaart defect is, dus leggen ze uit dat de klant deze gewoon kan opsturen om goed te laten testen. (Aan de mail te zien lijkt het ook erop dat ze de kaart als RMA hebben opgepakt, en niet als verzoek om de koop ongedaan te maken, Wellicht onduidelijk over geweest in de communicatie naar hun toe?).

Ze weten natuurlijk niet de situatie waarin de kaart zich bevind (Airflow, enz. ). Met een zeer goede airflow zou 92 graden misschien wel meer kunnen zijn dan verwacht (en op een defect kunnen wijzen), Terwijl het misschien nog weinig is als de airflow juist slecht op orde is.

[ Voor 13% gewijzigd door Comgenie op 16-08-2013 19:58 ]

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
Dennism schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:50:
Staat nergens dat dat moet. Dus volgens mij als het al bij hun ligt kan ik contractbreuk plegen.

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:55
Contractbreuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
Ik verwoorde het misschien verkeerd. maar ik bedoelde contractontbinding |:(. Wie heeft mijn titel veranderd. Het zou moeten zijn: "Winkel wil niet meewerken contractontbinding"(voor mijn gevoel in ieder geval). Als het zo is dat ik hem met een brief terug moet zenden dan moet ik dus eerst die 5.95 betalen of hem op komen halen(30 euro met de trein(heb geen auto)) en dan weer opnieuw verzenden 8)7 . Of kan ik mijn pakket daar laten en gewoon een brief sturen zonder het pakket? Of is een e-mail al mogelijk?

[ Voor 54% gewijzigd door MrFax op 16-08-2013 20:10 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:13
MrFax schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:19:
[...]

Ik heb gebeld en GEVRAAGD(meerdere malen) of ze eventueel het geld terug kunnen storten of om te ruilen, dus naar mijn mening zit IK niet fout. Voor mijn gevoel willen ze het geld gewoon niet teruggeven, daarom startte ik dit topic wat kan ik nu doen zonder er zelf nog meer geld aan uit te besteden.
Communicatie is tweedrichtingsverkeer dus als dat mis gaat dan zijn er ook twee schuldig aan. Je geeft andere wel heel gemakkelijk de schuld mijn inziens. Zoals een ander hier ook al zij. Reageer rustig en beleefd. Grote kans dat je meer gedaan krijgt dan als je alleen met verwijten komt.

Aan je reacties te lezen denk ik dat je vrij jong bent. Geloof het van iemand die ook alles met vuur bestreed in zijn jongere jaren, met rust en beleefdheid kom je bijna altijd verder dan met vuur. En als het dat dan toch niet lijkt te werken dan kan je altijd nog je vlammen aanzetten om te zien of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het zou moeten zijn: "Winkel wil niet meewerken contractontbinding"(voor mijn gevoel in ieder geval).
Wat ik hier lees is dat de winkel dit misschien nog steeds als RMA ziet in plaats van ontbinding onder de wet KOA, waarvoor ze eerst willen beoordelen of dat terecht is (bij RMA heb je recht op verzendkosten terug, bij KOA niet), daar begon het immers mee. Heb je expliciet tegen ze gezegd dat je het nu via KOA wilt doen? Ik krijg namelijk helemaal niet de indruk dat de winkel hier compleet de hakken in het zand zet dus ik vind je reactie tamelijk overdreven. Ze begrijpen je misschien verkeerd of lezen mailtjes misschien niet goed, vervelend maar zo gaat het bij de meeste winkels. Een duidelijk extra mailtje over wat je precies wil kan helpen.

