Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReyZa
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-06 11:25
Ik heb het volgende probleem. Ik heb net een systeem samengesteld met een moederbord van MSI (MSI FM2-A75IA-E53) in combinatie met AMD A4-5300 Boxed. Als ik nu in bios wijzigingen wil opslaan dan gaat het systeem hangen en moet ik het systeem opnieuw opstarten. Ik heb al gekeken op diverse forums zoals die van MSI maar ik zie mijn probleem niet terug. Ik heb ook al geprobeerd om nieuwe versie van bios te installeren maar ook dan gaat het systeem hangen. Mijn vraag is uiteindelijk zal ik dit bordje gelijk gaan omruilen of weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem. Als er meer mensen zijn die dit probleem gehad hebben en misschien een oplossing weten dan hoor ik het graag.

Het complete systeem is.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A4-5300 Boxed€ 37,45€ 37,45
1MSI FM2-A75IA-E53€ 77,90€ 77,90
1Cooler Master Elite 120 Advanced€ 35,90€ 35,90
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 32,45€ 32,45
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 32,90€ 32,90
1be quiet! System Power 7 300W€ 31,40€ 31,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 248,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 01:43
Msi heeft een 'handig' programma genaamd: Msi live update 5. Gebruik je dit programma om je bios up te daten?

Werkt voor de meesten wat handiger dan via de bios up te daten. Met dit programma kun je het vanuit windows zelf laten doen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 11:03
je kunt het nog proberen met alleen cpu en één stuks geheugen aangesloten, of een clear cmos (check je handleiding hiervoor) doen, als dat niet werkt retour leverancier.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het ligt er natuurlijk ook maar aan wat je wil wijzigen. Als je bijvoorbeeld iets wijzigt waar geen hardware ondersteuning voor is, dan kan het best zijn dat je die dingen dus ook niet kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReyZa
JustwilliamNL schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:04:
Msi heeft een 'handig' programma genaamd: Msi live update 5. Gebruik je dit programma om je bios up te daten?

Werkt voor de meesten wat handiger dan via de bios up te daten. Met dit programma kun je het vanuit windows zelf laten doen namelijk.
Heb ik nog niet geprobeerd zal ik vanavond eens doen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReyZa
Reepje schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:31:
Het ligt er natuurlijk ook maar aan wat je wil wijzigen. Als je bijvoorbeeld iets wijzigt waar geen hardware ondersteuning voor is, dan kan het best zijn dat je die dingen dus ook niet kan instellen.
Ik wilde de temperatuur instellen ivm toerental cpu cooler. Als ik de gewenste waarde instel en daarna wil saven en afsluiten dan gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReyZa
Ik heb met Msi live update 5 de laatste versie van bios erop kunnen zetten. Gelijk click bios II geïnstalleerd en ik kan nu wel de wijzigingen maken die ik wilde uitvoeren. Stom 8)7 dat ik dit helemaal niet kende ( het is mijn eerste MSI bord) maar goed. Ik ben weer blij, die cpu cooler stond als een gek te draaien terwijl de temperatuur normaal was. Hij draait nu weer lekker rustig :)

@JustwilliamNL nog bedankt voor de tip.
Pagina: 1