Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woestijn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Er bestaan tegenwoordig geen jaarlijkse kosten meer om een eenmanszaak in te schrijven, en ondanks dat ik niet van plan ben een bedrijf te starten, heeft zo'n kvk-nummer het voordeel dat je een zakelijk abo af kunt sluiten bij T-Mobile (veel goedkoper dan particulier), of pasjes voor groothandels kunt aanvragen bijv.

Weet iemand nog andere voordelen? En geeft zo'n 'slapend' bedrijf veel rompslomp betreft aangiftes, enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:19

samo

yo/wassup

Ga er wel van uit dat prijzen veelal ex. btw worden getoond, dat je als slapend bedrijf weinig goede condities bij een groothandel afdwingt en dat je consumentenrecht opgeeft als je zakelijk besteld. Ofwel zo heel veel voordeel biedt het niet meteen.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 22:26
Heb me dit ook altijd afgevraagd. Doe zelf wel wat aan fotografie e.d. en zit hier ook wel een beetje aan te denken. Maar als het veel extra (administratie) werk is zie ik niet direct het voordeel. Wel kan i dan cameraspullen bestellen voor het bedrijf. of scheelt dat weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

Natuurlijk moet je je inkomen schatten die je 'gaat' verdienen met je onderneming, en er zijn natuurlijk wel 'uiteindelijk' kosten aan verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:19

samo

yo/wassup

Waah schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:57:
Heb me dit ook altijd afgevraagd. Doe zelf wel wat aan fotografie e.d. en zit hier ook wel een beetje aan te denken. Maar als het veel extra (administratie) werk is zie ik niet direct het voordeel. Wel kan i dan cameraspullen bestellen voor het bedrijf. of scheelt dat weinig?
Als je omzet hebt, en uitgaven hebt, kan je de BTW van de uitgaven aftrekken. Mits het aan de regels voldoet. Dus enige administratie vereist. Ik heb het zelf simpelweg om factuur met BTW te kunnen aanbieden.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
BTW plichtig zijn en bij de KvK ingeschreven zijn is niet 1 op 1 hetzelfde overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je krijgt veel reclame op naam. Dat is ook wat waard natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 22:26
samo schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:05:
[...]

Als je omzet hebt, en uitgaven hebt, kan je de BTW van de uitgaven aftrekken. Mits het aan de regels voldoet. Dus enige administratie vereist. Ik heb het zelf simpelweg om factuur met BTW te kunnen aanbieden.
Oke dan is het dus wel handig voor mij om dat even uit te zoeken. Aantal minimale opdrachtgevers zit wel goed. zit ver boven de 3 vereiste opdrachtgevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Plus dat als je je onder de verkeerde noemer inschrijft, je direct door een of ander Hoofd Ambachten wordt aangeslagen, plus dat de Buma-Stemra je kan vinden, plus dat je zo ongeveer je hele privacy opgeeft, plus dat de belastingdienst graag wil weten wat je dan wel niet verdient met dat eigen bedrijf.

Veel gezeik voor een paar tientjes voordeel...

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sypie schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:09:
Vergeet de spookfacturen niet

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:59
Ardana schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:46:
Plus dat als je je onder de verkeerde noemer inschrijft, je direct door een of ander Hoofd Ambachten wordt aangeslagen, plus dat de Buma-Stemra je kan vinden, plus dat je zo ongeveer je hele privacy opgeeft, plus dat de belastingdienst graag wil weten wat je dan wel niet verdient met dat eigen bedrijf.

Veel gezeik voor een paar tientjes voordeel...
Vergeet niet de verkoop van de kvk gegevens en de vele internet registers je adres dan weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 18-06 09:24

Basszje

Reisvaap!]

En een wat chagrijnige boete als je niet elke 3 maanden je BTW netjes opgeeft dacht ik :)

Als je BTW-plichtig gaat worden dus. En het is dan ook niet meer terug te draaien.

[ Voor 32% gewijzigd door Basszje op 18-08-2013 21:50 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-06 14:34
Basszje schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:49:
En een wat chagrijnige boete als je niet elke 3 maanden je BTW netjes opgeeft dacht ik :)

Als je BTW-plichtig gaat worden dus. En het is dan ook niet meer terug te draaien.
Maar wanneer wordt je dan btw-plichtig? Direct bij het maken van omzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:07
Martindo schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:30:
[...]