[ Voor 16% gewijzigd door bwerg op 16-08-2013 20:39 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrFax schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:09:

Hoe kom jij nou weer bij een leverancier? Dit gaat niet over de verzending maar om het feit dat ik hem wou omruilen in eerste instantie. Dat van dat geld is gewoon een tweede rede waarom ik me geld terug wil. Ze zouden toen en overleggen of het kan. heb toen meerdere malen gebeld en ze zeiden het kan misschien wel enzo.. En uiteindelijk kreeg ik deze mail dat me echt kwaad maakte. En zeker ook om het feit dat ik er nog voor moest opdraaien ook( in totaal 12 euro). Daarom wil ik nu gewoon me geld terug. Ik heb daar meerdere malen spullen gekocht(sinds 2011) en ze hebben nu gewoon een klant verloren.
Ik heb je titel aangepast op basis van hoe ik de situatie inschat, maar blijkbaar zie jij de situatie anders.

Kun je even een aantal feiten opsommen?
1) wanneer is het product gekocht?
2) wanneer heb je opgemerkt dat de kaart erg warm werd?
3) wanneer heb je contact gezocht met de verkoper?
4) waarop heb je aanspraak gemaakt in je communicatie?
5) wanneer is de kaart op de bus gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
MrFax schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:51:
[...]

Het is zelfs 3 maanden in mijn geval, heb nooit geen brief ontvangen van hun hoe ik me kan beroepen op het contract, dus dat maakt niks uit.
Daar krijg je normaliter ook echt geen brief voor, echter heb je de brief nu wel of niet gehad (nooit geen, - x - = + ;)). Die procedure staat gewoon in de algemene voorwaarden waarmee je akkoord gaat bij bestellen en waar als het goed is op de factuur ook nog eens naar gerefereerd wordt. (die je vast niet gelezen hebt) en in mijn ervaring staat dit ook altijd vermeld in de bevestigings e-mail (geen ervaring met afuture, wel andere webshops).

Daarnaast als ik naar jouw relaas bekijk ontvang jij op de 9de je kaart, op de 14de stuur jij hem op onder vermelding van een defect (dit is dus niet het ontbinden van de overkomst), op de 16de wil je de overeenkomst ontbinden. Volgens mij sta je daarmee qua termijn in je recht, echter weet ik niet (ben geen jurist) of het eerst opsturen van het product onder de noemer RMA c.q. Defect gevolgen heeft voor je juridische positie daar deze gang van zaken niet gebruikelijk is bij een Wet Koop op afstand procedure.

Ik zou eerst dit eens uitzoeken en daarna netjes in conclaaf gaan met de winkel daar dit je meer zal opleveren dan deze houding in je communicatie.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennism op 16-08-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
MrFax schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:46:
[...]

Volgens artikel 46d lid 1 van de wet Koop of Afstand, is het 7 dagen maar nog steeds binnen het termijn van ondertekening(dat op 09-08-'13 plaatsvond) en van hun ontvangst van het teruggestuurde pakket(14-08-'13)
Zoals eerder gezegd, bijna geen een webshop voldoet aan informatieplicht (expliciet de afkoelingsperiode van 7 dagen vermelden in het pakket dat de koper ontvangt)==> afkoelingsperiode van 3 maanden in de meeste gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is een hete kaart een probleem? Vlieg je in de fik hierdoor?
Ik heb werkelijk waar geen idee wat de temperaturen zijn van mijn componenten en het boeit me ook eerlijk gezegd geen flikker. Als ik gezeik krijg maak ik me pas zorgen om temperaturen.
Ik heb verder ook geen killer airflow, heb een zooitje casefans op half-voltage lopen om het een beetje in beweging te houden en voor de rest is het allemaal stock stock stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
eL_Jay schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:47:
[...]

