Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gezocht: gaming/multimedia laptop budget 1.000-1.100 incl bt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Tekstverwerking, gaming (bv Eve online, Civ5, Total war)

Wat mag je laptop gaan kosten?

ca 1.000-1.200 (sorry, topic is misleidend)

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Nee, wel sterke voorkeur voor merken met een goed garantiebeleid.

Ik kom zelf momenteel uit op pricewatch: Acer Aspire V3-772G-747a161.12TBDWamm

In andere posts kwam ik soms een aversie tegen Acer tegen maar heb zelf geen slechte ervaringen met dat merk. Medion sprak mij wat minder aan maar dat is een beetje een gevoelskwestie.

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
* Samsung Ativ Book 8 / 880z5e (die is wel een stuk duurder in nl dan elders)
* Lenovo Y510p, qua hardware ga je beter dan dit niet vinden voor €950. Moet je wel nog een ssd bijsteken.
* Hp Envy 15 (die met de 750m, komt binnenkort in de winkels te liggen denk ik)

Acer zou ik mijden, daar hoor je echt veel slechte verhalen van en de laptop die jij post heeft niet betere hardware voor zijn prijs dan andere merken. Welke grootte van scherm wil je trouwens? Want ik merk net dat bovenstaande modellen alemaal 15" zijn.

Lees sowieso reveiws eens (youtube, google, amazon, newegg) om een idee te vormen.
Garantieafhandeling hangt in grote mate af van de winkel waar je hem koopt.

Verwijderd

bertp1 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:24:
* Samsung Ativ Book 8 / 880z5e (die is wel een stuk duurder in nl dan elders)
Die kost momenteel €1500-1700 bij verschillende shops?
* Lenovo Y510p, qua hardware ga je beter dan dit niet vinden voor €950. Moet je wel nog een ssd bijsteken.
Die heeft absoluut waardeloze accuduur en koeling. Zoveel sneller dan de GT 650m is het ding niet. Met die grafische kaart heb je bijvoorbeeld pricewatch: Asus N56VB-S4061H welke behalve goedkoper alles beter doet dan de y510p behalve de grafische kaart. De 17" variant daarvan is een paar euro goedkoper.
* Hp Envy 15 (die met de 750m, komt binnenkort in de winkels te liggen denk ik)
Ik vind het behoorlijk optimistisch om nu al de envy 15 aan te raden. Het vorige model begon zo'n beetje bij de €1500 en had een aantal grote nadelen, zoals een in idle luidruchtige fan en orangegate.
Acer zou ik mijden, daar hoor je echt veel slechte verhalen van en de laptop die jij post heeft niet betere hardware voor zijn prijs dan andere merken. Welke grootte van scherm wil je trouwens? Want ik merk net dat bovenstaande modellen alemaal 15" zijn.
Alhoewel acer inderdaad niet het beste merk is zou ik hem hoger plaatsen dan de andere haswell laptops die tot nu toe beschikbaar zijn. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de Y510p en GE60 klaagt notebookcheck niet over slechte input devices. De accuduur is ook het dubbele van deze 2 notebooks. Alleen jammer dat de koeling, net als bij de y510p en GE60 gewoonweg rampzalig is. De N56 is eigenlijk de enige laptop in dit segment waarbij dat nog meevalt.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de input. Voorkeur gaat uit naar een 17 inch maar is geen must. Accu is ook niet heel belangrijk omdat de laptop veelal aan het stroom vast zal zitten. Koeling moet uiteraard wel goed zijn.

De N56 zit top qua prijs maar er zit helaas geen SDD in en het viel mij op dat de cpu, de grafische kaart en het geheugen minder zijn dan in de Acer die ik heb gevonden. Ik heb zelf altijd alleen maar desktops gehad en daar was het simpel om een andere koeling er in te (laten) zetten, kan dat bij een laptop ook of zit dat volledig in de bouw en het ontwerp?!

Verwijderd

De koeling vervangen is niet te doen in een laptop, behalve als je zoals bij mijn laptops meerdere heatsinks hebt (er zijn 3 mogelijkheden afhankelijk van de configuratie. Waar je geen zak aan hebt omdat zelfs met de lichtste heatsink de koeling beter is dan 99% van de consumentenlaptops).

