Ik heb een probleem met Afuture over een grafische kaart (XFX 7870 DD) die op 92 graden celcius liep tijdens games als skyrim en GW2. Ik wou mijn kaart dus terugsturen en heb ik ook gedaan(kostte al 6,80 euro) Nou na 1 dag kreeg ik een email van afuture dat hij ontvangen was. Na 2 dagen wachten kreeg ik dit:
Edit: Had die kaart op 09-08-'13 binnengekregen en teruggestuurd op 12-08-'13
Ten eerste Ik had precies dit probleem gezegd en ze zeiden dat ik hem kon opsturen. WAAROM ZEGGEN ZE NU OPEENS DAT DE KAART GOED IS ALS ZE ZEGGEN DAT IK HEM KON OPSTUREN. ik had al gezegd dat het zo heet werd.!!! En waarom moet ik er ook nog geld voor betalen.
Ten tweede 87 graden is totaal niet normaal en kan leiden tot schade als dit constant is. Ten derde, waarschijnlijk testen hun hun kaarten in goed geventileerde ruimtes waarbij de kaart niet eens in een case zit.
Nu heb ik gebeld en ze gedrukt op het feit dat er een 7 dagen na ondertekening van ontvangst(van PostNL) er retourrecht is. Zelfs 3 maanden als ze er geen brief bij geven waarbij er staat hoe je dit recht kan uitoefenen(dat ze dus NIET gedaan hebben). Er is GEEN schade door gebruiker(ik).
Nou gaan ze opeens zeggen, we kunnen niks beloven maar we kijken er nog maar een tweede keer naar. Terwijl deze email echt toch op een definitieve besluit lijkt.
Maar ik heb gewoon geen geld om er juridisch er iets aan te doen. wat kan ik doen?!
Edit: Had die kaart op 09-08-'13 binnengekregen en teruggestuurd op 12-08-'13
WAT?Goedemiddag,
Wij hebben uw kaart getest, met als resultaat dat deze niet defect is. De temperatuur wordt hier rond de 87 graden na een tijd Furmark, en daar blijft deze op hangen. Dit terwijl de fan nog niet vol draait, en nog ruimte over heeft.
Dit is voor dit type grafische kaart een vrij normale temperatuur. Dat de kaart bij 92 graden wordt, kan opzich ook niet direct kwaad. De kaart geeft verder ook geen Artifacts/problemen.
Als u de temperatuur toch belangrijk vindt, dan kunt u wellicht proberen deze wat te verlagen door de airflow in uw kast te verbeteren. Wellicht met kabel-management, of extra casefans.
Aangezien de kaart normaal presteert, kunnen wij deze ook niet omruilen. Als u wenst kunt u deze komen afhalen, of kunnen wij deze aan u retour sturen. In dat laatste geval bedragen de verzendkosten € 5,95.
Kunt u ons laten weten wat hierin uw voorkeur is?
Met vriendelijke groet,
*knip*
Ten eerste Ik had precies dit probleem gezegd en ze zeiden dat ik hem kon opsturen. WAAROM ZEGGEN ZE NU OPEENS DAT DE KAART GOED IS ALS ZE ZEGGEN DAT IK HEM KON OPSTUREN. ik had al gezegd dat het zo heet werd.!!! En waarom moet ik er ook nog geld voor betalen.
Ten tweede 87 graden is totaal niet normaal en kan leiden tot schade als dit constant is. Ten derde, waarschijnlijk testen hun hun kaarten in goed geventileerde ruimtes waarbij de kaart niet eens in een case zit.
Nu heb ik gebeld en ze gedrukt op het feit dat er een 7 dagen na ondertekening van ontvangst(van PostNL) er retourrecht is. Zelfs 3 maanden als ze er geen brief bij geven waarbij er staat hoe je dit recht kan uitoefenen(dat ze dus NIET gedaan hebben). Er is GEEN schade door gebruiker(ik).
Nou gaan ze opeens zeggen, we kunnen niks beloven maar we kijken er nog maar een tweede keer naar. Terwijl deze email echt toch op een definitieve besluit lijkt.
Maar ik heb gewoon geen geld om er juridisch er iets aan te doen. wat kan ik doen?!
[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 16-08-2013 20:56 ]
That's it, I'm done.