Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kiezen voor de Dell Latitude E6530 of 15” MacBook Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn nieuwe job als frontend developer / webdesigner heb ik bij het bedrijf waar ik ga beginnen enkele specs doorgegeven. Dit op basis van vooral hier gelezen informatie. Nu kan ik een keuze maken uit een Dell Latitude of een Macbook Pro.

Ik heb altijd al een Macbook Pro willen hebben dus dit was mijn eerste reactie, maar ik wil niet overhaast beslissen en de specs voor de Dell latitude zijn ook niet verkeerd. Graag zou ik eigenlijk jullie mening willen hebben om een gegronde keuze te kunnen maken uit beide laptops.

Het is vooral een werklaptop waarbij een tweede scherm komt en de programma's die ik zal gaan draaien komen uit het Adobe Creative Suite CS6 (of CC), dit zijn: Photoshop, Dreamweaver, Illustrator, Indesign. Het belangrijkst is dat deze programma's soepel draaien en het beeldscherm goed is!

Dell Latitude E6530 : Standard Base (met Windows 7 zie ik nu)
  • NVIDIA NVS 5200M (GDDR5 1GB) Discrete Graphics
  • One Intel Core i7-3540M (3.0GHz, 4MB cache, Dual Core)
  • 39.6cm (15.6") FHD (1920x1080) Wide View LED-backlit LCD Panel with Premium Panel Guarantee
  • No Fingerprint Reader and No Smart Card Reader (Contact and Contactless) Palmrest
  • Software for Integrated Camera (Only for standard Base )
  • Integrated HD Camera with Microphone
  • HD+/Full HD LCD Panel
  • 16GB (2x8GB) 1600MHz DDR3 Memory
  • 256GB Mobility Solid State Drive
  • DVD +/-RW Media Bay Drive
  • Primary 9-cell 97W/HR ExpressCharge Capable
  • European 90W AC Adapter with European Power Cord
  • Dell Wireless 380 Bluetooth Card 4.0 Low Energy Module
  • EMEA Intel Centrino Ultimate-N 6300 (802.11 a/b/g/n) Half Mini Card
  • Internal US/International Qwerty Backlit Dual pointing Keyboard (number pad, antimicrobial)
15” MacBook Pro 2.3GHz quad-core Intel Core i7
  • 2,3-GHz quad-core Core i7 GeForce GT650M 512 MB
  • 8 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM
  • Harde schijf 500GB 5400RPM
  • Glossy breedbeeldscherm
  • Geen Aanvullende Display Cable
  • Nederlands Keyboard
  • Geen Adobe trial, Geen Office Pakket
  • 1 jaar pick up and return garantie
Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik zou geen van beide kopen maar wachten op de Haswell refresh. In beide gevallen betaal je nu de hoofdprijs voor verouderde hardware. Niet alleen hebben de nieuwe modellen met Haswell betere geïntegreerde graphics, hoewel onwaarschijnlijk is het (theoretisch) ook mogelijk dat de software paketten die jij gebruikt uiteindelijk gebruik gaan maken van AVX2.

Een Lattitude haalt het imho nooit tegen een MacBook Pro wat betreft bouwkwaliteit en design.

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel ik best zou willen wachten is dit simpelweg geen optie, het is of de Dell of de MacBook Pro, daar kan ik niets aan veranderen ;)

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 16:26
Ondanks dat ik zelf fervent Mac gebruiker ben (zou niet zonder willen) krijg je wel veel meer waar voor je geld in de Dell... Vooral meer ram en een ssd maken een hoop verschil.

Verwijderd

De haswell latitude kan je al kopen. Hij is niet eens duurder dan de ivy bridge.

