blokkeren van internetgebruikers

Pagina: 1
Acties:

• Kladdos
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-05-2015
Beste mensen,

Ik zit in een studentenhuis met 3 anderen. 2 Hiervan zitten telkens te downloaden en hierdoor heb ik zeer traag internet. Ik kan voor geen meter een spelletje spelen zoals CS:GO of radio luisteren.

Nu is mijn vraag hoe ik een betere snelheid kan krijgen. ik wil ze best blokkeren door mijn router opdracht te geven hun mac address te weigeren, maar ik weet niet hoe. zij zitter aangesloten met kabel.

alvast hartelijk bedankt,
Kladdos

P.S.
hier is een afbeelding van de router die ik gebruik:
Afbeeldingslocatie: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZTE/H220N/H220N1.jpg

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ga met ze in gesprek. Blokkeren is geen oplossing.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Je kan een wachtw instellen volgens mij

Gr jason

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 21:36
heeft de router geen mogelijkheid tot throtteling?

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-12 16:30
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:07:
Je kan een wachtw instellen volgens mij

Gr jason
En wat zou dat helpen ?

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-12 11:11
Kan er geen routertje tussen met redelijke QoS?

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12 09:26
Gunner schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:01:
Ga met ze in gesprek. Blokkeren is geen oplossing.
Dit, ik neem aan dat ze er ook gewoon voor betalen.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

En zo niet, QoS

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• nimmer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-12 13:03

nimmer

hai :O

Neem glasvezel, nooit meer problemen met mensen die je verbinding dicht trekken. ;-) Kan ook gewoon bij de kpn.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-12 16:30

D4NG3R

kiwi

:)

Indien ze betalen > Overleggen dat ze hun downloads op een lager pitje zetten.
Indien ze niet betalen > QoS of MAC adres blokkade. Dit moet je zelf wel kunnen vinden op je router..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Niet Henk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-10 06:46
Het meest eenvoudig is een lijstje maken van MAC adressen die toegestaan zijn, en alle MAC adressen behalve dezen blokkeren. QoS is lastig op een KPN router zover ik weet. Ik kan niet precies uitleggen hoe dit op deze router moet, zonder dat ik hem voor me heb.

(TIP: zorg verder dat je studentenhuis op VDSL en niet ADSL zit, als dit niet al zo is. Dit kan je vaak met een belletje naar KPN regelen, ze sturen je dan een nieuwe router en sluiten het binnen 3 weken over, en het is gratis).

Verwijderd

Zet een Mikrotik router (bv. de simpele RB951-2n) tussen de gebruikers en de KPN ding.

Voordeel:

1. Je krijgt ook eens stabiele en sterke WiFi access Point
2. Je kan per poort of per MAC limiteren en meer toelaten. Bv. als je een 10 Mb lijn hebt, en jullie zijn met z'n 4-en, dan krijgt iedereen GEGARANDEERD 2 Mbps. Maar..... als er "ruimte" is, (bv. er zit maar één persoon op en die andere zitten op het strand of zo....), dan MAG die ene persoon best wel de volle 8 á 10 Mbps hebben. Zodra er iemand terug komt, dan krijgt hij ook zijn gegarandeerde snelheid, maar zal waarschijnlijk de 10 Mbps over twee personen verdeeld worden.

Dat is eerlijk, en fair.

Het is niet makkelijk om de Mikrotik in te stellen, maar er is een goede community, en veel Wiki's.

Haik

MTCNA certificaat 1305NA302

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nimmer schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:22:
Neem glasvezel, nooit meer problemen met mensen die je verbinding dicht trekken. ;-) Kan ook gewoon bij de kpn.
Dit is natuurlijk complete nonsens. als mij downloadbak gaat downloaden merk ik het keihard als ik hem niet limiteer.

Iperf

Verwijderd

fish schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:42:
[...]

Dit is natuurlijk complete nonsens. als mij downloadbak gaat downloaden merk ik het keihard als ik hem niet limiteer.
Exact... Ook torrents en andere download spul (grabbit, SabNZB etc...) trekken gewoon iedere pijp open die ze maar krijgen. Ook een glasvezel...

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Misschien ontgaat me iets, je zit in een studentenhuis en daarin bevindt zich een internetaansluiting. Is dat jouw aansluiting? Zo niet, dan zal het van de huisbaas zijn. En ga je dan niet buiten je boekje met je plannetjes?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:01
Praten met de huisgenoten is in elk geval de snelste, simpelste en goedkoopste oplossing. De meeste downloadsoftware heeft mogelijkheden ingebouwd om downloadsnelheid te beperken. Of anders een "rooster" dat ze bijvoorbeeld alleen 's nachts actief zijn.

En verder heb je er inderdaad mee te maken van wie de router en aansluiting zijn. En of je huisgenoten eraan meebetalen ja/nee.
Betalen ze er NIET voor, is het jouw router en jouw aansluiting? Blokkeren.
Betalen ze er NIET voor, is het NIET jouw router en jouw aansluiting? Verzoeken QoS toe te passen.
Betalen ze er WEL voor, is het jouw router en jouw aansluiting? QoS toepassen.
Betalen ze er WEL voor, is het NIET jouw router en jouw aansluiting? Verzoeken QoS toe te passen.

Ik neem aan, dat als het jouw router is, je ook wel de login gegevens ervoor hebt. Dan kun je eens kijken wat er aan mogelijkheden zijn.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

volgens mij doet dat kpn ding geen qos, dus dat word een andere router aanschaffen die get wel doet

Iperf

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:42

Milmoor

Footsteps and pictures.

Thuis heb ik dit softwarematig opgelost met cFos Speed. Die zorgt er nu voor dat mijn vriendin World of Warcraft kan spelen terwijl ik download. Men moet wel mee willen weken, je hebt dit programma plus licentie op elke PC nodig.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:40
Limiteren van downloads is toch niet zo ingewikkeld? Lijkt me niet meer dan normaal dat je rekening houd met elkaar...

[ Voor 38% gewijzigd door nooberke op 18-08-2013 20:22 ]

Verwijderd

Hup, niet zeuren. Ik zat in mijn studententijd met een 56k modem te downloaden. En dan had ik een mooie nieuwe Winamp van wel 4 MB gevonden en ging je die downloaden en na iets van 18 minuten nam altijd dat mutsje 2 kamers verderop de hoorn op en hoorde ik haar stem steevast uit mijn computer kast komen: oh, hij zit weer te downloaden.

Toen werd er een regel ingesteld dat ik alleen na 22:00 mocht downloaden. En nee, we hadden geen mobiele telefoons en sneller dan 56k was er nog niet.

dus hup, niet zeuren.

Verwijderd

Probleem is niet downloaden, maar uploaden. Als iemand middel via P2P volle upload ter beschikking stelt, kan je voor geen meter meer surfen of is je ping absurd hoog.

Laat ze instellen dat in ieder geval de upload snelheid zo laag mogelijk blijft. Cappen die handel. Anders gewoon betalen voor usenet, kan je snel downloaden en hou je de upload poort namelijk vrij.
Pagina: 1