Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:42

Prosperot

Today is a gift...

Topicstarter
Hi,

Ik (en velen met mij) proberen al sinds 2010 om PPTP VPN over 3G werkend te krijgen... Sinds deze tijd worden we aan het lijntje gehouden met allerei beloftes van de kant van Telfort om het werkend te krijgen.

Het ljkt erop dat Telfort datapakketten filtert of tegenhoudt zodat VPN niet werkt / kan werken. Met SIM kaarten van andere providers (t-mobile, vodafone en zelfs KPN) werkt PPTP VPN prima...

Deze (al dan niet bewuste) filering van data lijkt me in strijd met de regels rond netneutraliteit...

Op klachten wordt helaas alleen gereageerd dat VPN geen dienst is dat Telfort aanbied. Maar imo is het louter het doorgeven van data, dat door Telfort wordt geblokkeerd. Hierp heb ik verder van Telfort geen reactie meer ontvangen...

Iemand anders in hetzelfde VPN schuitje bij Telfort? Een klacht bij de ACM is inmiddels ingediend...

[ Voor 24% gewijzigd door Prosperot op 16-08-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
In gebreke stellen, meer kan je niet doen. Wissel dan van provider als ze niet voldoen aan wat je verwacht. Dat is de beste manier om als consument je invloed te laten gelden.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En wie zegt dat ze niet bepaalde poorten dicht hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Inderdaad, in gebreke stellen en dan een termijn noemen waarin ze het probleem in jouw ogen kunnen oplossen. (bijv 1 of 2 maanden) Tja, daarna zit er weinig anders op dan het contract verbreken of een rechtszaak aanspannen.
Sowieso begrijp ik niet zo goed dat je 3 jaar gaat zitten wachten op een oplossing. Geen telefooncontract gaat langer mee dan 2 jaar, dus je had allang over kunnen stappen naar een andere provider.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:42

Prosperot

Today is a gift...

Topicstarter
had inderdaad eerder kunnen overstappen, maar ja, ze beloofde steeds dat het ging werken.... Ben het nu zat en wil van ze af.

Ze hebben ongetwijfeld poorten dicht staan, maar goed. Op klachten reageren ze niet. Iemand een link naar een goeie ingebreke stelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:17

DukeBox

loves wheat smoothies

Blokken ze ook l2tp ? Opzich alleen maar ' verstandig' dat ze pptp blokkeren ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Wordt NetBIOS niet ook bij veel providers nog steeds gefilterd? :P
En soms de SMTP-poort (inkomend én uitgaand buiten eigen netwerk)?

[ Voor 34% gewijzigd door Sorcerer8472 op 20-08-2013 17:55 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 08:04
Een protocol blokkeren heeft toch niets met netneutraliteit te maken? Zo lang er maar niet specifieke diensten geblokkeerd worden. Bijv. niet KPN vpn's maar de rest wordt wel geblokkeerd. Als alle vpn aanbieders geblokkeerd worden dan is dit niet oneerlijk.

Iig mijn interpretatie van Wikipedia: Netneutraliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Klopt GrooV: dit lijkt me eerder een gevalletje van het niet nakomen van je eigen voorwaarden ("internettoegang", zonder aan te geven dat die beperkt is).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Pagina: 1