Zoals eerder gezegd, bijna geen een webshop voldoet aan informatieplicht (expliciet de afkoelingsperiode van 7 dagen vermelden in het pakket dat de koper ontvangt)==> afkoelingsperiode van 3 maanden in de meeste gevallen.
Ik heb geen ervaring met Afuture maar bij Azerty staat dit altijd keurig vermeld in de bevestigings E-mail, wat volgens de blog van Arnoud Engelfriet net zo rechtsgeldig is als een brief (al dan niet bijgesloten in het pakketje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:25

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kerel, relax en doe niet belachelijk. De webshop heeft hier gewoon erg netjes gereageerd, wees blij dat je geen onderzoekskosten of andere zaken moet betalen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:49:
Ik heb werkelijk waar geen idee wat de temperaturen zijn van mijn componenten en het boeit me ook eerlijk gezegd geen flikker. Als ik gezeik krijg maak ik me pas zorgen om temperaturen.
Ja, dan ben je natuurlijk te laat. :+

Het is wel een trend dat warme videochips eerder doodgaan. Te beginnen met de 8800GTX/ultra (oké, die had wel meer problemen dan alleen warmte), de HD4870x2, GTX295... de levensduur lijkt wel slechter te worden bij hoge temperaturen.

Voor zover ik het overzie is dat echter alleen bij kaarten die onder load (zonder furmark) boven de 90 graden uitkomen, misschien nog wel hoger. Met 80-85 graden hoort een videokaart nog lang niet bij de heetste kaarten. Als ze op 87 uitkomen met furmark (en dus nog wat lager in-game) snap ik wel dat ze het niet als defect zien, maar welke airflow/omgevingstemperatuur nou als 'normaal' gezien kan worden is natuurlijk niet te zeggen.

[ Voor 24% gewijzigd door bwerg op 16-08-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:49:
Ik heb verder ook geen killer airflow, heb een zooitje casefans op half-voltage lopen om het een beetje in beweging te houden en voor de rest is het allemaal stock stock stock.
Als je kaart zijn warmte niet kwijt kan door slecht geventileerde kast dan hebben al je onderdelen hieronder te lijden. Hardeschijven vinden temperaturen boven de 45 graden volgens mij niet leuk.

Je gpu core kan het prima hebben, maar het gpu geheugen wat dicht in de buurt zit niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
bwerg schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:55:
[...]

Ja, dan ben je natuurlijk te laat. :+

Het is wel een trend dat warme videochips eerder doodgaan. Te beginnen met de 8800GTX/ultra (oké, die had wel meer problemen dan alleen warmte), de HD4870x2, GTX295... de levensduur lijkt wel slechter te worden bij hoge temperaturen.

Voor zover ik het overzie is dat echter alleen bij kaarten die onder load (zonder furmark) boven de 90 graden uitkomen, misschien nog wel hoger. Met 80-85 graden hoort een videokaart nog lang niet bij de heetste kaarten. Als ze op 87 uitkomen met furmark (en dus nog wat lager in-game) snap ik wel dat ze het niet als defect zien, maar welke airflow/omgevingstemperatuur nou als 'normaal' gezien kan worden is natuurlijk niet te zeggen.
Maar dat krijg ik ook en heb ik ook vermeld. Ik krijg al temperaturen boven de 90 graden met games als GW2

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@GameR!: ik heb alle namen weggehaald. Wil je geen namen van medewerkers meer noemen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
bwerg schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:37:
[...]

Wat ik hier lees is dat de winkel dit misschien nog steeds als RMA ziet in plaats van ontbinding onder de wet KOA, waarvoor ze eerst willen beoordelen of dat terecht is (bij RMA heb je recht op verzendkosten terug, bij KOA niet), daar begon het immers mee. Heb je expliciet tegen ze gezegd dat je het nu via KOA wilt doen? Ik krijg namelijk helemaal niet de indruk dat de winkel hier compleet de hakken in het zand zet dus ik vind je reactie tamelijk overdreven. Ze begrijpen je misschien verkeerd of lezen mailtjes misschien niet goed, vervelend maar zo gaat het bij de meeste winkels. Een duidelijk extra mailtje over wat je precies wil kan helpen.
Bij KOA heb je WEL recht op verzendkosten terug(daarbij bedoel ik de aankoop van het product).

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
Ik heb dus geen e-mail teruggekregen en zijn ze dus hun afspraken niet nagekomen.

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
MrFax schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:04:
[...]

