Mijn asus 5750 1gb is overleden, toentertijd speelde ik nog wel eens games op de pc maar al jaren niet meer. Wel kijken we een hoop (HD) film op de computer (aangesloten op de tv). Welke goedkope videokaart raden jullie hiervoor aan ? Moet ook een stuk stiller zijn dan die asus kaart als het kan. Moet een PCI-E zijn met toch wel een redelijke resolutie...
Als je enige eis is het afspelen van HD video en geruisloosheid dan voldoet in principe iedere passief gekoelde kaart, bijvoorbeeld een HD5450 of een HD6450
Als de enige eis is dat 't beeld geeft om HDfilms te bekijken dan kun je eigenlijk wel met iedere videokaart uit de voeten.
iets als pricewatch: MSI N210-MD1GD3H/LP voldoet dan al prima.
Bestaan die nog?TERW_DAN schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:44:
Als de enige eis is dat 't beeld geeft om HDfilms te bekijken dan kun je eigenlijk wel met iedere videokaart uit de voeten.
pricewatch: Sapphire HD 6570 2GB DDR3
Ook wel leuk kaartje.
Zelfs met je onboard kaart van je moederboard zal je wel vooruit kunnen
Je mag mijn 1 jaar oude Radeon 6870 kopen
>> 80 euro :
Het ding stond als goedkoopste passief gekoelde in de pricewatch, ik heb verder niet echt gelet op beschikbaarheid.rolandos582 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:50:
[...]
Bestaan die nog?
pricewatch: Sapphire HD 6570 2GB DDR3
Ook wel leuk kaartje.
Deze is anders nog een stuk goedkoper en voldoet ook aan de eisen: pricewatch: Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMITERW_DAN schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 01:26:
[...]
Het ding stond als goedkoopste passief gekoelde in de pricewatch, ik heb verder niet echt gelet op beschikbaarheid.
Ik gebruik hem zelf in mijn thuisserver, en ik kan bevestigen dat hij full hd beeldmateriaal afspeelt.
LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam
Hoe kun je dat nu weer beweren zonder zelfs maar te vragen welk mobo of cpu hij heeft ?thorgal21 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:51:
Zelfs met je onboard kaart van je moederboard zal je wel vooruit kunnen
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Nouja, die kaart die ik aanhaalde was nog 6 euro goedkoper. Maar goed, dat is natuurlijk als je echt op een heel krap budget zit.Nightquest77 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:44:
[...]
Deze is anders nog een stuk goedkoper en voldoet ook aan de eisen: pricewatch: Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI
Ik gebruik hem zelf in mijn thuisserver, en ik kan bevestigen dat hij full hd beeldmateriaal afspeelt.
Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)
Aankoopadviesvragen in de aankoopadviessubfora
Move VB -> CAA
Zoals gezegd voldoet iedere kaart met AMD of nVidia GPU hiervoor en de meeste Intel IGP's ook. Sterker nog, een CPU van 5 jaar geleden kon al puur in software (dus zonder GPU die meewerkt) HD decoden. Als je een IGP hebt (ingebouwde GPU in je CPU of moederbordchipset) heb je waarschijnlijk helemaal geen videokaart nodig. Probeer dat. Werkt dat niet of heb je geen IGP, dan is gewoon de goedkoopste kaart die je kunt vinden voldoende, waarbij ik het met Terw_Dan eens ben dat passief gekoeld een pre is.
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)
Aankoopadviesvragen in de aankoopadviessubfora
Move VB -> CAA
Zoals gezegd voldoet iedere kaart met AMD of nVidia GPU hiervoor en de meeste Intel IGP's ook. Sterker nog, een CPU van 5 jaar geleden kon al puur in software (dus zonder GPU die meewerkt) HD decoden. Als je een IGP hebt (ingebouwde GPU in je CPU of moederbordchipset) heb je waarschijnlijk helemaal geen videokaart nodig. Probeer dat. Werkt dat niet of heb je geen IGP, dan is gewoon de goedkoopste kaart die je kunt vinden voldoende, waarbij ik het met Terw_Dan eens ben dat passief gekoeld een pre is.
Oslik blyat! Oslik!
was blijkbaar een belangrijk detail vergeten... deze moest afspelen op een 40" tv. Ik had eerst de PowerColor AMD HD6450 PCIe videokaart 1GB Silent gekocht maar kwam af en toe een streep in beeld en haperde soms. Heb nu een AMD Radeon 6450 1GB en loopt weer als een trein.
Ik had trouwens geen onboard videokaart dus dat was geen optie.
Is precies dezelfde chip, dus dat maakt geen enkel verschilBen1987 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:34:
was blijkbaar een belangrijk detail vergeten... deze moest afspelen op een 40" tv. Ik had eerst de PowerColor AMD HD6450 PCIe videokaart 1GB Silent gekocht maar kwam af en toe een streep in beeld en haperde soms. Heb nu een AMD Radeon 6450 1GB en loopt weer als een trein.
LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam
dan was die kaart gewoon niet in orde want er zat wel degelijk verschil in
Pagina: 1