Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gerucht: processor nieuwe iPhone is eerste op ARMv8-archi...

Pagina: 1
Acties:

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
'procesoor' klinkt toepasselijk voor een mobiele telefoon, maar is niet helemaal Nederlands

Gerucht: processor nieuwe iPhone is eerste op ARMv8-architectuur

[ Voor 50% gewijzigd door 7o9 op 16-08-2013 08:35 ]

• Sthomkop
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-07 10:51
In het artikel staat ook "(...) maar in plaats lpddr2 zal (...)", maar dat moet natuurlijk zijn "(...) maar in plaats van lpddr2 zal (...)". Dat is de laatste zin van de derde alinea (als ik de inleiding meetel).

• MitchelDZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-07 21:51
uit de verwachte maar nog aangekondigde iPhone 5S
Ook bedoelen we hier denk ik 'nog onaangekondigde', toch?

Edit:
Fixed door 'niet aangekondigde'

[ Voor 13% gewijzigd door MitchelDZ op 16-08-2013 08:55 ]

i5 3570K @4.2Ghz, Zalman CNPS9900 MAX (Blue led), MSI Z77A-G45, Gainward GTx 1080 GLH, G.Skill Sniper F3-1866C9D-16GSR, Corsair AX860, 2xSamsung 840 EVO 120GB Raid-0, Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001-2TB, Fractal Design Define R4 Pearl Black

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
(jarig!)
Het is nog vroeg zullen we maar zeggen... Dank voor jullie oplettendheid :)

• kidde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-08 08:22
"De soc uit de verwachte maar nog niet aangekondigde iPhone 5S zou als eerste gebaseerd zijn op ARM's nieuwe architectuur ARMv8"

Discutabel: in 2011 al heeft AppliedMicro X-Gene aangekondigd en vorig jaar - in 2012 - al de demo van haar X-Gene laten zien. Zie:

http://www.apm.com/products/x-gene

en er draait ook al Fedora op, zie:

http://blogs.arm.com/soft...wcased-at-red-hat-summit/

Overigens heeft AppliedMicro het over "Server-on-Chip", maar dat is afgekort ook SoC ;)

Mocht Apple deze in een massa-geproduceerde telefoon zetten, dan zou het wel de eerste SoC zijn in massaproductie die geen 'verdampwaar' is gebleken.

Maar ja, dat is ook erg twijfelachtig.

De analist zegt dat de Apple A7 "misschien gebruik maakt van ARMv8 instructieset, en zo niet dan misschien de Apple A8". Nogal non-news lijkt mij persoonlijk (hoewel ik weet dat er over nieuwssubmits niet gecorrespondeerd wordt), hetzelfde kan gezegd worden over FreeScale i.MX7 en als die het niet is dan i.MX8, over Samsung Exynos 6 "en als die het niet is Exynos 7", of over de NVidia Tegra5.

Dat heeft totaal niets met analyse te maken, vroeger als je zoiets triviaals op tweakers zei was de standaardreactie "spuit11".

HK

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Mocht Apple deze in een massa-geproduceerde telefoon zetten, dan zou het wel de eerste SoC zijn in massaproductie die geen 'verdampwaar' is gebleken.
Helemaal waar. Ik laat demo-modellen buiten beschouwing. Het is logisch dat ARM zelf ook spul met zijn eigen architectuur dingen heeft geprobeerd. Althans, mag ik hopen voor ze.
De analist zegt dat de Apple A7 "misschien gebruik maakt van ARMv8 instructieset, en zo niet dan misschien de Apple A8". Nogal non-news lijkt mij persoonlijk (hoewel ik weet dat er over nieuwssubmits niet gecorrespondeerd wordt), hetzelfde kan gezegd worden over FreeScale i.MX7 en als die het niet is dan i.MX8, over Samsung Exynos 6 "en als die het niet is Exynos 7", of over de NVidia Tegra5.
Nee, hij zegt dat de A7 vermoedelijk 64bits wordt, maar misschien wordt dat pas in de A8 toegepast. Afaik is armv8 zowel 32- als 64-bits, maar kiest Apple wellicht eerst nog voor een 32bits-implementatie :)
Pagina: 1