Ik zit hier met de volgende situatie. UPC router modem (niet draadloos) -> D-Link 615.
Gisteravond zag ik een vreemde telefoon in mijn netwerk.(Windows 7 Netwerk) een Samsung Youth. Maar als ik in mijn router kijk, is de telefoon niet meer te bekennen. Ook het doorzoeken van de acceslogs van de router laat geen spoor van deze telefoon zien.
Op het moment zie ik een Nexus 7 (Nakasi) in mijn netwerk, maar is ook niet te vinden in de router/acceslogs.
Dit zijn allebei geen telefoons van mij of mijn vriendin.
Wat heb ik gedaan:
- Wifi wachtwoord veranderd. (gisteravond)
- Gechecked of WPS uit stond. (ivm met reaver)
- Gekeken of er toevallig een vpn/hamachi draaide. (niet het geval)
- Ook is er geen powerline apparatuur aanwezig.
TLDR: Vreemde telefoons in netwerk, niet aanwezig op de router, ip adres van de telefoons/tablets unavailable. Mac adres wel zichtbaar.
plaatje
Gisteravond zag ik een vreemde telefoon in mijn netwerk.(Windows 7 Netwerk) een Samsung Youth. Maar als ik in mijn router kijk, is de telefoon niet meer te bekennen. Ook het doorzoeken van de acceslogs van de router laat geen spoor van deze telefoon zien.
Op het moment zie ik een Nexus 7 (Nakasi) in mijn netwerk, maar is ook niet te vinden in de router/acceslogs.
Dit zijn allebei geen telefoons van mij of mijn vriendin.
Wat heb ik gedaan:
- Wifi wachtwoord veranderd. (gisteravond)
- Gechecked of WPS uit stond. (ivm met reaver)
- Gekeken of er toevallig een vpn/hamachi draaide. (niet het geval)
- Ook is er geen powerline apparatuur aanwezig.
TLDR: Vreemde telefoons in netwerk, niet aanwezig op de router, ip adres van de telefoons/tablets unavailable. Mac adres wel zichtbaar.
plaatje
[ Voor 4% gewijzigd door Biersteker op 16-08-2013 14:53 ]
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.