BTW-plichtig wordt je bij aanmelding bij de belastingdienst (Dus niet KvK). Tenzij je een beroep uitoefend die uitgesloten is van BTW-heffing. Als achteraf blijkt dat je omzet en daarbij ontvangen BTW niet de moeite waard zijn wordt het BTW-bedrag(max 18xx.-) kwijtgescholden. Vaak mag je het eerste jaar jaarlijks de BTW opgeven, als blijkt dat je een prima omzet genereerd wordt er vanzelf iemand wakker en krijg je elke drie maanden een verzoek om je BTW op te geven. Als je echt goed je best doet mag het zelfs per maand :P
sypie schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:09:
"Henk's Houthakkers
T.A.V. de directie" :9

[ Voor 13% gewijzigd door jadjong op 18-08-2013 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Die reclame zooi en wat al niet meer is onzin. Sinds 2 jaar ingeschreven bij de KvK en tot nog toe niets aan ongewenste troep ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 13:30
Martindo schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:30:
[...]

BTW-plicht volgt uit een oordeel van de belastingdienst dat je na inschrijving bij de KvK ontvangt. Als je het oordeel "ondernemer voor de omzetbelasting" krijgt, moet je BTW factureren en afdragen.

Daar staat dan tegenover dat je ook de betaalde BTW op zakelijke uitgaven kunt aftrekken. En als het te betalen saldo klein is krijg je gehele krijtschelding (<1300 euro BTW per jaar meen ik) of gedeeltelijke (tussen 1300 en 1800 als ik het goed heb). Het voordeel van deze kwijtschelding telt wel weer bij de fiscale winstberekening van je bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:37
Je kunt bij de belastingdienst een aanvraag indienen om niet BTW-plichtig te zijn als bedrijf zijnde. Hier zijn echter wel een aantal voorwaarden aan verbonden. Welke precies weet ik niet meer. Echter kom je dan ook niet meer in aanmerking voor teruggave van betaalde BTW.

Voor particuliere klanten kan dit voordelen opleveren, want ze hoeven de BTW niet te betalen. Voor zakelijke klanten levert dit dan nadelen op omdat je geen BTW op de factuur specificeert die zij terug kunnen vragen bij de belastingdienst.

Echter moet je wel iedere drie maanden BTW-aangifte doen. Ook als je geen omzet hebt gedraaid. Deze drie maanden kun je laten aanpassen naar bijvoorbeeld één keer per half jaar of één keer per jaar. Hiervoor moet je wel een verzoek indienen bij de belastingdienst.

Verder heeft het hebben van een KVK-nummer wel voordelen, zoals inkopen bij, bijvoorbeeld, de Makro en/of de Sligro. Alleen zitten de prijzen per los product vaak in de buurt van de grote supermarkten, of zelfs nog hoger. Pas als je grotere hoeveelheden gaat aanschaffen, kan de prijs lager uitvallen.

Pas ook goed op wanneer je in de toekomst nog een hypotheek wil aanvragen. Veel geldverstrekkers pluizen je helemaal na en zien dat je een inschrijving hebt bij de KVK. Hiervan moet je dan de cijfers opgeven van de laatste drie jaar. Ik weet niet of het daadwerkelijk effect heeft als je de laatste vier jaar als omzet € 0,- hebt opgegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 13:30
Ik zie niet hoe een KvK inschrijving een negatieve invloed op je hypotheekacceptatie zou kunnen hebben. Je hebt dan een omzet van 0 euro en bij gebrek aan daadwerkelijke bedrijfsvoering een winst van omstreeks 0 euro. Maar je hebt ook nog een inkomen uit loondienst en dat is gewoon bruikbaar om een hypotheek mee aan te vragen. Bovendien, een KvK uitschrijving is net zo makkelijk als een inschrijving :)

Overigens zie ik geen financieel voordeel in een KvK inschrijving als je niet daadwerkelijk omzet draait. TS noemde een goedkoper zakelijk abonnement bij T-Mobile? Ik heb even gekeken.

PRIVE: sim only, 2 jaar, 1000MB + 150 minuten + onbeperkt SMS: € 20,- per maand voor de hele 24 maanden.
ZAKELIJK: zelfde abo: 1e jaar € 17,36, 2e jaar € 22,31 excl 21% BTW. Dus het 1e jaar 1 euro per maand duurder, het 2e jaar 7 euro duurder.

Ik vermoed dat TS de BTW niet heeft meegeteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woestijn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:07:

Overigens zie ik geen financieel voordeel in een KvK inschrijving als je niet daadwerkelijk omzet draait. TS noemde een goedkoper zakelijk abonnement bij T-Mobile? Ik heb even gekeken.

PRIVE: sim only, 2 jaar, 1000MB + 150 minuten + onbeperkt SMS: € 20,- per maand voor de hele 24 maanden.
ZAKELIJK: zelfde abo: 1e jaar € 17,36, 2e jaar € 22,31 excl 21% BTW. Dus het 1e jaar 1 euro per maand duurder, het 2e jaar 7 euro duurder.

