MSI FM2-A55M-P33, WD 2TB wordt niet meer erkent na opstarten

Pagina: 1
Acties:

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
WDGreen WD20EZRX 2TB Sata 3.Date 08 Juni 2013

Wordt gebruikt als opslag schijf, als ik de computer opstart staat het wel in de Bios, wordt vermeld 0.GB als ik de oude schijf van 1TB in stop staat er 1000 gb(WDGreen 10EZRX-1TB)
Kon wel alles over zetten, kon ook alle films bekijken, toen ik hem uitzetten en weer opnieuw opstarte werdt de schijf niet meer erkent?
De schijf heb ik geformateerd en in 3e gedeeld. en hield na formateren nog maar 1.7 TB over, is dat normaal 300 GB minder?

Systeem:
AMD A10 5700
SAMSUNG HD161GJ-opstart schijf
8GB geheugen(1600) Kingston
300W voeding

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07
Wat geeft de 2TB aan als je hem hangt naast je 1TB disk in je OS ?
Als je even zoekt zal je zien dat 1.7 (windows)TB free space normaal is voor een 2TB disk. Heeft te maken met 1024/1000 conversie.

• brommer1
  • Niet online
Doet niks meer, staat wel in de opstart Bios, heb alle combinaties geprobeert, ben er 4 uur mee bezig geweest.
Krijg een donker bruin vermoeden dat het moederbord niet compatle is, er zitten alleen maar sata 2 aansluitingen op het moederbord.

De oude opschlagschijf in stopt zijn er geen problemen, heb ook ander Sata aansluitingen geprobeert, maakt niets uit, is misschien de voeding te zwak? Of moet ik een moederbord kopen met alleen Sata 3 aansluitingen?

[ Voor 7% gewijzigd door brommer1 op 15-08-2013 16:45 ]

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01 15:59
Het lijkt mij sterk dat het aan je Sata poorten ligt.
Die moeten backwards compatible zijn.

Heb je de schijf al eens op een anders systeem geprobeerd ?
Andere voeding proberen, al lijkt mij dit niet het probleem.
Je kan wel gewoon opstarten met je opstartschijf ? Kijk dan eens met een SMART tool wat er aan de hand is. WD heeft ook een SMART tool.

Mijn gevoel zegt dat de schijf dood is.
WD RMA gebruiken, goede ervaring mee. Binnen 1 week andere schijf binnen.

[ Voor 8% gewijzigd door SpiriTNL op 15-08-2013 21:17 ]

• brommer1
  • Niet online
Heb een Asus F2A85-M LE besteld, als het nog niet doet, weet ik dat de schijf defect is, staat voor 1TB films op, die wil ik proberen te redden.
Vind het wel vreemd, de schijf was maar een dag oud, een keer gebruik en gelijk al defect.