Maar dat krijg ik ook en heb ik ook vermeld. Ik krijg al temperaturen boven de 90 graden met games als GW2
En met andere games ?, als het 2 games zijn van de 10 ligt het dan niet aan de engine?.

Ik weet nog in het begin van Starcraft 2 dat mijn oude 6990's begonnen te loeien met 90% load.
Terwijl een game als Crysis alles op ze slofjes deed.

Ik zou zeggen wacht rustig die mail af en wees redelijk ook naar hun, en RMA is anders als " retour sturen onder wetkoop afstand "
Ze zijn echt de moeilijkste niet daar.
MrFax schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:30:
Ik heb dus geen e-mail teruggekregen en zijn ze dus hun afspraken niet nagekomen.
Eigenlijk zoals ik het hele topic nu lees, komt het er gewoon op neer je de kaart niet meer wil en dat je je geld terug wil.
Dus eigenlijk is alleen het verlossende antwoord dat je of een andere kaart krijgt of je geld terug.

[ Voor 35% gewijzigd door Mektheb op 16-08-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders knal je er een aftermarket cooler op. Ben je van het gezeik af. Wat betreft die reactie: ja, het was niet echt netjes dat ze niet gereageerd hebben maar het is ook niet het eind van de wereld. Ik ben zelf ook klant bij Afuture en ik denk niet dat je je nu al hoeft te beroepen op allemaal juridische procedures. Gewoon even dat mailtje afwachten, bellen/mailen als het kan (bellen is directer) en vertrouwen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:40:
Anders knal je er een aftermarket cooler op. Ben je van het gezeik af. Wat betreft die reactie: ja, het was niet echt netjes dat ze niet gereageerd hebben maar het is ook niet het eind van de wereld. Ik ben zelf ook klant bij Afuture en ik denk niet dat je je nu al hoeft te beroepen op allemaal juridische procedures. Gewoon even dat mailtje afwachten, bellen/mailen als het kan (bellen is directer) en vertrouwen hebben.
Heb al gezegd dat het niet meer om RMA maar om contractontbinding gaat.

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
MrFax schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:09:
[...]

Hoe kom jij nou weer bij een leverancier?
Heel simpel: wie heeft jou de spullen geleverd? Nou, dat is je leverancier. Ik had daar ook winkel, webwinkel, provider, aanbieder, verkooppunt of wat dan ook van kunnen maken.

Iet zegt mij, na het lezen van de andere reacties én de antwoorden van TS daarop, dat TS écht een weekendje moet afkoelen, hulp van de ouders* in moet schakelen en samen met hen moet proberen netjes te blijven communiceren met de leverancier. Ik verwacht, op basis van wat ik nu in dit topic heb gelezen, dat TS helemaal uit z'n slof schiet en daardoor alle coulance van de leverancier wel kan vergeten.

Op het moment dat jij rustig en netjes blijft heeft wil een leverancier vaak nog wel iets voor je doen. Ga je meteen hoog van de toren blazen, door bijvoorbeeld het openen van een topic waar leverancier met naam en toemaan, en ook nog namen van werknemers, wordt genoemd dan is die kans bij voorbaat al verkeken. Je bent op dit moment bezig om je eigen glazen in te gooien.

*Op basis van de reacties van TS schat ik zo in dat TS nog volwassen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Laatst online: 11-10 11:11
Wel irritant ja, eerst jouw verhaal aanhoren over die 92 graden, dan zeggen 'stuur maar op', en dan een mailtje terug 'oh maar 92 is een normale temperatuur hoor'. Dat zijn wel kutdingen als jij ongeduldig wil gamen ;-) Elke dag is er dan een! Kan erover meepraten.

Maar nevertheless: Afuture is afgezien daarvan best netjes met z'n RMA bezig. Stuur gewoon een mailtje naar het centrale emailadres met het verzoek 'ik heb nu een item in RMA maar wil hem graag retourneren onder de wet koop op afstand, is het misschien mogelijk dat de kaart bij jullie blijft aangezien hij anders onnodig 2x verzonden moet worden? ordernummer = xxxx, hartelijk dank, GameR!".