Ik zou trouwens sowieso niet de macbook pro nemen. Een scherm van 900 pixels hoog is niet acceptabel in deze prijsklasse. Met de display upgrade kom je meer en meer naar het prijssegment van de retina. Als je toch voor de pro gaat, zet er dan zo snel mogelijk een SSD in.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn dan ook de twee punten waardoor ik het meest aan het twijfelen ben geraakt. Omdat de Apple natuurlijk hoger ligt in de prijs en er een budget ligt zijn er meer van mijn aangegeven specs in de Dell gestopt, de hoofdvraag is, vind ik dit belangrijk genoeg om voor de Dell te kiezen.

Nogmaals, dit zijn de specificaties zoals ze er liggen, ik dien een keuze te maken uit deze twee. De kosten zijn voor het bedrijf en hoewel ik de suggesties op prijs stel, over het al kunnen kopen van de haswell latitude etc., het is of de een, of de ander! Het vragen om de verhoging van de Apple resolutie kan ik misschien nog vragen, maar verder dan dat wil ik niet pushen, ook omdat ik er graag een tweede beeldscherm bij wil.

Ook handig om te vermelden is dat ik nu al jaren werk op een laptop met 256 gb geheugen, 4gb ram en een resolutie van 1366x768, dus in dat opzicht zijn beiden een verbetering.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 16:55 ]

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 16:26
Tja, als dat de situatie is zou ik toch voor de Dell gaan. Resolutie, ram en harde schijf van de Macbook vallen tegen en ga je je absoluut aan storen.

Verwijderd

Persoonlijk zou ik me ook gaan storen aan het nederlandse toetsenbord op de pro. US-int is hier de standaard.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik vind je rijtjes eigenlijk geen goede vergelijking geven.

Bij de Dell staan onder andere deze regels:
No Fingerprint Reader and No Smart Card Reader (Contact and Contactless) Palmrest
Software for Integrated Camera (Only for standard Base )
Integrated HD Camera with Microphone
HD+/Full HD LCD Panel
DVD +/-RW Media Bay Drive
Primary 9-cell 97W/HR ExpressCharge Capable
European 90W AC Adapter with European Power Cord
Dell Wireless 380 Bluetooth Card 4.0 Low Energy Module
EMEA Intel Centrino Ultimate-N 6300 (802.11 a/b/g/n) Half Mini Card
Internal US/International Qwerty Backlit Dual pointing Keyboard (number pad, antimicrobial)
Door deze niet te laten zien bij de MacBook Pro trek je een kromme vergelijking. Bovenstaande gegevens gelden bijna 1-op1 voor de MacBook Pro.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was aan het twijfelen of ik alle informatie bij de Dell moest geven, maar dit is de lijst zoals deze stond aangegeven op de offertes en heb het puur geknipt en geplakt. Zelf was ik me er ook niet van bewust dat die specs bij de dell bijna gelijk staan aan die van de Apple... maar goed, dat weet ik bij deze dan ;)

Verwijderd

Dat valt ook wel mee hoor. De apple heeft geen 1080p display, de latitude heeft een langere accuduur, en de MBP heeft geen pointing stick.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik denk dat ik er toch verstandiger aan doe om voor de Dell te gaan. Ik heb het er met verschillende mensen over gehad en de hoeveelheid ram en de ssd zijn gewoon erg belangrijk. Bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:30:
De haswell latitude kan je al kopen. Hij is niet eens duurder dan de ivy bridge.
De dual-core Lattitude opvolger van de i7-3540M, die de TS wil is nog niet leverbaar, er is alleen een Haswell i5 en een quad-core Haswell leverbaar. Ik kan hem in ieder geval niet vinden op Dell.nl.

Sowieso gaat de vergelijking wat mank, een dual-core Lattitude met een simpele NVS kaart vergelijken met een MacBook Pro. Het zijn gewoon verschillende klassen laptops.

Verwijderd

http://configure.euro.del...=le6540bto009s&vw=classic

Waarom je een dual-core i7 zou willen is mij overigens een enorm raadsel. In de vorige generatie was de 'instap' i7 quadcore een grand total van 9% hoger geklokt, terwijl je 2MB cache moest inleveren en ~80% multicore prestaties.
Pagina: 1