Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-11 11:29
Ik heb het probleem dat ik op een bepaald wifi-netwerk geen what`s-app berichten ontvang.
Wanneer ik wifi uitzet komen de berichten direct binnen.

Dit computernetwerk word door ons beheerd.
Wat kan ik wijzigen om dit probleem op te lossen?

Alvast Bedankt

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Is nog steeds een bekend probleem, heb het ook nog steeds. Ondanks dat Whatsapp het probleem zou hebben opgelost...

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:29
Heeft dat niet met die networking bug in Android te maken? Tenmisnte als jullie allebei met een Adnorid dit probleem ervaren..

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
De kans dat het over iPhone of Windows Phone gaat in de Android Smartphone corner, acht ik niet heel groot.

• pitchdown
alwaysleft schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:11:
Is nog steeds een bekend probleem, heb het ook nog steeds. Ondanks dat Whatsapp het probleem zou hebben opgelost...
Het is wel opvallend dat dit niet binnen alle wifi-netwerken gebeurd.....

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
bas-r schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:13:
Heeft dat niet met die networking bug in Android te maken? Tenmisnte als jullie allebei met een Adnorid dit probleem ervaren..
Is geen bug, een messaging app als Viber heeft geen Wifi problemen. Whatsapp moet dit probleem oplossen.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
alwaysleft schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:22:
[...]

Is geen bug, een messaging app als Viber heeft geen Wifi problemen. Whatsapp moet dit probleem oplossen.
Dat zegt natuurlijk helemaal niks.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:42
pitchdown schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:56:
Dit computernetwerk word door ons beheerd.
Vertel alsjeblieft wat meer over je netwerk. Wat voor firewall heb je draaien? Welke rules heb je voor HTTPS-verkeer en algemeen TCP? Draai je een HTTP(S) proxy server? Hoeveel clients en client connecties heb je draaien? Met hoeveel zit je achter NAT als je dat gebruikt? Is het IPv6/IPv4 dual stack?

Ik kan mij zo voorstellen dat long-polling over HTTPS dat Whatsapp volgens mij gebruikt wordt tegengewerkt door meeste corporate firewalls/routers. Die houden niet van statetables die maar blijven groeien door de langdurig opengehouden connecties als gevolg van long-polling. Het kan ook zijn dat je HTTPS proxy het certificaat van Whatsapp niet snapt en de boel blokkeert.

Ik heb iets soortgelijks gezien op de Telfort mobiel internet proxy (uit APN instellingen). Die lijkt verkeer van sites met CACert-signed certificaten niet de hele certificate chain door te geven. Heel spooky, maar door handmatig de proxy uit te zetten op de APN settings heb ik het probleem niet meer.

[ Voor 13% gewijzigd door gertvdijk op 15-08-2013 15:31 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

bedoel je dit verhaal:
Apps like Gtalk, GMail, Whatsapp (partially push), Facebook Messenger, etc, use google's push service through a TCP shared connection on the port 5228 between your phone and google servers.
To keep this connection alive, android use a periodic HeartBeat (a small network data packet) which is used to avoid the connection timeout. Unfortunally this HeartBeat, by default, occurrs only every 15 minutes on wifi and every 28 minutes on 3G.
What may happen for most users is that the wifi router or the mobile carrier can automatically close/terminate this connection after some SHORT time of inactivity, for example when you are not sending / receiving any push notification.
Als ze helemaal niet binnen komen is er een ander probleem.

Ook kan het zijn dat je access points bepaalde power saving opties niet ondersteunen. dat herken je dat berichten wel direct aan komen als het scherm van de telefoon aan staat (aan de lader hangt).

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:04
Die heartbeat is met een app trouwens omlaag te zetten naar bijv. 5 minuten (root nodig echter).

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-08-15-15-52-29_qfrsgs42013-08-15_15-52-54s.png

[ Voor 69% gewijzigd door Brad Pitt op 15-08-2013 15:54 . Reden: Voorbeeldje toegevoegd ]

Nickname does not reflect reality

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:42
Brad Pitt schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:46:
Die heartbeat is met een app trouwens omlaag te zetten naar bijv. 5 minuten (root nodig echter).
Dat gaat om de heartbeat voor Google services. Volgens mij verandert dit niets aan de sockets die Whatsapp opzet in zijn BackgroundService. Laatste keer dat ik keek naar het netwerkverkeer bij gebruik van Whatsapp gebruikte die geen Google push service.

[ Voor 13% gewijzigd door gertvdijk op 15-08-2013 16:16 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Brad Pitt
gertvdijk schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:15:
Dat gaat om de heartbeat voor Google services. Volgens mij verandert dit niets aan de sockets die Whatsapp opzet in zijn BackgroundService. Laatste keer dat ik keek naar het netwerkverkeer bij gebruik van Whatsapp gebruikte die geen Google push service.
Van de dev:

The problem (read this for better understanding):

Apps like GTalk/Hangouts, GMail, Whatsapp (partially push), Facebook Messenger, etc, use google's push service through a TCP shared connection on the port 5228 between your phone and google servers.