Storten ze volgens mij zo je geld terug, en kan jij een nieuwe kaart bestellen.
Die ook 85 graden wordt vervolgens, hehe. Of iets minder als je geluk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

MrFax schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:04:
[...]

Ja, maar zij komen tot 87 graden in furmark, dus minder dan 85 graden in games. En op hoge temperaturen heb je meer kans dat ze sneller stukgaan maar dan nog is het jaren, niet direct onacceptabel, dat wordt het bij 100+. Maar goed, dat is eigenlijk niet zo relevant als je KOA wil.

Bij KOA heb je recht op de verzendkosten terug inderdaad, niet op heen. Bij RMA wel.
MrFax schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:30:
Dat is echt nog geen reden om meteen stampij te maken. ;) Komt wel vaker voor dat iemand iets vergeet, herinner ze er nog eens aan. Als je het erg vind, neem het vooral mee in een review of zo. Maar hier furieus over worden helpt je nu geen steek verder. Stuur nog eens een mailtje dat ze het product niet meer terug hoeven te sturen en dat je je geld terug wil onder KOA, en als ze expliciet aangeven dat ze niet aan KOA doen dan heb je echt iets voor dit topic. Als ze één of twee herinneringen nodig hebben en ze het daarna gewoon goed afhandelen, dan valt het allemaal best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrFax schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:41:
[...]

Op grond waarvan in hemelsnaam? Redelijkheid en billijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is normaal om hardware voordat een webwinkel dat RMA stuurt, uitvoerig te testen.

Als blijkt dat de hardware gewoon functioneert dan is het namelijk niet RMA waardig. De manier waarop reactie is gegeven was weliswaar niet netjes maar ze hebben wel gelijk.

Advies aan TS is wat meer flow in de kast te hebben of gewoon een aftermarket cooler erop te plaatsen. Heb je het gedoe ook niet meer. :)

Eh over temperaturen en graka's... Wel eens een HD4870X2 onder handen gehad? Die kaarten worden met gemak over de 105 graden bij 100% belasting. En dan nog knetteren die dingen keihard door. Daar zijn ze voor gemaakt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2013 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwerg schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 01:10:
[...]

Ja, maar zij komen tot 87 graden in furmark, dus minder dan 85 graden in games. En op hoge temperaturen heb je meer kans dat ze sneller stukgaan maar dan nog is het jaren, niet direct onacceptabel, dat wordt het bij 100+. Maar goed, dat is eigenlijk niet zo relevant als je KOA wil.
Je loopt achter. Testen met furmark is zo goed als zinloos. Tegenwoordig klokken veel kaarten terug op het moment dat je furmark start, waardoor je in games vaak hogere temperaturen krijgt dan met furmark. Zeker voor de mobiele range gaat dit op.

Sowieso vind ik nutteloos om de temperaturen erbij te halen. Je kaart wordt 71 of 92°.. wat maakt het uit? Zolang hij het doet is er niets aan de hand. Als hij echt te heet wordt klokt hij terug (gevalletje garantie), valt hij uit (idem) of fikt hij door (idem). Tot die tijd is er niets aan het handje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Waarom dan over die 92 graden beginnen? Je wil gewoon iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:43

Rmg

Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 04:31:
[...]

Je loopt achter. Testen met furmark is zo goed als zinloos. Tegenwoordig klokken veel kaarten terug op het moment dat je furmark start, waardoor je in games vaak hogere temperaturen krijgt dan met furmark. Zeker voor de mobiele range gaat dit op.

Sowieso vind ik nutteloos om de temperaturen erbij te halen. Je kaart wordt 71 of 92°.. wat maakt het uit? Zolang hij het doet is er niets aan de hand. Als hij echt te heet wordt klokt hij terug (gevalletje garantie), valt hij uit (idem) of fikt hij door (idem). Tot die tijd is er niets aan het handje.
Klokken terug? Lijkt me raar. Waarom zouden ze de score bewust lager maken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
"Kijk eens wat onze kaart doet onder stress". Daarom.

