Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[FP] Geen Javascript => Onwerkbare site

Pagina: 1
Acties:

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-11 01:08

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Op een of andere manier heb ik geen javascript als ik ingelogd ben (device grade A en gewoon veel witruimte in m'n <head> (zelfs geen GA))

- Menu's waar een onclick toggle op zit hebben geen :hover
- Pricewatch foute prijzen hover tooltip komt niet tevoorschijn
- Tracker wordt überhaupt niet geladen/getoond
- Settingsknopjes rechtsbovenin, kan daar niet met javascript de href uitgesloopt worden als er JS beschikbaar is, nu zijn het leuke placeholders...

Wordt met bovenstaande ook rekening gehouden in het nieuwe responsive design? Dat als je toevallig geen JS hebt of de file niet laadt op mobiele devices dat je nog wel gewoon een dropdown kunt hoveren.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:48

crisp

Devver

Pixelated

Wat je noemt zijn eigenlijk allemaal 'secundaire' zaken waarvan ik het persoonlijk geen groot manko vind als ze niet werken zonder JS. Voor mobile devices geldt dat geen JS daar eigenlijk nog zeldzamer is dan op de desktop.

Ben wel benieuwd waarom je uiteindelijk geen scripts krijgt. Ik kan het zo niet verklaren eigenlijk...

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Acid_Burn in "WTF (!?) - Deel je ervaringen bij WTF situaties - Deel 5" << er was iemand anders die er ook last van had. Ik kan cookies opnoemen/deleten? In private navigatie laadt alles wel...

De :hover op de 'meer' en extra opties onder m'n username zijn 'secundair' :?

[ Voor 15% gewijzigd door Wiethoofd op 16-08-2013 20:53 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:48:
Acid_Burn in "WTF (!?) - Deel je ervaringen bij WTF situaties - Deel 5" << er was iemand anders die er ook last van had. Ik kan cookies opnoemen/deleten? In private navigatie laadt alles wel...
http://tweakers.net/devicedetect - die staat dus wel op grade A?

De :hover op de 'meer' en extra opties onder m'n username zijn 'secundair' :?
Ja :P De bestemmingen onder 'meer' zijn geen hoofdbestemmingen, en ook je profiel-opties zijn feitelijk niet echt noodzakelijk om de site verder te kunnen bezoeken.

Het is gewoon een feit dat (veel) minder dan 1% van de gebruikers javascript uit heeft staan. Zelfs Firefox heeft de optie om JS uit te schakelen al uit het instellingenmenu gehaald. Geen JS is steeds minder iets om rekening mee te houden (zolang je site maar wel door screenreaders e.d. goed gelezen kan worden)

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Ja, zoals gemeld in de TS.
Ja :P De bestemmingen onder 'meer' zijn geen hoofdbestemmingen, en ook je profiel-opties zijn feitelijk niet echt noodzakelijk om de site verder te kunnen bezoeken.
Dan nog zou een default :hover toch gewoon moeten werken, een click to toggle is een extra waarmee je de hover dan weer zou overrulen, maar die regel CSS zal ik dan wel zelf schrijven. Mocht ik handmatig de CSS uit de head knikkeren dan wordt de <ul> met m'n extra opties dus wel gewoon getoond.... :/
Het is gewoon een feit dat (veel) minder dan 1% van de gebruikers javascript uit heeft staan. Zelfs Firefox heeft de optie om JS uit te schakelen al uit het instellingenmenu gehaald. Geen JS is steeds minder iets om rekening mee te houden (zolang je site maar wel door screenreaders e.d. goed gelezen kan worden)
Het is in dit geval niet vrijwillig:
Javascriptloze paginabron

Oeh, nog een leuke die dus fout gaat met bovenstaande broncode: automatische redirect na fotoalbum upload.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:40:
[...]

Dan nog zou een default :hover toch gewoon moeten werken, een click to toggle is een extra waarmee je de hover dan weer zou overrulen, maar die regel CSS zal ik dan wel zelf schrijven. Mocht ik handmatig de CSS uit de head knikkeren dan wordt de <ul> met m'n extra opties dus wel gewoon getoond.... :/
Ja, maar er is voor gekozen om daar geen non-JS fallback voor te implementeren. Uiteraard kan je bijna voor alles wel non-JS support gaan aanbieden, maar dat kost simpelweg extra tijd...
[...]

Het is in dit geval niet vrijwillig:
[afbeelding]

Oeh, nog een leuke die dus fout gaat met bovenstaande broncode: automatische redirect na fotoalbum upload.
très strange; ik ga eens kijken of ik iets raars zie in je sessie...

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

hmm, om een of andere reden staat je deviceGrade in je sessie op 'null'. Probeer eens op http://tweakers.net/devicedetect een andere grade te forceren en dan weer te resetten?

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Grade naar B, instant de tracker zichtbaar, weer naar A en alles doet het.

Ik had bijna alle cookies verwijderd, maar uitloggen en inloggen en devicegrade wijzigen niet geprobeerd.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

mooi :)

nu nog uitvinden hoe dit kan gebeuren....

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb een ticket ingeschoten om dit in de volgende iteratie verder uit te zoeken :)

Intentionally left blank

• soczol
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 10:30

soczol

Doet iets met energie

Het lijkt er op dat ik dit probleem in mijn huidige sessie (022fDsm_...) ook heb. Op de plekken waar JS hoort te staan zie ik alleen lege regels.

Geen idee of het er iets mee te maken kan hebben dat ik in de 'Responsive Design' groep zit? Ik heb verder, voorzover ik weet, niets veranderd m.b.t de device grade.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Morgen komt er sowieso een fix voor online, maar crisp in "[FP] Geen Javascript => Onwerkbare site" zou nu al moeten helpen :)

Intentionally left blank

• soczol
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 10:30

soczol

Doet iets met energie

Alles werkt inderdaad weer na het resetten van de device grade :)
Pagina: 1