IT boeken bestellen in de VS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Topicstarter
Heb al even zitten zoeken op de zoekwoorden invoerkosten / invoerrechten VS/USA maar kon zo snel even niks vinden met betrekking tot boeken. Graag wil ik de komende maanden mijn boekenplank(en) verrijken met veel IT boeken (programmeren, malware, security, etc etc). Dit zijn nogal pillen, echter wel VEEL goedkoper dan het hier te kopen (EU).

Mijn vraag:

- Hoeveel kosten komen erbij kijken? (dat kan ik wel opzoeken (verzending etc) - maar kan ik het beter in setjes kopen? 3 per order bijvoorbeeld?

- Hoeveel kosten qua invoerrechten/kosten komen erbij? Ik begrijp dus SOWIESO 13 euro http://www.postnlpakkette...ket-ontvangen/buitenland/ maar hoeveel zijn die belastingen etc?

*snip* dit doe je maar in je eigen tijd

:9

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 16-08-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:10

Rmg

http://www.belastingdiens..._zo_ja_hoe_bereken_ik_dat

Boeken is 6% omzet belasting geen douane rechten wel invoerkosten. Reken er maar op dat Amerikanen verzenden als USPS Priority International en dan vind postnl dat het een EMS shipping is dus kost het 17,50.

*snip*

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 16-08-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wat ik gemerkt heb is dat vaak als je via Amazon.com besteld (de US site dus) dat het toch geshipped wordt vanuit de EU omdat ze hier dan een warehouse hebben die het exact zelfde boek ook gewoon op de plank heeft liggen en het dus voor hen ook goedkoper is om vanaf daar te shippen. Weet alleen niet of de boeken die jij zoekt ook daadwerkelijk goedkoper zijn op Amazon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RMG

Dank, die link had ik inderdaad even nodig. Scheelt dus aanzienlijk met boeken t.o.v. films/DVD (6% t.o.v. 21%).

Sander,

Ja, zover ik zag zijn de prijzen in de VS veel lager. Verbeter mij als ik het verkeerd zie (omdat er dan nog shippingkosten etc bij komen). Voorbeeld:

Boek in de UK > 37,99 pound > 44.488589 Euros
http://www.amazon.co.uk/P...ractical+malware+analysis

Boek in de VS > 36.86 dollar > 27.6063511 Euros
http://www.amazon.com/Pra...ractical+malware+analysis

Dit is puur even een voorbeeld.

Gaat ook op als ik NOG een voorbeeld pak:

http://www.amazon.com/The...8&sr=8-1&keywords=ida+pro

http://www.amazon.co.uk/T...2&sr=8-1&keywords=ida+pro

50.2267855 Euros t.o.v. 31.3361294 Euros
Scheelt dus weer zo'n kleine 20 euro

Of zie ik iets over het hoofd aan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Op Amazon.de kijken is eventueel ook een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ik inderaad ook gedaan, zie in de EU veelal dezelfde prijzen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Anoniem: 286128 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:57:
Heb ik inderaad ook gedaan, zie in de EU veelal dezelfde prijzen ;).
Grappig, want de boeken die je gelinkt hebt zijn toch wel wat goedkoper op .de dan op .co.uk als je wisselkoersen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wilde bijna NEIN NEIN NEIN zeggen, maar zie het inderdaad. .DE is wel wat goedkoper t.o.v. de UK. Maar scheelt m.i. nog TE veel met de VS. Voor die 42,95 zou ik het dan ook weer niet bij Amazon.de bestellen maar bij bol.com (shipping for free).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Amazon.de verzendt boeken ook gratis naar Nederland, en als ik me niet vergis is bol.com dan net iets duurder bij dat boek.

Bestellen in de VS kan bij grotere bestellingen of bij dingen (b.v. stethoscoop) waarbij het prijsverschil heel groot kan zijn kan bestellen in de VS natuurlijk aantrekkelijk zijn, maar inklaringskosten moet je niet vergeten.

Al met al kan je natuurlijk het beste even zorgvuldig voor je specifieke bestelling kijken wat de mogelijkheden kosten (of als dat uitzoeken te lang duurt/teveel kost gewoon bestellen, dan heb je de boeken maar eventueel wat duurder)

[ Voor 65% gewijzigd door begintmeta op 16-08-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:54
Vergeet thebookdepository.com ook niet. Verzenden gratis en zijn een Amazon-ingelijfd bedrijf.

Wat betreft de kosten van Amazon.com zelf:

heb begin dit jaar 3 boeken gekocht en bij de afrekening (afhankelijk van de verzendmethode) werden er voor jou al importkosten berekend, waardoor er normaal gezien (bij mij als Belg toch zo) niks meer kan bijkomen van PostNL zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:28

heuveltje

KoelkastFilosoof

book depository gratis verzenden, redelijk goedkoop meestal. en persoonlijk heb ik er goede ervaringen mee.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
*snip* dit doe je maar in je eigen tijd
Beetje een kansloze reactie, als ik alleen wat vraag over giften. Zal er niks meer over vragen/zeggen ;w.

@ anderen

Even checken die bookstore, misschien hebben ze het daar voor mij ook met acceptabele prijzen.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 16-08-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-06 23:32
heuveltje schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:52:
book depository gratis verzenden, redelijk goedkoop meestal. en persoonlijk heb ik er goede ervaringen mee.
Ik denk dat je op het eind van de rit inderdaad het goedkoopst uit zal zijn door te bestellen bij BDP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 09:21
Is het ook geen idee om gewoon het ebook te kopen? Is nog een stuk goedkoper en geen last van leverkosten, douane en extra btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 21:19

ralfbosz

xm create bosz -c

ISBN opzoeken en dan via http://www.bookbutler.com/ naar de goedkoopste aanbieder zoeken, veel makkelijker en die rekent ook gelijk de porto-kosten erbij (alleen bij een buiten EU boek alleen niet de eventuele belasting).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
crazyx schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:54:
Is het ook geen idee om gewoon het ebook te kopen? Is nog een stuk goedkoper en geen last van leverkosten, douane en extra btw.
Ik heb juist de eBooks al, maar wil ook een hardcover in de kast hebben staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dan zou ik niet de paperbacks bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedoel eerder; wil de (papieren) boeken hebben.
Pagina: 1