Ik heb het inderdaad niet nagerekend, maar T-Mobile verkoopt al jaren geen nieuwe 'Flex' sim-only abo's meer aan particulieren, alleen aan zakelijke klanten. En aangezien ik graag dat type abonnement wou (omdat je beltegoed nooit verloopt) was de enige optie om een kvk-nummer aan te vragen. Maar ik begrijp uit dit topic dat er behalve groothandels nauwelijks andere voordelen zijn, dus ik bespaar me de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:32
Basszje schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:49:

Als je onder een bepaalde quota zit kan je dit ook jaarlijks doen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Als je je alleen inschrijft om wat voordeeltjes te behalen bij een abo voor een telefoon lig je er na een jaar bij de belastingdienst alweer uit. Die willen zien dat je omzet draait en heb je dat na een jaar nog niet dan merken ze je niet langer aan als zijnde een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Voordeel van de groothandel zijn niet echt denderend,
via internet ben je vaak net zo goedkoop, zo niet goedkoper uit.

Een pasje van de makro is leuk, maar je moet het echt van de aanbiedingen hebben, normale prijzen zijn in de regel wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 11:41
Volgens mij als eenmanszaak is het ook noodzakelijk minimaal vier verschillende opdrachtgevers per jaar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:31

JaQ

Martine schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:36:
Volgens mij als eenmanszaak is het ook noodzakelijk minimaal vier verschillende opdrachtgevers per jaar te hebben.
Dat heeft niets met de KVK te maken, en alles met aangifte doen als ondernemer. Dat is voor de TS helemaal niet relevant (want hij wil niet ondernemen).

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 18-06 09:24

Basszje

Reisvaap!]

Martine schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:36:
Plus dat je daar in NL rustig mee kan frauderen, want er gebeurt toch niets mee :Y)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Basszje schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:41:
[...]

Plus dat je daar in NL rustig mee kan frauderen, want er gebeurt toch niets mee :Y)
Totdat de Belastingdienst dat tot het controlepunt van het jaar gaat benoemen, dan ga jij en je opdrachtgever nat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 20:46
Mijn vriendin moet zich voor de VvE van haar appartement (VvE bestaat uit 2 bestuurders van beide woningen want VvE geldt maar voor die 2 woningen) ook verplicht inschrijven bij de KvK.

Al haar gegevens e.d. worden dan openbaar en je hebt geen voordelen met dat KvK nr? Wat een gedoe!

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-06 07:47
Ibidem schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:06:
Mijn vriendin moet zich voor de VvE van haar appartement (VvE bestaat uit 2 bestuurders van beide woningen want VvE geldt maar voor die 2 woningen) ook verplicht inschrijven bij de KvK.

Al haar gegevens e.d. worden dan openbaar en je hebt geen voordelen met dat KvK nr? Wat een gedoe!
Het inschrijven als bestuurder bij een VvE is niets anders dan het inschrijven van een bestuurslid van bijvoorbeeld een sportvereniging. Het is ook wettelijk verplicht. Dus je grote voordeel is dat je geen economisch delict pleegt :P
Dat ze in een VvE met slechts 2 woningen zit, maakt het wel een "gedoe". Maar als ze bestuurder was geweest in een VvE met 15 woningen, was het verhaal niet anders geweest. Een VvE is verplicht om ingeschreven te staan bij de KvK.

Al haar gegevens worden in zoverre openbaar dat ze waarschijnlijk een keer een reclamebrief krijgt van de lokale schilder, installateur of de dakdekker. Deze hebben hiervoor een aanvraag om gegevens moeten doen en daarvoor moeten betalen bij de Kamer van Koophandel. Het is niet zo dat de KvK actief zijn gegevens loopt te venten.

Ik ben zelf 6 jaar ingeschreven geweest als secretaris van een sportvereniging, (maakt voor de KvK geen verschil) en heb in die tijd alleen beetje onnodige reclame van Sociale Hygiene ontvangen. (geen lokatie in vereniging bezit)

De voordelen dat de vereniging er van had:
- Makro pasje, al is de Makro niet echt naast de deur.
- Kantoorartikelen groothandel had weleens leuke aanbiedingen.
- Toegankelijkheid naar bedrijven

Meer on-topic:
Nu is mijn vriendin bezig om haar freelance vertaalwerk met een KvK nummer op te leuken. Vooral bij mogelijke samenwerking met Nederlandse klanten/ bedrijven is dat bijna een vereiste. De registratie maakt het voor een bedrijf makkelijker om jou als bedrijf na te trekken. Dit kan vervelende zaken voorkomen, van beide kanten.