Het verschil tussen de Intel Core i7 4702HQ en i7-3630QM ga je niet merken. Sterker nog, waarschijnlijk is de laatste procenten sneller.. een SSD en extra RAM kan je er zelf makkelijk in zetten. De GPU in de acer is inderdaad sneller, maar niet veel. Omdat er 2 verschillende versies van de GT740m en GT 750m bestaan is het lastig te zeggen hoe veel precies, maar het zal rond de 10 a 15% zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2013 22:33 ]

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:45:
[...]
Die kost momenteel €1500-1700 bij verschillende shops?
Daarom dat ik zei dat ie duurder is in nl, heb hem in andere landen al voor €1100 zien langskomen.
[...]
Die heeft absoluut waardeloze accuduur en koeling. Zoveel sneller dan de GT 650m is het ding niet. Met die grafische kaart heb je bijvoorbeeld pricewatch: Asus N56VB-S4061H welke behalve goedkoper alles beter doet dan de y510p behalve de grafische kaart. De 17" variant daarvan is een paar euro goedkoper.
Ik dacht dat de y510p hetzelfde was als de y500 met hardware-upgrade? Mijn excuses als dit niet zo is. Accuduur is idd zwak, maar dat gaf ie aan niet belangrijk te vinden.
Ik vind het behoorlijk optimistisch om nu al de envy 15 aan te raden. Het vorige model begon zo'n beetje bij de €1500 en had een aantal grote nadelen, zoals een in idle luidruchtige fan en orangegate.
Again ik baseer mij op prijzen in het buitenland: http://geizhals.de/eu/hp-envy-15-j002eg-d9v72ea-a978853.html
http://forum.notebookrevi...-haswell-quad-review.html
Alhoewel acer inderdaad niet het beste merk is zou ik hem hoger plaatsen dan de andere haswell laptops die tot nu toe beschikbaar zijn. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de Y510p en GE60 klaagt notebookcheck niet over slechte input devices. De accuduur is ook het dubbele van deze 2 notebooks. Alleen jammer dat de koeling, net als bij de y510p en GE60 gewoonweg rampzalig is. De N56 is eigenlijk de enige laptop in dit segment waarbij dat nog meevalt.
Ik heb de review van de y510p nu ook gelezen, en het id idd teleurstellend op deze 2 punten:
- hoge temperaturen. Klopt, maar met 1 gpu gaat dit toch gewoon lager liggen? De y500 kon toen wel zonder throtllen/overdreven lawaai werken.
- Touchpad: na al dat gezeik dacht ik dat het opgelost was (Synaptics ipv Elan versie) en nu verprutsen ze het weer...

Als ik dat zo zie is de "oude" n56 nog de enige optie? Al heeft die ook geen geweldige koeling/wifi problemen als ik me niet vergis. Van de nieuwe n550 heb ik ook al niet veel goeds gelezen...

Verwijderd

Dat uiterlijk ken ik nog niet. Misschien is het dit keer beter. GPU is echter een DDR3 model, dus daar schiet je qua prestaties niet zoveel mee op tov de N56 die veel goedkoper lijkt te zijn.
[...]

Ik heb de review van de y510p nu ook gelezen, en het id idd teleurstellend op deze 2 punten:
- hoge temperaturen. Klopt, maar met 1 gpu gaat dit toch gewoon lager liggen? De y500 kon toen wel zonder throtllen/overdreven lawaai werken.
De meeste warmte bevind zich aan de rechterkant, terwijl de DVD drive aan de linkerkant zit. Verder throttlet hij echt dramatisch terug (GPU naar 130Mhz in plaats van 1058, CPU naar 800mhz). Een toetsenbord temperatuur van 30° boven ambient lijkt mij ook niet acceptabel.

Waar het op neerkomt is dat de N56/N76 de enige laptop is in het segment waarvan ik er vertrouwen in heb dat de input devices in orde is en de koeling acceptabel. Bij een laptop als de Y510p kan ik geen van de 2 checkboxes aankruisen. Dan liever wat minder prestaties en meer kwaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2013 00:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is de Asus N76VB-T4046H geworden met een SDD erbij geplaatst, hartelijk dank voor de input!
Pagina: 1