• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
Geachte Tweakers,

Geen idee of dit het juiste subforum is voor mijn vraag, maar ik stel hem hier gewoon.
Anders moet een moderator hem maar even verslepen.

Ik heb een pricewatch: Zalman Z11 Plus
maar ik wil graag een fan-controller inbouwen.

Nu heb ik bijvoorbeeld van Zalman gevonden.
pricewatch: Zalman ZM-MFC1 Combo

Maar ik heb liever iets als deze NZXT
pricewatch: NZXT SENTRY LX

Wat is een geschikte fan-controller, het liefst met digitale weergave/LCD scherm en passend in deze case.

Roland

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55
Ze passen allebei in die case, zolang je minstens (1 slot bij de Zalman of 2 slots bij de NZXT) vrij hebt.
Dit zijn dezelfde slots als waar je dvd-rom schrijver in zit.

Jouw case heeft 4 van deze slots, dus zolang je er 2 niet gebruikt past de NZXT sowieso.

---

Ik denk dat je topic in dit forum thuishoort: Componenten Aankoopadvies , aangezien het aankoopadvies is:
Wat is een geschikte fan-controller
Maar het verslepen etc is aan de mods, ik houd me hier liever buiten ;)

[ Voor 33% gewijzigd door WK100 op 15-08-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Juist, iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik heb ervaring met die van Scythe, zowel in 5.25 als in 3.5 formaat. Deze bevallen goed. Indertijd waren ze een van de weinige waarbij je de minimale snelheid en de streeftemperatuur in kon stellen. Ze zijn wat kleiner en minder opvallend dan die van NZXT, maar gezien jouw kast ga je daar misschien juist voor.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:39
Zowel de NZXT, Scythe en Zalman is prima. Maar waarom anders niet de pricewatch: Zalman ZM-MFC3
Vind ik persoonlijk wat mooier ogen, en met name de mogelijkheid tot het meten van energie-verbruik van je systeem is wel weer een meer-waarde.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
kroegtijger schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:36:
Zowel de NZXT, Scythe en Zalman is prima. Maar waarom anders niet de pricewatch: Zalman ZM-MFC3
Vind ik persoonlijk wat mooier ogen, en met name de mogelijkheid tot het meten van energie-verbruik van je systeem is wel weer een meer-waarde.
Interessante optie, maar ik ga waarschijnlijk over naar een pricewatch: NZXT Phantom Zwart

Hierbij vind ik een NZXT fan controller dan ook wel weer mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:29

NoFearCreations

3DPrint the world!

Neem gewoon een analoge fancontroller, is veel makkelijker. Heb hier ook nog zo'n grote liggen, met allerlei functies, doe er niks meer mee. Simpele fancontroller met potmeters werks sneller en fijner. Die Zalman ZM-MFC1 Combo is perfect.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:39
NoFearCreations schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:42:
Neem gewoon een analoge fancontroller, is veel makkelijker. Heb hier ook nog zo'n grote liggen, met allerlei functies, doe er niks meer mee. Simpele fancontroller met potmeters werks sneller en fijner. Die Zalman ZM-MFC1 Combo is perfect.
Het voordeel van de digitale controllers is dat je er vaak ook temperatuurmetingen mee kan doen en automatisch je fans kan aansturen afhankelijk van de temperatuur.

iRacing Profiel

Pagina: 1