To keep this connection alive, android by default use a periodic heartbeat (a small network data packet) which is used to avoid the connection timeout. Unfortunately this heartbeat by default occurs only every 15 minutes on wifi and every 28 minutes on 3G.

What may happen for most users is that the wifi router or the mobile carrier can automatically close/terminate this connection after some SHORT time of inactivity, for example when you are not sending / receiving any push notification.

For how the push notifications works, your phone is not aware that this connection was externally closed, so this is the reason why you will have no push notifications until this connection get re-established by android, when the next HeartBeat is sent.

• pitchdown
Brad Pitt schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:18:
[...]

Van de dev:

The problem (read this for better understanding):

Apps like GTalk/Hangouts, GMail, Whatsapp (partially push), Facebook Messenger, etc, use google's push service through a TCP shared connection on the port 5228 between your phone and google servers.

To keep this connection alive, android by default use a periodic heartbeat (a small network data packet) which is used to avoid the connection timeout. Unfortunately this heartbeat by default occurs only every 15 minutes on wifi and every 28 minutes on 3G.

For how the push notifications works, your phone is not aware that this connection was externally closed, so this is the reason why you will have no push notifications until this connection get re-established by android, when the next HeartBeat is sent.
heeft iemand deze optie geprobeerd om te wijzigen binnen een netwerk?

• Brad Pitt
pitchdown schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:45:
Ja, ondergetekende hè. Wil niet zeggen dat het "dus" bij jou gaat werken. Welnu...:

Ben je rooted? Zo ja: installeren en proberen. Een deinstall zet alles weer gewoon terug :)
(kans nagenoeg nul dat het "de fix" is hoor... was het hier namelijk ook niet helemaal)

[ Voor 13% gewijzigd door Brad Pitt op 15-08-2013 16:59 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

pitchdown schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:45:
[...]

kijk eens op je NAT device naar timeout op tcp translations. Maar aangezien je wel heel weinig hints geeft uit welke componenten je netwerk bestaat....

Ergens in je netwerk zit of een firewall, of een device dat de connectie status van een verbinding bijhoud. Daar moet je aan tunen.

(sorry vaag, maar ik heb geen idee wat voor soort netwerk je hebt hebt. een huis tuin en keuken netwerk werkt nou eenmaal anders dan een netwerk voor een groot bedrijf)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Brad Pitt
Het is een algemeen bekend Whatsapp probleem hè...

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Brad Pitt schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:13:
[...]

Het is een algemeen bekend Whatsapp probleem hè...
En de topic starter is op zoek hoe in zijn netwerk iets aan te passen is zodat het minder optreedt. In sommige netwerken heeft whatsapp+gmail+ facebook dit probleem, in sommige netwerken niet.

uiteraard kun je naar een batterijslurper als kik-messenger gaan, of gewoon dure smsjes gaan versturen, maar als je aan je netwerk iets kunt aanpassen kun je leuk weer een wit voetje halen bij je manager.

Thuis krijg ik whatsappjes in 90% van de gevallen onmiddellijk. Op mijn werk zit er 15-45 minuten vertraging op.

ik weet niet wat whatsapp gebruikt voor de push (wellicht inderdaad geen google servers?), maar het mechanisme van een poort ophouden is waarschijnlijk gelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 15-08-2013 17:23 ]

• Brad Pitt
leuk_he schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:21:
[...]
En de topic starter is op zoek hoe in zijn netwerk iets aan te passen is zodat het minder optreedt. In sommige netwerken heeft whatsapp+gmail+ facebook dit probleem, in sommige netwerken niet.
Indien universele oplossing gevonden is: please even op XDA zetten, daar zoekt men al járen :P

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Heb je toevallig een router van Sitecom?

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

• pitchdown
Nope Engenius o.a.

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem met een Sitecom router en heb toen contact opgenomen met Sitecom en alles duidelijk verteld en die zeiden dat het misschien aan de Sitecom Cloud Security lag die je via http://192.168.0.1 uit kan zetten. Ik heb dit echter nooit uit kunnen testen, omdat ik een nieuwe modem had gekregen (vanwege andere problemen dat niks met dit onderwerp te maken heeft). Heeft jou router ook zo een dergelijke beveiliging? Het is het proberen waard, kan geen kwaad iig.

edit:
Dit was dus de email die ik kreeg:
[quote]Bedankt voor uw bericht.

Kunt u de volgende stappen volgen om te kijken of dit het probleem oplost:
1. Open uw webbrowser, bijvoorbeeld Internet Explorer.
2. Type in de adresbalk het volgende in: http://192.168.0.1 en druk op Enter.
3. Type als gebruikersnaam in: admin. Het wachtwoord staat op de sticker onderop de router, of op de los bijgeleverde sticker.
4. In het menu, klik op de tab "Toolbox".
5. U bent nu op de Sitecom Cloud Security configuratiepagina. Door de knop op "uitgeschakeld" te zetten kunt u SCS uitschakelen. Druk hierna op "Toepassen" om de wijziging actief te maken.

Met vriendelijke groeten,[/quote]

[ Voor 42% gewijzigd door Aslanboy1905 op 16-08-2013 16:35 ]

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Pagina: 1