• Tijmen007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:43
Nu is het een paar weken geleden dat ik hem opgestuurd heb en ik zit nog steeds met een verotte muis van 11 jaar oud. Wonder boven wonder doet die oude hardware het nog wel. Mijn muis, een Logitech G400, heb ik ruim een jaar geleden gekocht bij Azerty. Hij was in de aanbieding en had goede reviews, dus toen heb ik besloten hem te kopen.

Heeft het prima gedaan voor een maand of 6, begon daarna sporadisch uit te vallen. Een zeer bekend probleem met deze muis schijnbaar, goedkope bekabeling die snel stuk gaat. Ik dacht dat het dunne kabeltje voor flexibiliteit was, schijnbaar het tegenovergestelde.

Mijn probleem:
- Ik wil weer een fatsoenlijke muis, een vergelijkbare zoals de G400 was.
- De G400 wordt niet meer geproduceerd en tevens ook niet meer geleverd zover ik weet.
- Ik blijf stomme mailtjes krijgen van "Leverdatum onbekend".
- Mij werd een G300 aangeboden, maar dat schijnt geen fijn ding te zijn. Tevens ook een stap omlaag in mijn ogen. De G400S was geen optie (die met de omschrijving van de G400 wordt aangeboden op hun site http://azerty.nl/36-1071-...optical-gaming-mouse.html, paar S'jes vergeten?), wat wel de opvolger/vervanger is, en bovendien identiek los van de 200dpi hogere sensor.

Mijn defect is erkend en wordt 'opgelost'. Het is geheel binnen de garantie en veder netjes behandeld. Wat zijn mijn rechten hier? Kan ik maar beter de koop trachten te ontbinden en ergens anders een muis kopen? De huidige bal muis komt me neus uit :+.

EDIT:
Schoonheidsfoutjes

Verwijderd

Kan je niet gewoon je aankoopbedrag terugkrijgen? Ik heb ook weleens een EOL muis gehad waar geen fatsoenlijk alternatief product voor was en ik kreeg toen mijn geld terug.

• Tijmen007
Zal ik het dan eerst informeel vragen via de mail of gelijk formeel aanpakken via http://www.consuwijzer.nl...oopovereenkomst-ontbinden ? Ze hebben namelijk zelf nog niet bevestigd dat hij niet meer geleverd wordt. Mijn laatste mail hierover is dan ook nog onbeantwoord gebleven. Ook al zegt Logitech zelve dat ze hem niet meer leveren weet ik niet of het wel handig is om daar de wijsneus mee uit te hangen, los van dat ik gewoon graag heb dat het word opgelost.

Verwijderd

Misschien even bellen, gewoon kijken wat zij voor je willen doen. :)

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:06
Maak het jezelf gemakkelijk en neem rechtstreeks contact op met Logitech. Zij doen meestal niet moeilijk -integendeel- al schijnen ze hun policy wel aangescherpt te hebben. Nuja, nooit geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Vroeger kon je hiervoor gewoon bij Logitech (direct chat of ticket aanmaken) op hun website terecht en had je binnen no-time een vervangende muis. Zelf het kabeldefect meegemaakt bij een G5 muis. Webshop gaf aan dat het netzoals bij oordopjes 'gebruikssporen' zijn en dus geen garantie. Logitech gaf na doorknippen netjes een vervangend exemplaar. Om die redenen zweer ik bij Logitech, alhoewel netzoals bovenstaande de policy iets aangescherpt is, maak je daar goede kans.

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen007
Dan ga ik maar eens bij hun langs, maar hoe moet dat dan met mijn defecte muis? Regelt de winkel dat dan veder met Logitech af? Hij ligt nu bij Azerty dus ik kan hem niet toesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeloow
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-01-2022
Gewoon mailen dat je exact dezelfde muis als vervanging wil en indien dat niet mogelijk is je je aankoopbedrag terug wilt ontvangen aangezien het een defect betreft.
Ze zijn bij de wet verplicht om je aankoopbedrag te retourneren aangezien je zegt dat de muis het 6 maanden goed heeft gedaan en je nog onder de garantie valt.
Ik zie geen reden dat ze hier moeilijk over zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:06
Ja, is een winkel verplicht het VOLLEDIGE aankoopbedrag te retourneren wanneer er sprake is van een defect binnen 2 jaar, en het artikel EOL is?