Het belasting verhaal staat daar nog los van, maar ook daar zal wat aan gedaan moeten worden. Het aantal Nederlandse klanten is nu nog klein (vorig jaar, het eerste jaar, had ze 2 Nederlandse klanten, met ongeveer 4k aan omzet, naast een aantal buitenlandse klanten). Ze heeft echter ook twee potentieel grote Nederlandse klanten af moeten zeggen, omdat ze nog geen KvK en BD inschrijving had.

Ik zie voor haar de voordelen van inschrijving wel, maar zijzelf nog niet helemaal. Vooral ook omdat ze uit een land komt, waar ze niet zo van het belasting betalen zijn :) en ze haar bedrijfje nog amateuristisch wil laten zijn en niet gelijk professioneel met website, reclame etc. (wat zij denkt dat het gevolg moet zijn van de KvK en BD inschrijvingen)

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:07:

dit dus... alhoewel ik begrijp dat een zakelijk abonnement vooral qua overige voorwaarden interessant is voor de TS... heb ik zelf ook met Vodafone (ik heb overigens wel een KvK en BTW numnmer (eenmanszaak)), zakelijk kun je in het buitenland tot 1Gb per maand aan dataverkeer gebruiken binnen je bundel, terwijl je particulier gebonden bent aan 35Mb per dag.... heb het uiteindelijk toch niet gedaan en dus nog steeds een particulier abonnement...

overigens koop ik mijn zakelijke producten bijna nooit op bedrijfsnaam (heb eenmanszaak, naast mijn gewone baan), juist om problemen met garantie enzo te voorkomen... verkoper denkt aan een particulier te verkopen, en ik krijg gewoon BTW bon, dus gebruik de bon verder in de administratie van mijn eenmanszaak...

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:06
Evan wat stof eraf. Wij staan voor een enorme verbouwing/verduurzaming van onze woning. Met een KvK inschrijving zou ik bijvoorbeeld kortingen krijgen bij professionele bouwmaterialenhandel, kopen op rekening etc.
Wat zijn inmiddels de mogelijkheden/onmogelijkheden/vereisten van een KvK inschrijving?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:42
Reken die zogenaamde korting eerst maar eens na. Vaak is er online meer korting te verkrijgen.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
No Hands schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:49:
Evan wat stof eraf. Wij staan voor een enorme verbouwing/verduurzaming van onze woning. Met een KvK inschrijving zou ik bijvoorbeeld kortingen krijgen bij professionele bouwmaterialenhandel, kopen op rekening etc.
Wat zijn inmiddels de mogelijkheden/onmogelijkheden/vereisten van een KvK inschrijving?
Ik heb inmiddels in ons huis ook al genoeg verbouwd en de Bouwmaat (waar je alleen met een KVK een pas krijgt) is niet echt goedkoper dan een andere lokale bouwmaterialen zaak voor ruwbouw materiaal.

Daarnaast als je specifieke dingen echt goedkoop wilt moet je kijken bij grote webshops. Dat heb ik voor dingen ook gedaan en dat loont zich wel.

Wanneer je bijvoorbeeld je badkamer gaat verbouwen en vanwege zakelijke aankoop geen garantie hebt op bepaalde materialen is dat wel zuur.

• jadjong
  • Laatst online: 15:07
Kopen op rekening is alleen handig als je de pinpas bent vergeten en die korting geldt vaak per artikel en bouw je langzaam op. Daar heb je pas wat aan als het huis al af is...
Wat ik wel handig vind is het aanmaken van verschillende winkelmandjes online(projecten) en de mogelijkheid om een referentie op de bon te zetten. Dan is het achteraf makkelijk ter herleiden hoe veel de keuken nou echt gekost heeft.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:06
Jarno schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:58:
Reken die zogenaamde korting eerst maar eens na. Vaak is er online meer korting te verkrijgen.
Als ik wat koop voor mijn werkgever krijg ik op veel artikelen 40% korting. Ik ka naar de winkel gaan en het gelijk uitzoeken en meenemen. Dat kan online niet, ik hou van winkels waar ik dingen kan bekijken, vergelijken en direct kan meenemen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
No Hands schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 20:50:
[...]

Als ik wat koop voor mijn werkgever krijg ik op veel artikelen 40% korting. Ik ka naar de winkel gaan en het gelijk uitzoeken en meenemen. Dat kan online niet, ik hou van winkels waar ik dingen kan bekijken, vergelijken en direct kan meenemen.
Die 40% van je werkgever, daar staat waarschijnlijk wel een bepaalde jaaromzet tegenover, die je als zelfstandige niet gaat bereiken.

Beter maak je een dealtje met je werkgever.

Invoegen doe je zo!

Pagina: 1