Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor videobewerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Vanaf komende maand ben ik in het buitenland voor studie (Europa). Omdat ik daar graag wil blijven videobewerken, en ik mijn Asus (pricewatch: Asus Eee PC 1215B-SIV128M) na amper een jaar helemaal zat ben (filmpjes in webplayers niet vloeiend te bekijken..), ben ik op zoek naar een nieuwe laptop.

Omdat ik nu Final Cut Pro ben gewend, heeft Apple een streepje voor, maar omdat ik een student ben en Apple gruwelijk duur is, kijk ik toch liever even of er nog alternatieven zijn.
Een vast budget is er niet, als iets meer waard is ben ik bereid daar ook meer voor te betalen. Ook lijkt me een MacBook meer waardevast dan de gemiddelde Windows laptop, maar dat kan ook mijn illusie zijn.

Wat ik zelf als opties zie:
- nieuwe retina MacBook Pro (16GB, 512SSD?) of wachten op de nieuwe Haswell lichting
- tweedehands van bovenstaande
- Windows laptop die aan mijn eisen voldoet

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Niet heel erg, af en toe naar school

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Een MacBook Pro omdat ik FCP X gewend ben. Maar vanwege de hoge prijzen, is Windows wellicht een alternatief!

Alvast heel erg bedankt! :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2013 18:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand...?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Misschien even LAA beleid doorlezen en je post aanpassen. Daarna kunnen mensen je ook beter helpen.

39

Verwijderd

Wat voor asus heb je dan nu? Alles van de afgelopen 3 jaar waar geen intel GMA 950 in zit moet voldoende zijn om 1080p youtube af te spelen, anders onderhoud je je laptop/windows installatie gewoon verkeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:44:
Wat voor asus heb je dan nu? Alles van de afgelopen 3 jaar waar geen intel GMA 950 in zit moet voldoende zijn om 1080p youtube af te spelen, anders onderhoud je je laptop/windows installatie gewoon verkeerd.
Asus 1215B, link naar Pricewatch toegevoegd. Stottert bij meeste webplayers enorm..
Fietsbel schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:16:
Misschien even LAA beleid doorlezen en je post aanpassen. Daarna kunnen mensen je ook beter helpen.
Gedaan! Dank!

-------

Ik heb momenteel een 512GB SSD, 16GB RAM, MacBook Pro Retina op het oog, dus de 15'' topversie. Enkele maanden oud, voor 1750 euro. Is dit een goede deal?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:14:
[...]

Asus 1215B, link naar Pricewatch toegevoegd. Stottert bij meeste webplayers enorm..
Volgens http://www.anandtech.com/...pplants-ion-for-miniitx/4 zou dat geen enkel probleem moeten opleveren met een recente flash versie (lees: geen google chrome).

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:41

TommieW

Numa numa.

Misschien deze laptop van Asus? Ik heb maar even snel gezocht, dus misschien zijn er betere keuzes.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Wauw.. wat is dat voor versie van de N56. Die kende ik nog niet. Ik dacht dat alleen de allergoedkoopste met AMD processor een crap scherm had, maar deze is EN duur EN een crap scherm EN de minste GPU die ik in een N56 heb gezien. Kun je beter deze versie pakken pricewatch: Asus N56VJ-S4006H Vergelijkbaar maar wel veel goedkoper en beter scherm.

Verwijderd

Hij wordt ook nog eens enkel verkocht bij een shop welke 1 uit 5 sterren heeft bij de shopsurvey..
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:14:

Ik heb momenteel een 512GB SSD, 16GB RAM, MacBook Pro Retina op het oog, dus de 15'' topversie. Enkele maanden oud, voor 1750 euro. Is dit een goede deal?
Als de laptop niet uit Nigeria komt, ja. Het is echter zo dat je bijvoorbeeld een asus N56 met vergelijkbare specs hebt voor €900-1100. (met een wat kleinere SSD, naast een HDD). Het is de vraag of je dat geld wilt uitgeven voor iets wat in essentie alleen flink lichter is en een beter scherm bevat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 19:16:
Hij wordt ook nog eens enkel verkocht bij een shop welke 1 uit 5 sterren heeft bij de shopsurvey..

[...]

Als de laptop niet uit Nigeria komt, ja. Het is echter zo dat je bijvoorbeeld een asus N56 met vergelijkbare specs hebt voor €900-1100. (met een wat kleinere SSD, naast een HDD). Het is de vraag of je dat geld wilt uitgeven voor iets wat in essentie alleen flink lichter is en een beter scherm bevat.
Nee, ca 3 kilometer van mijn huisvesting, en inclusief aankoopbon etcetera.
Wat zou jou (jullie) advies zijn, ook met waardevastheid enzo meegerekend?
De N56 en Premiere Pro o.i.d. onder de knie krijgen, of de MacBook?
Ik zie op het eerste gezicht wel redelijk wat verschillen, maar ben niet heel goed onderlegd hierin dus geen idee of dit echt verschil maakt. i5 - i7, 8GB - 16GB, HDD - SDD, 1080p - retina. Maar misschien zie ik hier iets over het hoofd?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2013 20:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou pricewatch: Asus N56VJ-S4148H deze ook geschikt zijn? i7 i.p.v. i5..

Edit: en deze: http://www.redcoon.nl/B47...s?xtmc=asus%20n750&xtcr=1?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2013 15:19 ]

Pagina: 1