Is het mogelijk om items in Uit de Community voorrang te geven aan recente zaken? Ik klik vaak op een tweakblog of een forumtopic en dan blijkt het om dingen te gaan die jaren oud zijn.. Net ook weer, iets uit 2010!
Je bedoelt Geef hier je game vouchers weg! toevallig? Je komt gewoon op de 1e pagina van het topic terecht, als je naar de laatste pagina gaat (Geef hier je game vouchers weg!) staan daar gewoon berichten van vandaag?
Ik noem maar even:
RoDlog: Creative creative?
Uit 2009.
De drummende Pyrate! met tux-invloeden: Verhuizen met een Russische vrouw
Uit 2010.
Een oud forumtopic zonder recente reacties zie ik nu niet zo snel.
Maar als ik het dan goed begrijp komt het door de reacties? Bij een forumtopic kan ik mij dat goed indenken, maar bij een blog?
RoDlog: Creative creative?
Uit 2009.
De drummende Pyrate! met tux-invloeden: Verhuizen met een Russische vrouw
Uit 2010.
Een oud forumtopic zonder recente reacties zie ik nu niet zo snel.
Maar als ik het dan goed begrijp komt het door de reacties? Bij een forumtopic kan ik mij dat goed indenken, maar bij een blog?
We hebben laatst het eea gewijzigd aan de berekening wanneer een artikel op de frontpage kon verschijnen. We proberen het daar wat meer 'trending' te doen. Als een artikel plots rap extra pageviews krijgt, dan maakt het meer kans om daar te verschijnen. Het kan zomaar zijn dat iemand heeft gelinkt naar de Tweakblog over Creative, waardoor ie veel pageviews genereerde.
Wellicht dat we nog eens kunnen kijken naar leeftijden van contentsoorten zodat er nog meer gestuurd kan worden op actuelere content uit de community dat rap in populariteit stijgt
Wellicht dat we nog eens kunnen kijken naar leeftijden van contentsoorten zodat er nog meer gestuurd kan worden op actuelere content uit de community dat rap in populariteit stijgt
Of maak het zo dat de gebruiker zelf kan instellen hoe en wat? Ik zou persoonlijk zelf kiezen voor tweakblogs uit het huidige jaar, en voor forumtopics de hardlopende van de dag.Misha schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:13:
...
Ik denk niet dat ze nog meer voorkeuren willen dan dat tweakers nu al heeftVerwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:20:
[...]
Of maak het zo dat de gebruiker zelf kan instellen hoe en wat? Ik zou persoonlijk zelf kiezen voor tweakblogs uit het huidige jaar, en voor forumtopics de hardlopende van de dag.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Maar..._David_ schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:34:
[...]
Ik denk niet dat ze nog meer voorkeuren willen dan dat tweakers nu al heeft
Knopjes!
Dergelijke persoonlijke voorkeuren zorgen ervoor dat e.e.a. niet meer of lastig te cachen is. Ik gok dat jij liever niet een halve seconde extra op de frontpage wilt wachten, enkel omdat dat uit-de-communitydeel gegenereerd moet worden?Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:20:
Of maak het zo dat de gebruiker zelf kan instellen hoe en wat? Ik zou persoonlijk zelf kiezen voor tweakblogs uit het huidige jaar, en voor forumtopics de hardlopende van de dag.
Dus, we gaan het niet zomaar persoonlijk maken. Zeker de uiteindelijke selectieprocedure moeten we erg voorzichtig mee zijn.
Oeh, maar liefst een halve seconde wachten
Fout gegokt dus

Maar als recente Tweakblogs gewoon meer voorrang krijgen zonder de reacties daarin te betrekken ben ik al een tevreden mens.
Maar als recente Tweakblogs gewoon meer voorrang krijgen zonder de reacties daarin te betrekken ben ik al een tevreden mens.
Dat klinkt weinig, maar is in werkelijkheid goed merkbaarVerwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:36:
Oeh, maar liefst een halve seconde wachtenFout gegokt dus
![]()
Bovendien is het ruim meer dan de huidige 0.03 seconde die je moet wachten (nouja, plus natuurlijk alle tijd die besteedt wordt aan netwerkcommunicatie, dns-lookups en achteraf nog alle aanvullende resources)
In de praktijk? Nee.ACM schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:20:
[...]
Dat klinkt weinig, maar is in werkelijkheid goed merkbaar...
Je merkt geen verschil tussen 0,03 en 0,5 seconde? Daar zit een behoorlijk groot verschil tussen
Zou kunnen, maar met alle overhead, openstaande up- en downloads? Nee. Ik heb niet een high-end machine met een glasvezelverbinding. HelaasMisha schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:58:
[...]
Je merkt geen verschil tussen 0,03 en 0,5 seconde? Daar zit een behoorlijk groot verschil tussen
Het lijkt me echt beter als er gekeken word naar de leeftijd van tweakblogs, die rant blog van sanderev66 staat nu op de fp
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Jawel, dat ga je in de praktijk goed merken, niet als je iets in een nieuw tab opent, maar wel als je actief navigeert en op elke pageview zit te wachten. Alle overige latencies en vertragingen verdwijnen tenslotte niet, die komen bovenop die halve seconde, maar beginnen wel ook pas na die halve seconde.Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:54:
In de praktijk? Nee.
