Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop laptop systeembeheer opleiding

Pagina: 1
Acties:

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:33
Een tijdje geleden had ik hier al advies gezocht voor de aankoop van een nieuwe laptop voor mijn opleiding, maar uiteindelijk besloten om nog even ermee te wachten tot de zomervakantie. Maar nu komt toch de tijd om naar een nieuwe laptop te kijken.

Ik ben op zoek naar een laptop waar meerdere virtual machines op kunnen draaien via VMware of Hyper-V, tevens moet er voor de eerste periode er ook mee gescript worden met Python. Verder nog wat simpel office werk. Voor VMware wil ik een tweede schijf erbij hebben, wat bereikt kan worden met een HDD Caddy. Tevens wil ik dat de laptop 16GB geheugen kan ondersteunen. Daarnaast ben ik van plan om voor het OS een SSD te gebruiken, waar ook mogelijk VM's op mogen draaien.

Ik houd rekening met ongeveer 900 euro voor de laptop, inclusief een SSD en eventuele geheugenuitbreiding. Dus het totaal beschikbaar voor de laptop is ~700-800 euro. Een aparte harde schijf hoeft niet meegerekend te worden, deze kan uit mijn vorige laptop gehaald worden.

De laptop zal redelijk veel meegesleept worden, ik moet namelijk ongeveer een uur reizen naar school. Qua accuduur stel ik niet teveel eisen, de laptop moet met licht werk minstens een uur of 2 meekunnen. Ik heb goede ervaringen met Asus, Dell, etc. Merken zoals Acer, Fujitsu heb ik hele slechte ervaringen mee :P

Met mijn eigen onderzoek denk ik dat de Asus N56VB series het beste past, maar wellicht dat iemand mij op andere gedachten kan brengen!

• ItMeAedri
Even een bump..

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 00:36
Je hebt nu al een laptop nodig? In September/Oktober komt er Haswell.

Als eventueel alternatief voor de pricewatch: Asus N56VB-S4060H heb je nog deze pricewatch: Asus N56VJ-S4149H met een mindere GPU voor 700 euro of deze pricewatch: Lenovo Thinkpad L530 (N4I29MH) met dezelfde specs als de N56vb

• ItMeAedri
Ik denk dat het nog wel even kan wachten in dat geval, ik zal eigenlijk al te hopen dat Haswell al in de zomer uit kwam, maar dat bleek dus niet het geval. :P

Verwijderd

Haswell is meer dan een maand geleden uitgekomen. De fabrikanten schieten gewoon niet op met het lanceren van nieuwe laptops.

Geen zin om te wachten? De asus N56 is de meest logische keuze.