Video (Pinnacle Studio 15) PC

Pagina: 1
Acties:

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ik ben door een kennis gevraagd een nieuw systeem samen te stellen voor video editing. De gebruikte software zal Pinnacle Studio 15 zijn. Het is mij bekend dat er betere programma's zijn, maar de beste man werkt al jaren met Pinnacle en wil niet over naar iets anders.

De huidige werkwijze is het laden van de film vanaf de camera via firewire, monteren plus effecten toevoegen en daarna branden op DVD. Hierna zal alle data van dit project gewist worden. Er is dus niet heel erg veel opslag nodig.

Zaken als overclocken en gamen zijn niet van toepassing, dit is de enige applicatie die gedraaid zal worden (buiten het printen van de hoesje).

Ik heb het topic van wvkreg gezien, maar zijn insteek zijnde ook gaming en blijkbaar een veel groter budget heb ik gemeend dat het beter was een nieuw topic te openen.

Omdat de systeemeisen voor V15 bescheiden zijn heb ik voorzichtig naar die van V16 gekeken.
Systeemeisen voor Pinnacle Studio versie 16
Windows 8, Windows 7, Windows Vista (SP2) (64-bits besturingssysteem aanbevolen)
Intel CoreT Duo 1.8 GHz, CoreT i3 of AMD AthlonT 64 X2 3800+ 2.0 GHz of hoger; Intel CoreT2 Duo 2.66 GHz,
Intel CoreT i5 of i7 1.06 GHz of hoger vereist voor AVCHDT*, stereoscopisch 3D* en Intel Quick Sync Video-ondersteuning
2 GB RAM of hoger, min. 4 GB voor Windows 64-bits (sterk aanbevolen voor stereoscopisch 3D)

Ondersteuning voor afbeeldingen van DirectX 9 (of hoger) met Pixel Shader 3.0, zoals:
- NVIDIA GeForce 6-reeks of hoger (CUDAT moet zijn ingeschakeld voor CUDAT-ondersteuning)
- ATIT X1000-reeks of hoger
- Intel GMA X3000-reeks of hoger
- 128 MB VGA VRAM; 256 MB of hoger aanbevolen, vereist voor AVCHDT*, stereoscopisch 3D en CUDAT
bron: www.tgamelkoorn.n
De SSD heb uit de BBG gehaald, ik heb er inmiddels zelf ook eentje in mijn Win7/X64 systeem zitten en ben er erg tevreden over. De 128Gb is ruim voldoende voor OS en en de applicaties.
Gezien de eis van een I5/1.06Ghz heb ik gewoon gekeken wat de eerste was die hieraan voldeed en dat was de 3350P. Ingebouwde GPU is niet nodig. Wat betreft de GPU heb ik de eerste GT genomen die een 128bit geheugen bus heeft. Het verbruik van deze kaart is bescheiden.
Qua moederboard had ik de keuze tussen wel of geen fire wire on board. Het blijkt dat onboard veel duurder is als een los kaartje en dat een PCI kaartje weer veel goedkoper is als PCIe. Dus uitgaande van een socket 1155 moederboard met een PCI slot kwam ik op dit MSI board uit.
De CPU koeler heb ik gesecteerd omdat ik die zelf ook al enige tijd gebruik. Ik vind hem stil en goed genoeg om als no brainer toe te passen.
De Antec is voor mij een no nonsense voeding, ik heb er inmiddels in huis 3 draaien (1x de 380 en 2x de 430) en wat mij betreft een goede keuze.
Het geheugen is wat mij betreft erg simpel. De CPU doet DDR3/1600, van MSI heb ik geen QVL gezien, dus dan maar kingston er in prikken.
De behuizing is natuurlijk erg persoonlijk, ik vind de Fractal Design 1000 een mooie kast. Dus die heb ik alvast maar besteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 151,20€ 151,20
1MSI B75MA-E33€ 49,45€ 49,45
1MSI N630GT-MD1GD3€ 48,50€ 48,50
1Western Digital Green WD10EARS, 1TB€ 54,95€ 54,95
1Sweex 3 + 1 Poort FireWire Card€ 4,65€ 4,65
1Fractal Design Core 1000 USB 2.0€ 27,90€ 27,90
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 82,85€ 82,85
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2€ 18,78€ 18,78
1Logitech K120 (Internationaal)€ 11,15€ 11,15
1Logitech RX250 (Zwart)€ 5,79€ 5,79
1Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX€ 61,33€ 61,33
1Antec Earthwatts EA-380D Green€ 42,14€ 42,14
1Plextor PX-128M5S 128GB€ 82,50€ 82,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 641,19

Shoot me >:)

Verwijderd

Ga voor een kaart met GDDR5 geheugen. Renderen heeft baat bij snel geheugen op de graka.

Verder misschien een kast met USB3.0 en FW aan de voorkant? Lijkt me handig met het overzetten van videobestanden. Ik heb even gekeken en kan zo snel niet filteren op een FW aansluiting aan de voorzijde en mijn Corsair 500R lijkt me een beetje overdreven. Wel even opletten dat het mobo een FW header heeft. :)

Tot slot, is een losse koeler echt nodig? Volgens mij zal een stock koeler wel voldoen.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Gezien je de meeste tijd op de timeline zit te werken, en het renderen uiteindelijk toch iets waar je een kopje koffie voor gaat halen, zou ik sterk overwegen om een grote SSD te gebruiken om daar de 'actieve' videofiles neer te zetten voor editting. In mijn ervaring maakt dat de pinnacle-ervaring plezieriger dan een snellere CPU of GPU. Het is maar een idee :)

Ik betwijfel verder of een losse koeler veel gaat baten. Mocht je er echt 1 willenwaarom dan geen: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 scheelt 2-3 euro?

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
@Mig29 Ik zal vanavond nogmaals een testje doen of de hardwareversnelling echt invloed heeft. De berichten die ik hierover heb gevonden zijn niet echt lovend. FW aan de voorzijde lijkt handig, maar in zijn opstelling komt de kabel achter het bureau naar boven. Inderdaad maar starten met de stock koeler.

@Foritain Ik maak juist hier een post aan om jullie ideeën te horen. Een grotere SSD zou wel eens erg goed kunnen bevallen. Ik krijg er morgen nog een binnen en ga dan eens testen.

Beide natuurlijk bedankt voor de input.