SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Commandline FTW | Tweakt met mate
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
En kan je er ook wat meer over vertellen? Wat is het doel van deze feature? Ga ik dit bij meer topics merken? Waarom is deze feature ontwikkeld?Hero of Time schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:46:
Is geen bug, is een feature. En nee, dit is geen grap.
Want het ziet er behoorlijk vreemd uit en het lijkt eerder op een bug dan op een feature.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
[ Voor 10% gewijzigd door zeef op 16-08-2013 09:44 ]
Quick reply verbergen.Tsurany schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:54:
[...]
En kan je er ook wat meer over vertellen? Wat is het doel van deze feature?
JaGa ik dit bij meer topics merken?
Omdat het in sommige topics nodig is dat de poster nog even nadenkt voor hij (m/v) op submit ramt. In 'brekend nieuws' topics bijvoorbeeld.Waarom is deze feature ontwikkeld?
It's not a bug.Want het ziet er behoorlijk vreemd uit en het lijkt eerder op een bug dan op een feature.
[ Voor 67% gewijzigd door zeef op 16-08-2013 09:46 ]
Afgezien nog van het feit dat dit een vrij matige oplossing is.
[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 16-08-2013 09:59 ]
Eens. Maar dat is ook even wennen, komt vanzelf goed. Die aankondiging moeten de modjes in het normale vak van de topic warning doen.Tsurany schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:58:
Als het geen bug is mag het eigenlijk wel beter geïmplementeerd worden. Op z'n minst een message dat quickreply uit staat, nu mis je gewoon iets wat er altijd heeft gestaan, dat komt erg vreemd over.
Want mensen keer op keer vragen na te denken vóór ze posten werkte altijd zo goed!Tsurany schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:58:
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dan gewoon straffen uitdelen. Nu wordt je geconfronteerd met ongewenst gedrag en ga je features uitschakelen om mensen maar hun gedrag aan te laten passen. Daarmee raak je ook mensen die deze features gebruiken zonder dit ongewenste gedrag te vertonen.NMe schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:46:
[...]
Want mensen keer op keer vragen na te denken vóór ze posten werkte altijd zo goed!
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Ik snap niet zo goed wat je hier schrijft. Het is niet zo lastig om op de plek van de quickreply een zinnetje te plaatsen toch? Dan hoeven de mods daar niet aan te denken, scheelt ze weer ernstige kopzorgen! (zeef schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:04:
[...]
Eens. Maar dat is ook even wennen, komt vanzelf goed.
Saved by the buoyancy of citrus
Of op z'n minst even een berichtje in het topic plaatsen dat het is uitgeschakeld en waarom.zeef schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:04:
[...]
Eens. Maar dat is ook even wennen, komt vanzelf goed. Die aankondiging moeten de modjes in het normale vak van de topic warning doen.
Echt weer zo'n typische actie dit van IT'ers die niet nadenken over de ervaring van de eindgebruiker.
En dat op Tweakers.net, je verwacht het niet!
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Exact.Tsurany schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:50:
[...]
Dan gewoon straffen uitdelen. Nu wordt je geconfronteerd met ongewenst gedrag en ga je features uitschakelen om mensen maar hun gedrag aan te laten passen. Daarmee raak je ook mensen die deze features gebruiken zonder dit ongewenste gedrag te vertonen.
De goeden moeten weer lijden onder de kwaden. What else is new?
Ik ben meer van de publieksvriendelijke oplossingen.Tsurany schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:50:
[...]
Dan gewoon straffen uitdelen. Nu wordt je geconfronteerd met ongewenst gedrag en ga je features uitschakelen om mensen maar hun gedrag aan te laten passen. Daarmee raak je ook mensen die deze features gebruiken zonder dit ongewenste gedrag te vertonen.
Ze staan standaard aan. We kunnen ze tijdelijk uitzetten als het volume wat te hoog oploopt. Dus no worries.Thrackan schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:54:
Vet vervelend. Graag weer inschakelen die Quick Reply!
Nou, als dit al een straf is, dan is het tijd voor een nieuw referentiekader. Je kan ook overdrijven.Tsurany schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:00:
Dit is publieksvriendelijk? Op welke manier is dit publieksvriendelijk? Je straft het gehele publiek omdat een aantal zich niet kunnen gedragen.
