Toon posts:

Nummerweergave op LCD ?

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand en ideetje hoe ik een soort nummer weergave op mijn LCD schermpie kan krijgen ? Heeft er al zoiets gedaan of weet iemand of dat mogelijk is lijkt me wel handig voor als mijn schoonouders weer bellen , hoef ik niet op te nemen om te horen dat zij het zijn. >:)
Weet er iemand iets ? :?
Ik hoor het wel.

Mzzl :P

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:51

Skef

Ik scheer.me

Het zal vast wel kunnen, maar dan met de PC alleen makkelijk met ISDN.

Je kan wel een bestaande nummermelder uit elkaar slopen, en vervolgens in je case integreren, maar dan kun je er nix anders op kwijt.

Met ISDN heb je de mogelijkheden om met CapiMon en een zelfgeschreven programmaatje toch wat ISDN-gegevens op je schermpje te toveren, maar hoe dit gaat weet ik ook niet...

Daar zul je de goeie programmeurs voor moeten hebben :P

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Ik heb een keer een analoge nummermelder gemod zodat ie op de pc aangesloten kon worden. Toen heb ik een proggie geschreven dat vervolgens de naam bij het nummer opzocht

Verwijderd

Kun je misschien ook uitleggen hoe je dat hebt gedaan? Een wat 'mindere tweaker' als ik zou daar namelijk erg in geintreseerd zijn :P

Verwijderd

Topicstarter
Heb nie genoeg ruimte in mijn case om nog een nummermelder erbij te zetten. Ik wil hem dus echt op mijn Lcd hebben en dat progje voor ISDN wordt ook niets want ik heb geen ISDN en aangezien ik ook maar een arme student ben en daar dus geen geld aan uit ge geven wordt dat ook al lastig. Maar het zou inderdaat kunnen.
Thanx

Verwijderd

Wat je moet doen is je nummermelder modden.
In een nummermelder zit een DTMF chip, dit is niks anders dan een chip die de DTMF tonen (die tonen die je hoort als je op een telefoon een toets indrukt) omzet naar een digitaal signaal van 4 bits.
Als je nu je nummermelder open molt kijkt welke chip erin zit en daarvan even de datasheet opzoekt, dan weet weet je welke pins je moet hebben. Ik had toendertijd een nummermelder van KPN met een Holtek HT9170 chip. LET OP: het werkt niet op alle nummermelders.
Als je nu deze 4 datalijnen via een optocoupler aansluit op de parallelle poort dan is je interface klaar. En dan natuurlijk nog ff een proggie naar wens schrijven.

Mocht je nog wat willen weten dan hoor ik het wel weer.

• clevy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07-2024

clevy

It's a race !

Op dinsdag 05 juni 2001 21:18 schreef BaseSite het volgende:
Wat je moet doen is je nummermelder modden.
<knip>
Als je nu deze 4 datalijnen via een optocoupler aansluit op de parallelle poort dan is je interface klaar. <knip>
kan dat ook op een seriele poort? kun je die dtmf chips ook los kopen en verbouwen?
dit is errug interessant!!

a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be

Verwijderd

kan dat ook op een seriele poort? kun je die dtmf chips ook los kopen en verbouwen?
dit is errug interessant!!
Zo ver ik weet zijn alle dtmf decoder chips parallel (4 bits die zo een cijfer of letter vormen), maar wat let je om er een parallel > serieel converter tussen te zetten. Ik weet dat die bestaan.
En die chips kun je gewoon bestellen bij een elektronica shop. Veel mensen die in de home automation zitten gebruiken die chips om bv. het koffiezetmachientje aan te zetten via een telefoon.

• MLS
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-08 23:08

MLS

Ik wil ook een nummermelder op mijn PC zetten via de seriele poort, maar uit het verhaal hierboven begrijp ik dat het in nl via DTMF tonen gaat?

Hier in dit verhaaltje hebben ze het over een binaire datareeks die je dus gewoon kan interpreteren.
http://www.howstuffworks.com/framed.htm?parent=question409.htm&url=http://www.testmark.com/develop/tml_callerid_cnt.html

Is dit in Nederland niet zo, gebruiken we hier een tonen systeem?

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

ik gebruik dit progje als nummer melder, lekker klein, niets te installen, geinige opties en het werkt over een netwerk. (alleen de server hoeft dus aan een isdn lijn te zitten) mischien kunnen jullie er wat mee :
http://www.gfi-mbh.com/madeby/nim/niminfo.htm

www.baskoole.com

• MLS

MLS

Probleem is: heb alleen een analoge lijn. Dus moet het of met een goedkoop rotmodem (alleen voor die nummermelding) doen, of met een zelf gehackte nummermelder.

• MLS

MLS

Lees op een andere site dat we hier inderdaad DTMF hebben en geen FSK zoals bij die link van me :(
Pagina: 1