Net als Samsung deed met de benchmarks, alleen dan net de andere kant op. Daar gingen de processors iets harder werken wanneer een benchmark werd gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:55
Hoe kun je dat terug klokken dan checken indien te warm.
Elke keer de specs bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Rmg schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 09:43:
[...]

Klokken terug? Lijkt me raar. Waarom zouden ze de score bewust lager maken?!
Ben furmarkscores als bench nog niet veel tegengekomen, wel tig games, 3d mark-meuk en furmark-TEMPS
Furmark is volgens mij voornamelijk als stresstest bedoelt (a la prime/lynx).
Dus ik zou het niet gek vinden dat die kaarten dan terug klokken om zodoende synthetisch lagere temps te scoren. Ik vind het ook bijzonder goed te rijmen met Nvidia's variabele boost/kloks.

Ik zou nooit een kaart willen die stock al 92 graden haalt. Ethisch punt is, heb je dit als koper kunnnen op voorhand (benchmarks) of heb je een bad-sample (maakt voor KOA niets uit overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 04:31:
[...]

Oh ja, wel eens van gehoord ja. Ik dacht dat alleen NVidia dat deed. Zou best kunnen dat de winkel hiervan ook niet op de hoogte is. De aanname is toch vaak dat je met furmark een hogere temperatuur haalt dan je onder normaal gebruik ooit zal halen.
Zoals ik al zei, een heel hoge temperatuur kan tot kortere levensduur leiden. Maar dan nog zit je met 90 graden op een 'normale' levensduur voor een videokaart, ik zou niet graag continue op 100+ graden draaien omdat ik minstens 5 jaar met mijn hardware wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
MrFax schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:51:
[...]

Want je bent nooit akkoord gegaan met de algemene voorwaarden voordat je de aankoop deed? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees vooral een brei van veranderingen in wat je nu eigenlijk wil en onsamenhangende conclusies ten aanzien van je rechten. De sticky van dit forum helpt je daarmee in ieder geval op weg.

Bij KOA heb je het recht een product te retourneren. Kosten voor jou zijn die je maakte om de kaart terug te sturen. Je zal je wel specifiek moeten beroepen op KOA.
Dat je 3 maanden hebt is niet het geval; het staat in de Algemene Voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan, op die voorwaarden is je tijdens aankoop gewezen en ze zijn eenvoudig en duidelijk op de site te vinden. De wet zegt helemaal niets over brieven die per sé meegeleverd zouden moeten worden, die spreekt over een duurzame gegevensdrager. Er zijn voor- en tegenstanders van hoe dat uitgelegd moet worden. Wil je dat dus uitsluiten dan mag je naar de rechter, en dat is nogal een overreactie op zo'n korte termijn terwijl je nog in communicatie zit. Ik zit zelf op de lijn dat het internet (de website) hedentendage prima als duurzame gegevensdrager kan worden gezien. Maar dan moet er wel zeer concreet naar verwezen worden in communicatie.

KOA is bedoeld voor retourneren van een product als het niet aan je verwachting voldoet. Prima. Maar als jij vind dat 92 graden niet je verwachting is, en er wordt gesteld dat het normaal is, dan kan je niet verwachten dat de winkel je een ander exemplaar stuurt. Je hebt daar simpelweg geen recht op, en het heeft met KOA niets te maken. Sterker nog, als je KOA hebt toegepast is er geen reden voor de winkel op je zonder boe of bah eenzelfde kaart weer te leveren als je die weer zou bestellen - ik zou zelf een dergelijke order ook weigeren.

