[iPhone 4] No service na reparatie? Blue coil?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:52

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
beste medetweakers.

Recent heb ik mijn iphone 4 uit elkaar gehaald om de home knop te vervangen.
Dit is gelukt dus ik zet de iphone weer in elkaar en de home knop werkt weer naar behoren.

Nu krijg ik echter na het unlocken van mijn simkaart de no service melding.

Heel soms krijg ik wel verbinding maar dat is dan heel kort en daarna gaat hij weer naar no service.

Dus geen GSM en geen 3G.

Na onderzoek kwam ik erachter dat bij meerdere mensen het zo is dat de blue coil (een hele kleine condensator die tussen de antennes zit) de oorzaak is.

Deze raakt bij veel reparaties los en dan heb je gewoon geen signaal meer.
Ik ben al bij Apple Nederland geweest, die nemen je toestel in en vragen 150 euro.. ja denk het ook wel 8)7 :X

De vraag wie heeft er ervaring met een stukje solderen van de antenne naar de condensator -> naar de andere antenne zodat je een bypass maakt.
Ben al bij twee juweliers langsgeweest maar dat konden ze niet zeggen ze.. dus dan doe ik het wel zelf -_-'.

Een loep heb ik al geregeld wat heb ik verder nodig?
Circuit pen ? Soldeerbout? (is meestal te groot)
Waar moet ik nog meer aan denken ?

Alvast bedankt.

Foto van het probleem:

Afbeeldingslocatie: http://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/1L3HYP5NbuyfQ1Gk.large

[ Voor 3% gewijzigd door 3DDude op 16-08-2013 15:18 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:11
Elders laten repareren, en anders bij Apple maar dat is wel prijzig zoals je zelf aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:04
Bah.. Dit probleem heb ik ook gehad na het openen van mijn iPhone 4. Ik ben nooit achter de oorzaak gekomen, want het kan werkelijk aan van alles liggen. Zelfs een schroefje kan het verschil maken tussen signaal en geen signaal.

Mijn advies is om de telefoon te verkopen als defect, zoals ik zelf ook heb gedaan. Een andere oplossing is er helaas niet. Reparaties worden niet gedaan op dit gebied, het is een vrij onbekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:52

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
http://www.ifixit.com/Ans...rvice+after+Teardown+%3A-

Zie daar op ifixit zegt men ook dat het die blauwe coil is.. (en hij zit bij mij ook losjes)
Dus daar ga ik dan maar vanuit.

Ik heb een loep geregeld bij de achter buurman, iemand advies m.b.t. welke circuit pen ik moet nemen?
Als ik toch bezig ben sloop ik hem liever helemaal en ruil hem daarna in bij Apple :P

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:04
Het is risicovol werk, maar ik hoop dat het jou wel lukt. Ik wens je in ieder geval veel succes, en ik vraag je nogmaals om de schroeven goed na te kijken. Antennekabel kan ook los zitten hè.