Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Problemen met systeem (i5 2500, h67)

Pagina: 1
Acties:

• pimmettjuh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:02
2 maanden geleden kreeg ik problemen met mijn desktop.
Hij gaf geen beeld meer. (De monitor gaf aan dat hij geen beeld binnen kreeg)
Omdat ik een dag later op vakantie ging, besloot ik het te laten liggen.

Eenmaal terug deed hij het nog steeds niet.
Ik heb daarop de monitor op een andere dvi ingang aangesloten en hij deed het weer.
Toen ik een dag later de pc aanzette gaf hij echter weer geen beeld, dit keer op geen van beide ingangen.
Daarom heb ik de pc open gemaakt, de videokaart eruit gehaald en een andere monitor via vga aangesloten. Nog steeds geen beeld.

Omdat ik er dus zelf niet uitkwam ben ik naar een vriend gegaan die de pc ook heeft gebouwd.
In eerste instantie hebben we dezelfde dingen getest, maar wederom geen beeld.
Daarna hebben we de videokaart in een andere dekstop gezet en die werkte gewoon.
Ook met een andere videokaart in het moederbord kregen we geen beeld.
Het leek voor ons dus duidelijk: het moederbord is kapot.
Daarop hebben we direct via marktplaats een moederbord gekocht van exact hetzelfde type.

Een paar dagen later toen het moederbord binnen was hebben we alles erop gebouwd.
Maar we kregen weer geen beeld, op geen van de ingangen!
Om het toch maar te proberen hebben we het oude moederbord nog maar een keer ingebouwd.
En gaf tot onze verbazing gewoon beeld.
Alleen Windows kon niet doorstarten, waarschijnlijk omdat hij zo vaak gereboot was.
Weer terug thuis een image van de nas op mijn desktop en alles leek weer te werken.
Tot vandaag. hij geeft weer geen beeld via geen enkel van de ingangen.

Ik ben ondertussen behoorlijk gefrustreerd, want ik heb de pc nodig voor videobewerking.
Het lijkt niet aan Windows te liggen, want ik krijg totaal geen beeld ook voordat Windows is opgestart.
Maar aan welke hardware het dan ligt weet ik ook niet.
Iemand die mij kan helpen?

Specs:

Intel Core i5 2500
Asus P8H67-M
Corsair XMS3 2x2
Club3D HD6950 2GB
Western Digital Blue 500GB Sata 600
Antec VP 450W Voeding
Cooler Master Elite 335
Windows 7 Home Premium

• kawingchin
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-12-2023
Test even met een andere voeding. 450W is best wel krap met die specs. Dat je er nog mee kan videobewerken...

[ Voor 21% gewijzigd door kawingchin op 15-08-2013 20:36 ]