Op dit moment lijkt de kaart onderzocht te zijn voor garantie. Indien je niet vooraf KOA hebt gemeld is dat ook correct. De temperaturen op zich hadden ze wellicht in eerdere communicatie kunnen afhandelen, maar als jij stelt dat er iets mis is, dan is het valide te vragen of je een product opstuurt.
Als er geen probleem wordt geconstateerd, dan is het voor de winkel gerechtvaardigd om kosten te rekenen. Zo te zien hebben ze het nog niet eens over onderzoekskosten gehad, dus dat is op zich netjes.

Ik zou beginnen met afkoelen, en vooral niet als een heefthoofd schreeuwerige reacties en communicaties met de winkel zoeken. Je selectief gebruik van HOOFDLETTERS hier komt vervelend en agressief over - niet een beste insteek voor communicatie. En vooral: ga niet gelijk gooien met rechten. Dat is de beste manier om de deur dichtgegooid te krijgen als je ergens uit wil komen. Zeker als je eigenlijk geen idee hebt hoe het recht in elkaar zit, wat je hier ook wel enigszins hebt laten blijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

[...]
Je hebt reeds veel advies gekregen en jouw laatste reactie die ik kan vinden spreek je over contract ontbinding, op welke gronden denk je dat te doen? Je hebt bij contract ontbinding namelijk wel een goede reden nodig. Let wel conrtact ontbinding is niet hetzelfde als gebruik maken op de wet kopen op afstand als dusdang.

Naar mijn idee maak je heel veel stampij over iets dat niet fout en vrij normaal te noemen is, dit zowel over de temperatuur van de kaart (hoe is de airflow in jouw systeem overigens) en de vraag de verzendkosten te betalen. Veel (web)winkels brengen onderzoeks kosten in rekening op het moment dat het produkt dat middels RMA is teruggekomen niet defect blijkt te zijn, wat veelal op een veelvoud van de verzendkosten komt (dat goed recht hebben zij).

Zoals reeds meerdermalen is aangeven koel even af tel tot 10 en laat jouw VGA kaart weer retour komen, voor een paar euro verzendkosten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
_Dune_ schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:45:
[...]

Je hebt reeds veel advies gekregen en jouw laatste reactie die ik kan vinden spreek je over contract ontbinding, op welke gronden denk je dat te doen? Je hebt bij contract ontbinding namelijk wel een goede reden nodig. Let wel conrtact ontbinding is niet hetzelfde als gebruik maken op de wet kopen op afstand als dusdang.

Naar mijn idee maak je heel veel stampij over iets dat niet fout en vrij normaal te noemen is, dit zowel over de temperatuur van de kaart (hoe is de airflow in jouw systeem overigens) en de vraag de verzendkosten te betalen. Veel (web)winkels brengen onderzoeks kosten in rekening op het moment dat het produkt dat middels RMA is teruggekomen niet defect blijkt te zijn, wat veelal op een veelvoud van de verzendkosten komt (dat goed recht hebben zij).

Zoals reeds meerdermalen is aangeven koel even af tel tot 10 en laat jouw VGA kaart weer retour komen, voor een paar euro verzendkosten.
Wat praat jij nou voor een onzin. In de wet koop of afstand staat dat je het contract mag ontbinden "zonder enige reden"

http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_17-08-2013
Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:13
MrFax schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:50:
[...]

Wat praat jij nou voor een onzin. In de wet koop of afstand staat dat je het contract mag ontbinden "zonder enige reden"

[...]
Man de slechte grappen blijven in me op komen in deze thread, maar laat ik het hier maar bij houden: in plaats van een onderdeel te cherry picken, lees gewoon de hele post en volg het advies op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
DaitoX schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:52:
[...]

Man de slechte grappen blijven in me op komen in deze thread, maar laat ik het hier maar bij houden: in plaats van een onderdeel te cherry picken, lees gewoon de hele post en volg het advies op.
Dat heb ik allang gedaan ik heb afuture allang opnieuw een email gestuurd en netjes gevraagd of ze opnieuw de zaak te bekijken en dan volgens koop of afstand te handelen. Maar mensen blijven maar vage en niet kloppende dingen zeggen waar ik wel op moet reageren.

