Help: Aankoop advies nodig zakelijke laptop (max 1700)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakanMakan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-11-2024
Hallo mensen,

Normaal gesproken spit ik zelf helemaal het forum af en kom ik er meestal wel redelijk uit, echter nu niet vandaar deze post / vraag.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Ik zal mij voornamelijk bezig houden met software ontwikkeling. Het snel compilen van me software is dus wel van belang en dus dacht ik zelf zoiezo aan een SSD. De programma's waar ik mij dan mee bezig houd zijn:

- SQL Server 2008 R2 / 2012 (SSIS, SSRS)
- Visual Studio 2008, 2010, 2012
- Eclipse

Daarnaast zal ik ook regelmatig wat VM's willen draaien om het een en het andere op te testen. Dus hardware met goede ondersteuning voor virtualisatie is wel een vereiste. VM's die ik eventueel wil gaan draaien zijn:

- Windows Server 2008 R2 / 2012 met daarop SQL server.
- Windows Server 2008 R2 / 2012 met daarop System Center.
- Wat unix / linux distro's (nog geen idee welke)

Dus wat geheugen is wel belangrijk, zelf wil ik minimaal 8gb (kan altijd nog later uitbreiden) maar de voorkeur heeft 16gb.

Wat mag je laptop gaan kosten?

De laptop mag max 1700 euro kosten maar ik wil nog eventueel concessies maken indien daar goede argumenten bij zitten.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Ik zal de laptop elke dag naar mijn werk en weer naar huis meenemen echter maakt het gewicht voor mij niet veel uit. Maar als iemand mij een goede lichte 13 of 14 inch alternatief kan bieden heb ik hier altijd oor naar. Wel weet ik dat ik absoluut geen 17 inch wil.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Kwa wensen zou ik graag een SSD schrijf willen van minimaal 128gb voor OS en development tools, echter zou ik dan wel een 2e HD schrijf willen hebben voor mijn storage (SQL data files, etc). Indien een notebook dit niet ondersteund dan is een grotere SSD ook gewoon een optie.

Daarnaast is het voor mij wel van belang dat ik de notebook eenvoudig aan een docking station kan hangen met 2 monitoren, het hoeft voor mij niet direct zo'n click systeem te zijn, USB 3.0 is wat mij betreft ook goed genoeg.

Zelf heb ik kwa merk elke keer gekeken Lenovo, DELL (Latitude, Precision), HP echter kom ik met mijn wensen en budget er gewoon niet (of ik doe iets verkeerd), vandaar mijn vraag aan jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flox0r
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11-2022
Misschien is de sony vaio pro is voor jou?

kan je zelf helemaal configureren op sony.nl

[ Voor 36% gewijzigd door Flox0r op 16-08-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakanMakan
Hoi Flox0r,

Bedankt voor je reply, ik heb inderdaad net gekeken en deze is zeker veel belovend echter is de levertijd +/- 2 weken. Ik had hem liever al gisteren willen hebben :) Nu kan ik een kant en klare bestellen bij een retailer die voldoet aan mijn eisen (i7, 256SSD, 8GB) echter staat daar op de website dat deze uit Duitsland gehaald word en dat de kans aanwezig is dat deze een QWERTZ toetsenbord heeft (wat absoluut een nogo voor mij is).

:-(

[ Voor 3% gewijzigd door MakanMakan op 16-08-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

De vaio pro heeft momenteel erg veel issues om aan te raden. Er zijn problemen met het wifi en fan noise.

Zelf heb ik een beetje vergelijkbare eisen als jou. Zo mobiel mogelijk, minimaal 1080p, bij voorkeur quadcore. Ik heb toen de laptop uit mijn signature voor een schandalig lage prijs van marktplaats gehaald, en vervolgens zelf een quadcore, 16GB RAM en SSD er in gezet. Zelf vind ik de thinkpads beter, maar die zijn 2e-hands 3x zo duur. Nieuw scheelt de prijs niets.

Verder heb je ook nog de samsung ativ book 8. Die weegt ondanks het 15.6" scherm slechts 2.3Kg. Er kan echter slechts 1 schijf in. Bij de thinkpad of latitude kan je de dvd drive swappen voor een SSD of HDD.

Volgens mij heb ik dan alle zinvolle opties voor laptops waar waar 16GB in kan gehad. In de thinkpad kan volgens mij ook meer dan 16GB als je een quadcore optie neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakanMakan
MakanMakan schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:57:
Hoi Flox0r,

Bedankt voor je reply, ik heb inderdaad net gekeken en deze is zeker veel belovend echter is de levertijd +/- 2 weken. Ik had hem liever al gisteren willen hebben :) Nu kan ik een kant en klare bestellen bij een retailer die voldoet aan mijn eisen (i7, 256SSD, 8GB) echter staat daar op de website dat deze uit Duitsland gehaald word en dat de kans aanwezig is dat deze een QWERTZ toetsenbord heeft (wat absoluut een nogo voor mij is).