Wellicht hebben jullie ideeen voor de volgende vragen:_David_ schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:33:
Het lijkt me echt beter als er gekeken word naar de leeftijd van tweakblogs
- Welke grens? Hoe oud mag een tweakblog zijn? (hou er rekening mee dat er nou ook weer niet zoveel nieuwe komen, dus een dag of zelfs een week is wat kort)
- Moet er net zo'n grens voor productreviews zijn? Zoja, dezelfde?
- Moet er net zo'n grens voor forumtopics zijn? Zoja, dezelfde? En zoja, welke leeftijd geldt er dan bij topics? De starttijd of de tijd van de laatste reactie? Die laatste hanteren we nu.
[ Voor 13% gewijzigd door ACM op 21-08-2013 07:58 ]
Zet het op een jaar max?ACM schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 07:41:
[...]
...
Wellicht hebben jullie ideeen voor de volgende vragen:
- Welke grens? Hoe oud mag een tweakblog zijn? (hou er rekening mee dat er nou ook weer niet zoveel nieuwe komen, dus een dag of zelfs een week is wat kort)
Dat mag wel korter, daar worden er naar mijn idee veel meer van uitgekakt, 6 maanden?- Moet er net zo'n grens voor productreviews zijn? Zoja, dezelfde?
Laatste reactie lijkt mij prima, eventueel met een weging naar snellopende topics, een topic uit 1973- Moet er net zo'n grens voor forumtopics zijn? Zoja, dezelfde? En zoja, welke leeftijd geldt er dan bij topics? De starttijd of de tijd van de laatste reactie? Die laatste hanteren we nu.
Er zit sowieso wel e.e.a. aan populariteitsweging in. Tenzij dat gekickte topic ook allemaal nieuwe reacties krijgt en daarbij een hoop pageviews, zou je 'm niet terugzien in dat lijstjeVerwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 07:57:
Laatste reactie lijkt mij prima, eventueel met een weging naar snellopende topics, een topic uit 1973met een kick in 2013 is niet heel erg zinvol
Tweakblogs en userreviews kun je toch ook op de laatste reactie beoordelen? Als ze in de afgelopen week geen reactie hebben gehad zal de activiteit in de vorm van views ook niet boeiend zijn. Tegelijkertijd, als een blog na twee jaar omhooggeschopt wordt met een nieuwe reactie en daar volgt verdere activiteit uit, dan mag ie van mij best weer in het 'Uit de community'-blokje verschijnen.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Bij een tweakblog gaat het juist om het Blog deel, niet zozeer de reacties. En wat doe je als er totaal geen reacties worden toegelaten?
Idem voor userreviews.
Idem voor userreviews.
Als reacties uit staat, vooruit. Maar nieuwe reacties op oude blogs kunnen wel degelijk relevant zijn. Ik heb ooit een blog geschreven over de aankomende cookiewet en daar is onder andere door mijzelf nog vaak naar gelinkt toen die wet er daadwerkelijk doorheen kwam, en dat heeft weer reacties opgelevert die zowel actueel waren als inhoudelijk relevant. Zou zonde zijn als vergelijkbare voorbeelden ineens niet meer voorbij kunnen komen.Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:54:
Bij een tweakblog gaat het juist om het Blog deel, niet zozeer de reacties. En wat doe je als er totaal geen reacties worden toegelaten?
Idem voor userreviews.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Natuurlijk mogen die voorbij komen, alleen een betere afweging tussen een vers van de pers blog of op de reacties is wellicht handig. Dit zeggende, het is wat lastig vergelijken gezien de redelijk rustige periode momenteel.NMe schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:59:
[...]
... Zou zonde zijn als vergelijkbare voorbeelden ineens niet meer voorbij kunnen komen.
Dan valt de blog na een week uit het zicht. Nieuwe reviews en blogs zonder reacties zouden sowieso de eerste week ook getoond moeten kunnen worden. Of je rekent voor een nieuwe blog een wat langere periode met of zonder reacties.Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:54:
En wat doe je als er totaal geen reacties worden toegelaten?
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Ik denk dat die leeftijdsgrens enkel bij Tweakblogs nodig is. Alleszins maximaal een jaar. Als een blog ouder is zou er een strengere grens kunnen komen voor het weer opduikt in Uit de Community.ACM schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 07:41:
Wellicht hebben jullie ideeen voor de volgende vragen:
- Moet er net zo'n grens voor productreviews zijn? Zoja, dezelfde?
- Moet er net zo'n grens voor forumtopics zijn? Zoja, dezelfde? En zoja, welke leeftijd geldt er dan bij topics? De starttijd of de tijd van de laatste reactie? Die laatste hanteren we nu.
[ Voor 7% gewijzigd door witeken op 26-08-2013 10:55 ]
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Pagina: 1