Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goede laptop voor gamen of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

• seppi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-01-2024
Beste tweakers,

Ik moet een nieuwe laptop hebben waar je ook enigzins op kan gamen (league of legends/ civilization 5)

Ik zag deze laptop op bol.com:
http://www.bol.com/nl/p/h...-laptop/9200000010763836/

Is dit een prima laptop of adviseren jullie voor dezelfde prijsklasse iets beters?

Dankjewel voor je tijd!

Seppie

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
Ik zou geen hp g6 kopen, deze staan al jaren bekend om hun slechte bouwkwaliteit

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Nee, nee en nog eens nee. Bagger kwaliteit. In alles. Scherm, bouwkwaliteit, koeling, gpu.

Spaar nog heel even door voor wat beters.

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:38

thorgal21

Forum Noob

Heb al een half jaar een pavilion G6 met bijna dezelfde specs en merk niks van slechte bouw kwaliteit of iets dergelijke. Ik vind het een super fijne laptop.

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
Gewicht 3,46 kg.

Dat je dat een laptop mag noemen.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:58
Het kiezen (of niet kiezen) voor een bepaald merk is nogal persoonsgebonden. Zoals je hierboven kunt merken zijn weinig mensen gecharmeerd van de consumententak laptops van het merk HP. De laptop die jij laat zien voldoet in principe aan alle eisen om leuk spelletjes te kunnen spelen. De i7 processor met de AMD radeon HD 7670 en 4GB RAM geheugen zijn daar prima voor geschikt.

Als je aan mij vraagt of HP een slimme keus is, zou ik je deze ook afraden. Ik heb een aantal jaar als bijbaan gewerkt op de technische dienst van een vrij grote computerboer in Nederland, wij kregen procentueel gezien veel laptops terug met problemen. Kies liever voor een ASUS, Dell of Lenovo. Die hebben ook in jouw prijsklasse leuke laptops, maar zijn kwalitatief een stuk beter.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

thorgal21 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:15:
Heb al een half jaar een pavilion G6 met bijna dezelfde specs en merk niks van slechte bouw kwaliteit of iets dergelijke. Ik vind het een super fijne laptop.
Echter moet je geen laptop aanraden omdat hij 'goed' is. Je raad een laptop aan omdat hij beter is dan de concurrentie. Niemand weet namelijk wat jij goed vind. Jij vind de HP G6 beter/slechter dan wat precies?

2 vrienden van mij hebben de G6 met de ervaring dat het een baggerproduct is. Een ervan heeft zelfs zijn geld teruggevraagd. Op tweakers.net behoort de G6 tot een van de series met de slechtste reputatie (of eigenlijk alles van HP.. maar dat is een andere discussie). Neem liever wat anders, zeker als je van plan bent erop te gamen. Gamen doe je niet met een i7, maar met een grafische kaart. De HD 7670 is vrij low-end.

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
pricewatch: Dell Vostro 3560 (4110)
zelfde prijs, zelfde specificaties, veel betrouwbaarder!

en deze 2 hebben een betere GPU, de cpu is wel minder krachtig.

pricewatch: Asus R505CB-XX072H

pricewatch: Asus S56CB-XX009H

Maar ik wil hier wel een waarschuwing bijvoegen dat er van de twee asus laptops nog geen reviews beschikbaar zijn, je waagt dus nog altijd een gok

pricewatch: Asus N56DP-S3007H

Er is ook nog deze laptop, heeft een gpu met ongeveer de performance van de gt640m, maar de cpu is duidelijk minder, toch denk ik dat je er op zijn native resolutie, een aantal spelletjes mee zal kunnen op spelen.
Bouwkwaliteit zal veel beter zijn. De n56 serie is hier redelijk populair op het forum

[ Voor 25% gewijzigd door maevian op 16-08-2013 21:29 ]

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
josephusmarinus schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:19:
Gewicht 3,46 kg.

Dat je dat een laptop mag noemen.
Ach, mijn xps gaat daar dik overheen en met zo'n dienblad met zak eraan op schoot (kan ff niet op de naam komen) is het prima te doen. Op tafel is wel beter....
Pagina: 1