Toon posts:

Kosten invoeren laptop besteld in Lenovo webshop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wat in de war.

Een paar weken geleden heb ik een laptop van 537 euro (excl btw) gekocht uit de Lenovo Shop. Met belasting werd dit bedrag rond de 650 euro. Het is een custom gebouwde laptop door fabrikant Lenovo zelf en wordt in China gebouwd en opgestuurd.

Waar ik nog weinig rekening mee had gehouden is de kosten voor de douane. Lenovo stuurt het pakket met UPS met UPS Worldwide Expedite. Volgens de UPS site zijn de kosten voor het vervoeren van 3 kg pakket ruim 140 euro. Op ander fora heb ik weer gelezen dat deze kosten niet voor mij zouden zijn, omdat het een laptop is. Liever heb ik wat zekerheid en vraag ik het alsnog. Toen ik de laptop kocht, stond er dat de verzendkosten 0 euro waren.

Mvg,
Paul

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Normaalgesproken zijn de invoerrechten op kosten van de koper. Dat is natuurlijk wat anders dan de verzendkosten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hm, zo'n website waar je het tarief kan berekenen zegt weer voor UPS dat het in de 20 euro kan zitten.

Als het maar niet boven 50 euro uit komt, mag 't best.

• RoD
  • Niet online

RoD

Heb je UPS gevraagd naar een specificatie van die 140 euro? Want dat is me niet helemaal duidelijk uit je verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik zal alsnog kijken hoe snel ik contact met UPS kan opnemen. Anders de douane bellen.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 21:41 ]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

laptops hebben 0% invoerrechten zover ik me kan herinneren.
Het kan hooguit verzendkosten + BTW zijn.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb de topictitel aangepast: "Tarieven" is veel te summier en totaal niet informatief.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon mijn topic al bijna niet meer vinden, alsnog bedankt

Verwijderd

Topicstarter
paQ schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:47:
laptops hebben 0% invoerrechten zover ik me kan herinneren.
Het kan hooguit verzendkosten + BTW zijn.
Dan zal ik dat aannemen tot de bestelling is aangekomen. Ik stuur alsnog later een e-mail naar UPS, zien wat zij er van vinden.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:03:
Ik kon mijn topic al bijna niet meer vinden, alsnog bedankt
Gratis tip: In je eigen posthistorie kun je altijd de topics waarin je gepost hebt terugvinden :) Daarnaast is de editknop handig, in plaats van twee keer op rij te posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De laptop was aangekomen. De doos was in aardig goede staat na een halve wereldreis. Alleen een handtekening was genoeg, geen extra kosten. De douane hebben het ook niet opengemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:16

Wildfire

Joy to the world!

Hou er rekening mee dat eventuele bijkomende kosten via UPS achteraf ook nog in rekening gebracht kunnen worden... ontving ooit een paar weken na het pakket zelf een factuur of ik nog even wou bijbetalen. Dat zelfs nadat er al kosten door de UPS koerier waren berekend bij het afleveren!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan? Ik heb al de 21% belasting betaald, zoals dat al bij de aankoop in het totaal bedrag werd inbegrepen. Eventuele inklaringskosten zou ik niet erg vinden om te betalen, sinds dat maar 10.50 EUR is. Daarnaast zijn er geen heffingen.

Bedankt voor de waarschuwing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:24
Bij mijn Surface Pro uit de VS kwam achteraf nog een rekening van de Fedex binnen, die hadden de douanekosten van 90 euro voorgeschoten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1