Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• joep1222
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 21:18
Hallo,

Hier thuis heb ik een server met windows server 2012 erop. Hierop draaien o.a. de programma's Kerio connect en serv-u. Deze hebben alle twee een ingebouwde http site.

Nu wil ik deze 2 sites draaien op poort 80. Allebei de programma's hebben al een apart intern ip-adres (192.168.1.1xx).

Via IIS kan ik de site's niet toevoegen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik naar www.domein.nl/kerio (of kerio.domein.nl) ga ik op de kerio connect site uit kom en als ik naar www.domein.nl/serv-u (of serv-u.domein.nl ga ik op de site van serv-u uit kom.

Hopelijk heeft u zo voldoende informatie

Met vriendelijke groet,

Joep1222

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Allereerst: Bij welke provider zit je?
Heb je al een domein? Zo ja, waar houd je de nameservers bij?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• joep1222
Ik zit bij Vodafone glasvezel als internetprovider.
ik heb al een domein die ik huur bij starthosting.nl. Ik heb hier gewoon het basis pakket. Ik heb dus alleen dns-beheer en redirect beheer.

het is dus simpel gezegd de bedoeling dat als ik naar www.domein.nl/webmail ga. Dat mijn server me dan doorstuurt naar het interne ip waar kerio op draait (192.168.1.120).

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-11 14:35
Bij Vodafone stel je via dns beheer in dat www.domain.nl uitkomt op het externe adres van je router thuis bv. 78.12.34.1.
Op je router thuis stel je via port forwarding in dat port 80 wordt geforward naar interne IP-adres 192.168.1.1xx.

• joep1222
Zover was ik al.
als ik naar domein.nl ga kom ik uit bij mijn extern ip adres.
Nu is het nog zo dat de programma's op verschillende poort nummers draaien (80, 81, 82) dus als ik naar domein.nl:81 ga kom ik ook uit op de site die op poort 81 draait.

Voor de doeleindes waarvoor het gebruikt gaat worden is het makkelijker om niet telkens :81 te moeten zetten en vanwege blokkades kunnen poort 81 en 82 niet overal gebruikt worden.

Nu wil ik dus alles via poort 80 laten draaien.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd. zo niet gewoon even zeggen dan probeer ik het opnieuw :)

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:40

Edd

Hetgeen waar je naar op zoek bent heet een Reverse Proxy. Om dit te kunnen doen binnen IIS zal je aan de gang moeten gaan met URL Rewrite (http://www.iis.net/learn/extensions/url-rewrite-module), daarnaast heb je ook nog de module Application Request Routing nodig.
Deze link legt het misschien nog makkelijk uit: http://www.iis.net/learn/...plication-request-routing

Hiermee kun je http://www.domein.nl/webmail (of http://webmail.domein.nl) doorsturen naar Kerio en http://www.domein.nl/serv-u doorsturen naar Serv-U.
Het domein laat je dan verwijzen naar het IP-adres van vodafone en op je router laat je poort 80 (of nog beter ook 443) doorsturen naar het interne IP-adres van je Windows Server waar IIS op luistert. In IIS heb je dan een website waar de URL Rewrite module op actief is en deze stuurt dan de verzoeken door naar Kerio en Serv-U. Ze hoeven hierbij niet op poort 80 te draaien, dit kan op iedere poort.

Welke versie van Kerio gebruik je? Want zelf had ik wat problemen met 8.1 en een Reverse Proxy.

-

• joep1222
Bedankt Edd. ik ga er naar kijken.
ik draai kerio connect 8.1.3.

Ik zal nog laten weten of het gelukt is of niet.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-11 14:35
Als je bv. xxx.domain.nl en yyy.domain.nl wilt gebruiken.
Bij Vodafone stuur je deze door naar het externe IP-adres van je router.

In IIS kun je bij de site de host name opgeven. Bijvoorbeeld xxx.domain.nl en yyy.domain.nl.
Hier kun je ook de poortnummers configureren.

Afbeeldingslocatie: http://img850.imageshack.us/img850/3247/s4ts.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door technorabilia op 16-08-2013 13:40 ]

• joep1222
@kraades. Het probleem is dat ik de website's niet aan IIS kan toevoegen. Dit komt omdat ze door de programma's zelf gehost worden.

@Edd. Ik loop vast bij het stuk waar je web.config moet gaan aanpassen die in %systemdrive%\inetpub\wwwroot\ moet staan. Dit bestand mis ik namelijk. Ik heb ook gekeken of hij niet verborgen is. maar ik kan hem nergens in die map vinden.

@Edd het is inmiddels gelukt, ga nu weer verder met proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door joep1222 op 16-08-2013 14:59 ]

• joep1222
@Edd. Ik heb heel die website gedaan en alles werkt.
Maar hoe krijg ik nu kerio op www.domein.nl/webmail

Ik heb de ip-adressen in url rewrite veranderd naar de ip-adressen van de programma's. Maar nu krijg ik telkens de error :
500 - Interne serverfout.
Er is een probleem met de bron die u zoekt; deze kan niet worden weergegeven.

Meer hoef ik toch niet te veranderen?

(ooit is er wel veranderd dat IIS alleen nog maar naar ip 192.168.1.119 luistert en dus ook niet meer naar localhost. Hiermee heb ik ook rekening gehouden, dus bij die "handleiding" op internet heb ik ook alles localhost naar 192.168.1.119 veranderd.)

[ Voor 81% gewijzigd door joep1222 op 16-08-2013 15:52 ]

• joep1222
Even een update.
Het is nog steeds niet gelukt.
Bij kerio blijf ik de foutmelding krijgen en bij serv-u krijg ik geen plaatjes te zien als ik naar domein.nl/ftp ga.
Die plaatjes krijg ik wel te zien als ik ze direct opvraag via domein.nl/......... en dus ftp weglaat.
Op een of andere manier wordt het ip-adres dus alleen door domein.nl vervangen en niet door domein.nl/ftp.

Iemand enig idee hoe dit kan? Zou dit op te lossen zijn door ftp.domein.nl te gebruiken ipv domein.nl/ftp. (dit heb ik nog niet voor elkaar gekregen)

[ Voor 4% gewijzigd door joep1222 op 18-08-2013 13:07 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Je kan gewoon bij add website het juiste domein toevoegen. IIS doet dan alles automatisch goed? Gewoon beide url's naar je eigen IP linken (A record) en klaar :? Zo doe ik het al jaren in ieder geval, nooit problemen gehad met meerdere websites.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je moet het zo opzetten dat poort 80 naar je iis wijst

vanuit je iis maak je een reverse proxy (met een eigen subdomein ofzo. e.g. kerio.mijndomein.nl) aan die wijst naar je webinterface van de kerio server

[ Voor 31% gewijzigd door Fish op 18-08-2013 12:50 ]

Iperf

• joep1222
volgensmij heb ik dit nu gedaan.
even wat info.
de site van serv-u draait op ip 192.168.1.121 op poort 80.
als ik naar domein.nl/ftp ga word ik ook gewoon doorgestuurd naar die site. Ik krijg alleen de afbeeldingen niet te zien.
Als ik vervolgens zo een afbeelding direct op te vragen via domein.nl/(hier de link naar de afbeelding) krijg ik de afbeelding wel te zien. De site werkt wel goed als ik gewoon in de browser rechtstreeks 192.168.1.121 typ.
Waar gaat het fout?

[ Voor 36% gewijzigd door joep1222 op 18-08-2013 21:05 ]

• joep1222
Het is inmiddels gelukt en alles werkt perfect!
iedereen bedankt voor de hulp
Pagina: 1