beste medetweakers.
Recent heb ik mijn iphone 4 uit elkaar gehaald om de home knop te vervangen.
Dit is gelukt dus ik zet de iphone weer in elkaar en de home knop werkt weer naar behoren.
Nu krijg ik echter na het unlocken van mijn simkaart de no service melding.
Heel soms krijg ik wel verbinding maar dat is dan heel kort en daarna gaat hij weer naar no service.
Dus geen GSM en geen 3G.
Na onderzoek kwam ik erachter dat bij meerdere mensen het zo is dat de blue coil (een hele kleine condensator die tussen de antennes zit) de oorzaak is.
Deze raakt bij veel reparaties los en dan heb je gewoon geen signaal meer.
Ik ben al bij Apple Nederland geweest, die nemen je toestel in en vragen 150 euro.. ja denk het ook wel
De vraag wie heeft er ervaring met een stukje solderen van de antenne naar de condensator -> naar de andere antenne zodat je een bypass maakt.
Ben al bij twee juweliers langsgeweest maar dat konden ze niet zeggen ze.. dus dan doe ik het wel zelf -_-'.
Een loep heb ik al geregeld wat heb ik verder nodig?
Circuit pen ? Soldeerbout? (is meestal te groot)
Waar moet ik nog meer aan denken ?
Alvast bedankt.
Foto van het probleem:
Recent heb ik mijn iphone 4 uit elkaar gehaald om de home knop te vervangen.
Dit is gelukt dus ik zet de iphone weer in elkaar en de home knop werkt weer naar behoren.
Nu krijg ik echter na het unlocken van mijn simkaart de no service melding.
Heel soms krijg ik wel verbinding maar dat is dan heel kort en daarna gaat hij weer naar no service.
Dus geen GSM en geen 3G.
Na onderzoek kwam ik erachter dat bij meerdere mensen het zo is dat de blue coil (een hele kleine condensator die tussen de antennes zit) de oorzaak is.
Deze raakt bij veel reparaties los en dan heb je gewoon geen signaal meer.
Ik ben al bij Apple Nederland geweest, die nemen je toestel in en vragen 150 euro.. ja denk het ook wel

De vraag wie heeft er ervaring met een stukje solderen van de antenne naar de condensator -> naar de andere antenne zodat je een bypass maakt.
Ben al bij twee juweliers langsgeweest maar dat konden ze niet zeggen ze.. dus dan doe ik het wel zelf -_-'.
Een loep heb ik al geregeld wat heb ik verder nodig?
Circuit pen ? Soldeerbout? (is meestal te groot)
Waar moet ik nog meer aan denken ?
Alvast bedankt.
Foto van het probleem:
[ Voor 3% gewijzigd door 3DDude op 16-08-2013 15:18 ]
Be nice, You Assholes :)