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:51

Leejow(saait)

Blater

MrFax schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:50:
[...]

[...]
Ik denk niet dat dit topic nog heel veel zin heeft aangezien TS niet het antwoord krijgt wat hij wenst. Jij vraagt ons om hulp, maar omdat het antwoord je niet zint praten wij nu onzin? De belangrijkste les die je hopelijk uit dit topic haalt is dat je iedereen wat netter en geduldiger mag benaderen. Niet alleen een klantenservice maar mensen in het algemeen.

[ Voor 3% gewijzigd door Leejow(saait) op 17-08-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
Leejow(saait) schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:55:
[...]

Ik denk niet dat dit topic nog heel veel zin heeft aangezien TS niet het antwoord verwacht wat hij wenst. Jij vraagt ons om hulp, maar omdat het antwoord je niet zint praten wij nu onzin? De belangrijkste les die je hopelijk uit dit topic haalt is dat je iedereen wat netter en geduldiger mag benaderen. Niet alleen een klantenservice maar mensen in het algemeen.
Ja maar 99% van de mensen hier hebben niet eens advies gegeven en alleen maar lopen klagen en negatief commentaar lopen geven. Waarom mag ik daar niet op reageren?

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:51

Leejow(saait)

Blater

MrFax schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:57:
[...]

Ja maar 99% van de mensen hebben niet eens advies gegeven en alleen maar lopen klagen. Waarom mag ik daar niet op reageren?
Er is erg veel goed en bruikbaar advies langs gekomen. Of je de reacties niet goed leest of gewoonweg niet begrijpt laat ik dan even in het midden, maar hierbij een kort en bondig advies:

Neem op een nette manier contact op met Afuture (mail of telefoon) en vraag of ontbinding van de koop mogelijk is aangezien het product niet aan je verwachtingen voldoet. Mocht Afuture hier niet mee akkoord gaan dan vraag je netjes waarom niet en vraag je beroep te doen op de wet koop of afstand. Lukt dit nog niet omdat zij een gegronde reden hebben om dit te weigeren dan zou ik het product terug nemen (waarbij de transportkosten voor jouw rekening zijn) en kijken wat je nog wél met het product kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
Leejow(saait) schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:01:
[...]

Er is erg veel goed en bruikbaar advies langs gekomen. Of je de reacties niet goed leest of gewoonweg niet begrijpt laat ik dan even in het midden, maar hierbij een kort en bondig advies:

Neem op een nette manier contact op met Afuture (mail of telefoon) en vraag of ontbinding van de koop mogelijk is aangezien het product niet aan je verwachtingen voldoet. Mocht Afuture hier niet mee akkoord gaan dan vraag je netjes waarom niet en vraag je beroep te doen op de wet koop of afstand. Lukt dit nog niet omdat zij een gegronde reden hebben om dit te weigeren dan zou ik het product terug nemen (waarbij de transportkosten voor jouw rekening zijn) en kijken wat je nog wél met het product kan.
Ik bel maandag en vraag het wel, netjes. En ja ik was gisteren best wel boos. Ik volg dit advies op en voor de rest kunnen jullie er verder weinig aan doen. Als het niet lukt kan ik ook altijd nog bellen met de Geschillencommissie. dus hierbij vraag ik de thread te sluiten.

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je bent me net voor, ik was net van plan het topic te sluiten. Het advies is om af te koelen en de posts beter te lezen, want je reageert nogal agressief en negatief op posts met goed advies. Als je op die manier met de shop communiceert zul je niet ver komen.

In ieder geval gaat hier een slot op, waarbij gambieter in "Winkel verhaalt kosten voor verzending bij RMA" het mooi heeft samengevat. Als je wat nieuws te melden of te vragen hebt, dan kun je een DM sturen om te vragen voor heropening :)

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 17-08-2013 17:53 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.