Ik kan me namelijk voorstellen dat dit niet redelijk is. Consument heeft een jaar of misschien wel langer genoten van het product en zou dus na een jaar het volledige bedrag weer terug krijgen. Hoe is dit wettelijk geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Meeloow schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:25:
Gewoon mailen dat je exact dezelfde muis als vervanging wil en indien dat niet mogelijk is je je aankoopbedrag terug wilt ontvangen aangezien het een defect betreft.
Ze zijn bij de wet verplicht om je aankoopbedrag te retourneren aangezien je zegt dat de muis het 6 maanden goed heeft gedaan en je nog onder de garantie valt.
Ik zie geen reden dat ze hier moeilijk over zullen doen.
Bron?
Ik denk dat je een aantal dingen door elkaar haalt. Die 6 maanden is de termijn waarbinnen de bewijslast bij een defect bij de leverancier / verkoper ligt, na 6 maanden ligt die bij de consument. Heeft niks met wel of niet het volledige aankoop bedrag terugkrijgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen007
Kleine update:

Er wordt schijnbaar niet meer gereageerd op mijn mail, dan ga ik maar de koop trachten te ontbinden want ik ben het zo onderhand wel zat geworden. Helaas, het begon bij een productie fout van Logitech en eindigt bij een slordige afhandeling van de winkel. Volgende keer maar ergens anders mijn spullen halen, jammer dat het zo moet.

EDIT:

Zojuist verstuurd ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Tijmen007 op 19-08-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail nu eens met Logitech en leg je complete probleem eens voor bij ze. Dus ook dat je muis nu bij de retailer ligt en dat zij er niets mee kunnen.
Ervaring leert dat Logitech zeer welwillend kan zijn in dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen007
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:51:
Mail nu eens met Logitech en leg je complete probleem eens voor bij ze. Dus ook dat je muis nu bij de retailer ligt en dat zij er niets mee kunnen.
Ervaring leert dat Logitech zeer welwillend kan zijn in dit soort zaken.
Ik kijk liever even veder dan dat ik met Logitech de zaak op me neem. CM schijnt ook goede muizen te maken enzovoorts. Het liefste heb ik gewoon een degelijke muis die het even uithoud (lees; 2 jaar of meer). Logitech kan mij dat schijnbaar niet leveren met deze muis, dus probeer ik een ander merk. Anders krijg ik misschien een vervanging die er ook eruit knalt binnen een paar maanden, heb ik niet zo'n zin in ;).

Edit0:
Bijvoorbeeld mijn tijdelijke vervangende muis, die heeft mijn Quake 3 / WolfET tijd overleefd en bied nu nog steeds solide prestaties. Als ik nou weer zoiets kan krijgen (wel iets van deze tijd natuurlijk) ben ik helemaal tevreden.

[ Voor 13% gewijzigd door Tijmen007 op 19-08-2013 13:25 . Reden: aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijmen007 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:21:
[...]

Ik kijk liever even veder dan dat ik met Logitech de zaak op me neem.
Dan ben je wel makkelijk, ik heb mij Logitech x-530 speakerset vervangen gekregen i.v.m. de irritante plop die er in zat door een nieuwere en verbeterde set (de x-540 set). Enige wat ik hoefde te doen is de afgeknipte kabels (achteraf) opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen007
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:30:
[...]

Dan ben je wel makkelijk, ik heb mij Logitech x-530 speakerset vervangen gekregen i.v.m. de irritante plop die er in zat door een nieuwere en verbeterde set (de x-540 set). Enige wat ik hoefde te doen is de afgeknipte kabels (achteraf) opsturen.
Ik ga geen rotzooi schoppen over 40 euro. Weinig waarde hecht ik dan ook aan mijn randapparatuur los van dat het gewoon werkt. Veder zal het me worst wezen of het een tientje kost en het eruit ziet alsof het uit de vuilnisbelt getrokken is. Met speakers kan ik me dat persoonlijk veel beter voorstellen, kan er zelf ook niet tegen als de kwaliteit ondermaats is of ruis/plop aanwezig is. Zal wel allemaal neerkomen op voorkeuren :)

Hopelijk krijg ik me geld binnen een redelijk termijn binnen, dat zou het nog een beetje goedmaken :+

Update 1!

Zojuist een mailtje gekregen waar het bedrag naar gestort mag worden. Uitzonderlijk snel vergeleken met voorgaande mails. Afijn, blijkbaar word mijn laatste wens toch nog gehonoreerd. (zie hierboven :+ )

Update 2!
Factuur toegestuurd gekregen via Azerty, geld zal dus wel binnen een week op mijn rekening staan. Inmiddels een nieuwe muis gekocht bij Alternate, stonden goede reviews bij en koste niet veel (Sharkoon FireGlider Black voor de geïnteresseerde). Op naar het volgende avontuur! Bedankt voor alle reacties en input mensen, hier kan een slotje op komen :D.

[ Voor 24% gewijzigd door Tijmen007 op 19-08-2013 14:25 ]

Pagina: 1