Het kunnen uitschakelen van de quickreply is iets wat geimplementeerd is om in sommige uitzonderingsgevallen (denk aan ibood hunts bijvoorbeeld) de tientallen "ik ook" posts te kunnen terugdringen. Dat jij het daar niet mee eens bent omdat je van mening bent dat jouw bijdragen altijd van uitzonderlijk niveau zijn, is genoteerd. Ik ben het niet eens met jouw suggestie om dan maar constant mensen een tik op de vingers te moeten geven, want dat kost mij minimaal 10 minuten per PM/DM/email/postduif en dat is me te gortig.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Nee maar wat wil je dan van me horen? We hebben dit middel nodig om op sommige plekken de boel al dan niet tijdelijk in goede banen te leiden. Dat er door een omisie een bug in zit waardoor we de quick reply niet weer terug kunnen zetten is bij de volgende release geregeld.Tsurany schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:11:
Je mag ook gewoon zeggen dat je er niet over wilt discussieren. Dat is makkelijker dan met zulke dooddoeners komen.
Het is niet een maatregel om te pesten, het is om te zorgen dat een spervuur van posts nog enigszins behapbaar is voor de modforce. Een alternatief is een slotje en dan kan niemand meer posten. Ook goed, maar nog veel onvriendelijker dan één extra klik.
Beter geef je ons gewoon het recht om die ééndagsvliegen die een eerste post doen "Hoi ik ben op zoek naar een Chinese telefoon van ongeveer 150 euro" een ban uit het topic te geven. Dát lijkt me een stuk nuttiger
Sorry, maar je doet net alsof we dat niet al jaren geprobeerd hebben. Het werkte niet. Dit werkt (mogelijk) wel. En je doet ook net alsof het een "straf" is om even een extra knopje in te drukken voor je kan posten.Tsurany schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:50:
[...]
Dat is een interessante vraag die de lokale crew het beste kan beantwoorden. Aan de andere kant, heb je met hieronder meteen je eigen vraag beantwoord:FlowDesign schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:39:
Ik begrijp waarom deze functie gebruikt wordt en dat vind ik ook prima, maar ik begrijp niet waarom het op het betreffende topic toegepast is. Misschien heb ik het mis, maar het lijkt me overdreven maatregel op dit topic.
Beter geef je ons gewoon het recht om die ééndagsvliegen die een eerste post doen "Hoi ik ben op zoek naar een Chinese telefoon van ongeveer 150 euro" een ban uit het topic te geven.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
- er staat nergens vermeld waarom en dát de quick reply uit staat
- het missen van het input venster is heel onlogisch en lijkt op een bug (html code die opeens ophoudt)
- het is heel onpraktisch en vermindert de positieve gebruikerservaring
Ik hoop dat jullie luisteren naar de feedback van de lezers. Bedankt.
Ps. Ik vind de suggestie van een 'ban' systeem voor gebruikers een goed idee. Lijkt me echter ook wel lastig te implementeren en kan ook misbruikt worden.
[ Voor 16% gewijzigd door Lord_Dain op 16-08-2013 14:12 ]
Dat is natuurlijk ook makkelijk op te lossen door de lokale crew zonder de QR weer aan te zetten.Lord_Dain schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:10:
- er staat nergens vermeld waarom en dát de quick reply uit staat
Zó erg is het ook weer niet, al had het IMO ook wat mooier gekund.- het missen van het input venster is heel onlogisch en lijkt op een bug (html code die opeens ophoudt)
Het hele idee is juist dát het posten minder praktisch maakt zodat mensen wat meer na gaan denken vóór ze posten. Jammer voor de goedbedoelende gebruiker maar zó vervelend is het nou ook weer niet...- het is heel onpraktisch en vermindert de positieve gebruikerservaring
En dat is wél een praktisch en een positieve gebruikerservaring?Ps. Ik vind de suggestie van een 'ban' systeem voor gebruikers een goed idee. Lijkt me echter ook wel lastig te implementeren en kan ook misbruikt worden.
[ Voor 21% gewijzigd door NMe op 16-08-2013 14:14 ]
Een ander groot nadeel is dat het een stuk vervelender is een topic terug te lezen en een reactie boven je te lezen vanuit het uitgebreide reply scherm.
