PC gaat vanzelf aan en blijft daarna rebooten

Pagina: 1
Acties:

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem met mijn PC:

Als de PC uit staat, dan gebeurt het wel eens dat deze op willekeurige momenten vanzelf aan gaat en het lijkt alsof de PC dan constant blijft rebooten. De hardeschijven en fans spinnen constant up en down. De monitor blijft aangeven dat er geen input is. De PC zelf reageert nergens op en kan ook niet uitgezet worden door de powerknop ingedrukt te houden. De enige manier om de PC weer uit te krijgen, is door de stroom eraf te halen.

Het vreemde hieraan is dat wanneer ik de PC zelf aan zet, deze prima werkt. De PC geeft nooit BSOD's en gaat ook niet vanzelf uit of iets dergelijks. Alles werkt dan zoals je zou mogen verwachten.

Ik heb gezocht op het internet, maar ik kom eigenlijk alleen meldingen tegen over PC's die vanzelf aan gaan en dan normaal doorstarten. Bij deze meldingen wordt aangegeven dat het aan de standby/slaapstand kan liggen van de PC, maar ik zet de PC altijd helemaal uit. Ik heb deze opties ook uitgeschakeld via power options en de commandline, zodat de slaapstand uberhaupt nier eens gebruikt kan worden.

Ook ben ik dingen tegengekomen over wake-on-lan en ik heb gezocht in de BIOS of ik dit uit kon zetten, maar deze optie ben ik niet tegen gekomen. In de BIOS heb ik ook alle opties uitgezet waardoor de PC eventueel aan zou kunnen gaan (wake on keyboard, mouse en timers, etc), maar dit werkt ook niet.

Heeft iemand nog ideeën waar dit aan zou kunnen liggen?

Specs:
AMD Athlon FX 4100 (@ 4,5 GHz)
8 GB DDR3 1866 MHz
Gigabyte 990FXA-UD3
nVidia GeForce 670GTX
Seasonic 620 watt voeding
1 TB Samsung F1 en 2 TB WD Green
Windows 7 Home Premium 64bit

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Ik zou als eerste je BIOS updaten en je power knop is controleren. Ook kan je uit voorzorg je 24pins ATX connector eens opnieuw bevestigen. Controleer meteen op verbogen / losse pinnetjes! Zie idd geen wake on lan voor jouw bord ( ook wel WOL). Test anders eens zonder muis en tobo > dan zonder hdd desnoods?

Verwijderd

Toevallig de monitor via displayport aangesloten?

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

alle niet noddzakelijke hardware loskoppelen, 1 geheugen reepje, geen HDD's/ssd's, alle usb los, een bios reset (battarij er even uit) en dan kijken of ie normaal boot...

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:51:
Ik zou als eerste je BIOS updaten en je power knop is controleren. Ook kan je uit voorzorg je 24pins ATX connector eens opnieuw bevestigen. Controleer meteen op verbogen / losse pinnetjes! Zie idd geen wake on lan voor jouw bord ( ook wel WOL). Test anders eens zonder muis en tobo > dan zonder hdd desnoods?
Dit ga ik morgen allemaal eens proberen. Het probleem is dat het niet te timen is wanneer het probleem op treedt, dus het wordt dan weer even afwachten om te kijken of het probleem dan nog terug komt.
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:05:
Toevallig de monitor via displayport aangesloten?
Er hangen twee monitoren aan: een via HDMI en een via DVI. De displayport wordt niet gebruikt.
millman schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:14:
alle niet noddzakelijke hardware loskoppelen, 1 geheugen reepje, geen HDD's/ssd's, alle usb los, een bios reset (battarij er even uit) en dan kijken of ie normaal boot...
Dat probeer ik wel een keer als echt niets anders werkt. De PC doet het verder namelijk prima. Het is alleen vervelend dat de PC soms vanzelf aan gaat en dan maar blijft rebooten.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• DeXXoR
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-12-2025

DeXXoR

[Team Black Bulls]

Extra detail over deze PC is wel, dat het lijkt op sluiting. Ik zit, letterlijk, achter de PC en zie hem af en toe zomaar 5 keer binnen 2 seconden aan en weer uit gaan. Je hoort dan ook een geluid dat ruigweg vertaald naar: *tiktiktiktiktiktik*, binnen 2 seconden. Het kan vervolgens dan zomaar zijn dat de 6e keer dat hij aangaat, hij 10 minuten aan blijft staan. Daarna kan na 10 minuten ook weer zo uit gaan, en uit blijven.

[ Voor 23% gewijzigd door DeXXoR op 15-08-2013 21:21 ]

Pagina: 1