Grafische Workstation voor Adobe Creative Suite

Pagina: 1
Acties:

• Jojakim
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-04 20:58
Ik ben me aan het orieneteren op een grafische workstation die de komende 5(of meer) jaar soepel moet blijven werken. Ik ga er Creative Suite(CC) op draaien, primair Photoshop, Illustrator en Indesign en secundair ook After FX en Premiere. En zal er nog een zooi internetvensters, fontmanager en andere apps draaien.

Een kleiner tweede scherm komt er wellicht ook nog bij.

Ik heb nu wat BBG onderdelen verzameld, maar ik heb niet overal even veel verstand van dus weet niet of de combi zo hout snijdt. Zeker de videokaart vind ik lastig. Tot nu toe werk ik nog niet met video, dus de eisen waaraan de videokaart hier moet voldoen is voor mij geen bekend terrein.

De opslagmedia heb ik graag van pro kwaliteit, om risico op uitval laag te houden. Extern back-up systeem is al voorhanden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 297,70€ 297,70
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 103,-€ 103,-
1MSI N660Ti PE 2GD5/OC€ 230,-€ 230,-
1Western Digital RE 4, 1TB€ 77,90€ 77,90
1Corsair Carbide 200R€ 48,90€ 48,90
1Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart€ 456,25€ 456,25
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,10€ 26,10
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 123,50€ 123,50
1XFX Pro 550W€ 53,95€ 53,95
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 197,50€ 197,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.614,80

Verwijderd

Lijkt me een leuke setup. Een paar kleine aanpassingen:

Ga voor een Ivy bridgeHaswell compatible voeding, neem de pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB (reviews: Samsungs nieuwe 840 EVO-ssd's: moeilijk te verslaan) en als je niet gaat overclocken dan kun je een goedkoper mobo en proc overwegen (bijv pricewatch: Intel Xeon E3-1230 V3 Boxed of pricewatch: Intel Core i7 4770 Boxed)

• Jojakim
Ivy bridge compatible voeding? Bedoel je niet Haswell?

Maar is de 840 Pro niet iets betrouwbaarder dan de EVO in de hardware?

Die Xeon heeft ook geen gpu zie ik. Sowieso niet nodig natuurlijk bij gebruik van aparte kaart, maar wordt die bij de i7 4770 dan eigenlijk helemaal uitgeschakeld of is dat rekenkracht die toch gebruikt kan worden door applicaties?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Een i7 met GPU kan door quicksync gebruikt worden. Vooralsnog ondersteund Adobe dat niet native. Je hebt kans dat ze dat wel gaan doen en dat zou bijv. in premiere met het exporteren/coderen van video snelheidwinst kunnen geven. Maar ik zou daar niet te veel op focussen.

Maar zekere snelheidswinst in Premiere nu haal je uit een nvidia gpu. Je zou ipv een 660 nog een stapje hoger kunnen gaan. Dat is wel merkbaar in Premiere in sommige gevallen. (exporteren van de timeline naar bestanden) De raytracer in Premiere werkt ook met Cuda. In de nieuwe versies van CS zul je ook meer hebben aan een AMD kaart met OpenCL begrijp ik.

specs

• Jojakim
Dank voor de tips zover!

Ok, dan lijkt me die Xeon mooi.

Ik lees inderdaad ook over verbeterde OpenCL-prestaties in Adobe CC http://www.dslrfilmnoob.c...ro-cc-opencl-speed-tests/

Maar bv hier lees ik een test van twee mid-range kaarten CUDA vs OpenCL, waarbij CUDA nogthans beter scoort in de Windows-versie van CC.
http://www.efxi.ru/more/HD7850_vs_GTX660_CC.html
http://www.efxi.ru/more/HD7750_vs_GTX650_CC.html

Voor mooie performancewinst heb ik nog wel wat rek in m'n budget, maar waar ligt dan een mooie sweet spot?
http://tweakers.net/price...;339487;343031/categorie/

Verwijderd

Is OpenCL al beschikbaar voor Windows dan? Ik dacht dat het Mac only was...

Ik denk dat je al redelijk op de sweetspot zit. Het volgende stapje omhoog wordt een hexacore op een socket 2011 bordje (+ ca 300 euro).

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
In timeline exports naar bijv. h264 in premiere en de raytracer in ae hebben snellere nvidia kaarten (dus een 770 ipv 660/760) wel zin, dus als dat je wat waard is zou ik die GPU maximaliseren.

Ik zou gewoon voor nu bij nvidia blijven, die benchmarks zijn ook van AMD, ik zou het eerst allemaal eens goed getest willen zien in de komende CS 7 voordat je de keuze voor een AMD gpu maakt.

Het mooie aan de i7 k is wel dat je hem makkelijk overclocked en dat zal je meest merkbare speedboost in PS/AI etc geven. Gezien je de rest al redelijk gemaxed hebt zou ik zelf dat iig overwegen.

specs

Verwijderd

pricewatch: MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming

Die dus ipv de 660Ti in je OP. Is een kaart van een nieuwere generatie die bijna net zo snel is als de betere versie van de 660Ti (de 670).
Pagina: 1