Ik vind het best vervelend, maar goed dat is subjectief. Voor de admins is het natuurlijk weer heel vervelend dat er veel domme posts worden gemaakt... daar heb ik echter als 'goedbedoelende' gebruiker niet veel aan, maar zoals eerder aangegeven dienen de goeden te lijden onder de kwaden.
Ik heb trouwens het grootste respect voor de MOD's en waardeer hun inzet!
Dat is terechte kritiek en daar valt vast layout-technisch een mouw aan te passen.Tsurany schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:16:
Nou ik, en met mij wellicht velen anderen, zullen het zien alsof het niet meer mogelijk is in dat topic te reageren. Ik liep eerst te kijken of het topic niet gesloten was. Dat lijkt mij toch behoorlijk gebruiksonvriendelijk.
Dat lijkt me niet meer dan een kwestie van wennen.Een ander groot nadeel is dat het een stuk vervelender is een topic terug te lezen en een reactie boven je te lezen vanuit het uitgebreide reply scherm.
Het is ook niet alsof ineens in elk topic de quickreply uit gaat staan.
[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 16-08-2013 14:32 ]
IMO moeten mensen wennen aan de Reageer knop. Dit kan je voor jezelf regelen door de quick reply in je voorkeuren uit te schakelen. Denk ook even aan de hoeveelheid fora buiten GoT om waar geen quick reply bestaat. Tel erbij op dat je met de Reageer knop ook nog makkelijker opmaak toe kan passen.
Deze maatregel houd ook slowchats tegen, naast de eerder genoemde "me2" reacties. Het is al vaker gebeurt dat een topic (tijdelijk) op slot werd gezet door slowchats, simpelweg omdat de quick reply dit vereenvoudigde. Nu we die uit kunnen schakelen, zal het hopelijk verminderen omdat men een handeling meer moet doen.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Je ziet een topic zonder mogelijkheid tot quickreply. In mijn ervaring komt dit enkel voor als een topic op slot staat. Nooit heb ik iets gelezen over het uitzetten van de quickreply in specifieke topics.Hero of Time schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:34:
Ik snap jullie probleem niet zo erg met het missen van de quick reply en daarbij de aanname dat 't gelocked is. Als het topic gesloten is, staat dat er altijd duidelijk bij met een icoontje en vetgedrukte tekst. Bovendien zou je dan ook niet de knop Reageer rechtsonder zien. Deze valt nogal op.
Elk forum dat ik bezoek heeft een quick reply functie omdat het zo verdomd handig is. Moeten wennen aan een onhandige manier van reageren gebruiken lijkt mij behoorlijk gebruiksonvriendelijk. In slechts zeer weinig posts hoef ik opmaak toe te passen. En de meeste tags ken ik wel uit m'n hoofd dus zelfs de meeste opmaak kan ik zo nog regelen. Volgens mij onderschat je hoe vaak de quick reply gebruikt wordt.IMO moeten mensen wennen aan de Reageer knop. Dit kan je voor jezelf regelen door de quick reply in je voorkeuren uit te schakelen. Denk ook even aan de hoeveelheid fora buiten GoT om waar geen quick reply bestaat. Tel erbij op dat je met de Reageer knop ook nog makkelijker opmaak toe kan passen.
Jullie zeggen dat dit een extra handeling is die simpele posts moet tegenhouden en tegelijkertijd dat het amper extra moeite kost. Is dat niet tegenstrijdig?Deze maatregel houd ook slowchats tegen, naast de eerder genoemde "me2" reacties. Het is al vaker gebeurt dat een topic (tijdelijk) op slot werd gezet door slowchats, simpelweg omdat de quick reply dit vereenvoudigde. Nu we die uit kunnen schakelen, zal het hopelijk verminderen omdat men een handeling meer moet doen.
Dat is gewoon een foutje geweest. Hij gaat zo snel mogelijk weer aan.FlowDesign schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:39:
Ik begrijp waarom deze functie gebruikt wordt en dat vind ik ook prima, maar ik begrijp niet waarom het op het betreffende topic toegepast is. Misschien heb ik het mis, maar het lijkt me overdreven maatregel op dit topic.
Beter geef je ons gewoon het recht om die ééndagsvliegen die een eerste post doen "Hoi ik ben op zoek naar een Chinese telefoon van ongeveer 150 euro" een ban uit het topic te geven. Dát lijkt me een stuk nuttiger
[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 16-08-2013 14:48 ]
Dit topic is gesloten.