:-(
Voor de geïnteresseerde ik had met Sony gebeld en van hun begreep ik dat er rond september / oktober een nieuwe lijn uitkomt. Ik zelf zal hier helaas niet op gaan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:43

Bjk

Wat dacht je van de http://shop.lenovo.com/nl/en/laptops/thinkpad/w-series/w530/ volledig te configureren naar je budget. Zelf gebruik ik een Macbook Pro (werk enkel in Windows) voor dezelfde doeleinden als jij met het grote voordeel van mobiliteit! (Wel iets boven je genoemde budget).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom heeft de MBP het voordeel van de mobiliteit? Een W530 heeft een langere accuduur dan een MBP, zeker onder windows. Daarnaast is de bouwkwaliteit van de W530 een stuk meer rugged dan de MBP.

De TS geeft niet aan gebruik te maken van een grafische kaart. De T530 is dan beter geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-05 14:50
je kan ook nog een ativ book 8 overwegen, ziet er gelikt uit. Is erg dun. Heeft een Full-HD scherm, backlight toetsenbord, Kan tot 16 GB aan ram hebben (goed voor VM)

heeft een accuduur van 8 uur, heeft 2 USB 3.0 poorten waardoor je dus je dock met 2 schermen kun aansluiten zonder problemen. En mocht er thuis behoefte aan zijn, de 8870M is méér dan krachtig genoeg voor een potje roller coaster of sims 3 :P

Ook heeft hij standaard 8 GB welk gekoppeld is aan een core i7 (de 3635QM) dat is een 2,4 GHZ quad-core CPU. Met turbo-boost naar 3,2 Ghz. Dan heb je nog het 'trucje' genaamd throttlestop zodat die tijdens idle ook gewoon op 3,2 Ghz draait (tsja..is een tik van me, i want the max :9)

Heb er zelf een 512GB SSD ingezet, met de 1TB schijf uit de laptop in een caddy via usb 2.0 aangesloten (omdat die toch niet meer dan 500 Mb/s zal gebruiken is ubs 3.0 nutteloos :P)

succses met je keuze

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:12

Umbrah

The Incredible MapMan

HP Elitebook workstation range? De 8570w is zowel kwalitatief, heeft een numpad, krachtig, zakelijk, en uit te breiden. Full HD scherm is een grote plus. De SSD kan je er zelf in zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Umbrah op 18-08-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EXpaND schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 14:08:
heeft een accuduur van 8 uur, heeft 2 USB 3.0 poorten waardoor je dus je dock met 2 schermen kun aansluiten zonder problemen. En mocht er thuis behoefte aan zijn, de 8870M is méér dan krachtig genoeg voor een potje roller coaster of sims 3 :P
USB is over het algemeen niet echt aan te raden voor displays. Het zuipt CPU.
EXpaND schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 14:08:

Heb er zelf een 512GB SSD ingezet, met de 1TB schijf uit de laptop in een caddy via usb 2.0 aangesloten (omdat die toch niet meer dan 500 Mb/s zal gebruiken is ubs 3.0 nutteloos :P)
Wat? USB 2.0 is 500Mb/s, effectief komt dat neer op zo'n 35MB/s in het ideale scenario. Een harde schijf haalt gemiddeld in de richting van 100MB/s.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 18-08-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakanMakan
Iedereen bedankt voor de reacties. Het is uiteindelijk deze geworden:

Precision M4700: Standard Base
3e generatie Intel® Core™ i7-3740QM Processor (2.70GHz Turbo, 6MB)
16GB (2x8GB) 1600MHz DDR3 geheugen
Intern US-Int (Qwerty) Backlit Toetsenbord
AMD FirePro M4000 Mobility Pro grafische oplossing met 1 GB GDDR5-geheugen
256 GB 2,5" Seriële ATA Solid State-harde schijf
500GB 2.5inch Serial ATA (7.200 Rpm) Harde Schijf
EMEA – Dell Wireless 1540 (802.11 a/b/g/n 2x2) halfhoge minikaart
Dell Wireless 380 Bluetooth-kaart
GEEN à DVD +/-RW-STATION
15,6" (39,6 cm) UltraSharp™ led-backlit Full HD (1.920 x 1.080) beeldscherm met antireflectiecoating en brede kijkhoek, met Premium Panel Guarantee
3 jaar basisgarantie —Next Business Day
GEEN OUT-OF-BAND SYSTEEMBEHEER
Geen cd-media voor diagnostiek/herstel
Windows 8 Pro (64-bits) met MUI (Multilingual User Interface) voor Benelux (UK/FR/DE/NL/IT)
6-cel hoofdbatterij (65 Wh)
Geïntegreerde 1.0 megapixel camera with microfoon
Palmsteun zonder vingerafdruklezer of contactloze smartcardlezer
Wisselstroomadapter van 180 W met stroomkabel (Europa)
Advanced E-Port II with 130W AC Adapter, USB 3.0, zonder standaard (kit)

Mochten jullie hier nog op of aanmerkingen op hebben dan hoor ik deze uiteraard graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yup: De M4700 is een erg zware 15.6". Die is te overwegen als je de grafische kaart nodig hebt. Echter geef jij nergens aan die grafische kaart te gebruiken. De lenovo T530 en latitude E6540 zijn dan goedkopere alternatieven die minstens zo goed zijn, en lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakanMakan
Je hebt gelijk, de videokaart heb ik inderdaad helemaal niet nodig. Maar ach mocht ik nou toch een keer zin hebben om een spelletje te spelen dan kan ik hopelijk toch iets me deze videokaart (waarschijnlijk niet op de hoogste settings).
Pagina: 1