Hallo mede Tweakers,
Ik heb het gigantische probleem dat COM Surrogate niet meer werkt, direct na het opstarten van Windows 7 x64.
Ik heb bijna heel Google afgezocht, maar blijkbaar is er geen directe oplossing voor mij bekend.
(Ik snap ook niet dat MS hier niets aan doet...)
Ik zit met het volgende:
Ik start lekker mijn computer op, deze heeft geen Dualboot dus hij knalt direct Windows in.
Precies nét na je het bureablad krijgt te zien, komt er ineens een leuk venster tevoorschijn met 'COM Surrogate werkt niet meer'.
Wat dit voor mij doet, is dat ik mijn icoontjes niet meer kan zien... no big deal.
Wat wél het probleem is, is dat ik mijn rechter muis niet meer kan gebruiken. Als ik de rechter muis klik op wat voor een icoon dan ook, loopt m'n desktop vast... en dan ook múúrvast.
(Normale routine: Taakbeheer opstarten, explorer.exe als taak beëindigen en opnieuw explorer.exe opstarten. Verhelpt alleen het vastlopen)
Weet iemand... hier een oplossing voor?
Ik wil alle software die ik hier op heb staan, wel er neerzetten op aanvraag.
Specs:
Windows 7 Professional SP1 x64 met Licentie van Dreamspark
ASUS P6T moederbord (socket 1366, x58 chipset)
Intel Core i7 920 @ 2.8Ghz Watergekoeld
20GB geheugen (6x4GB) Kingston Low Profile DDR3-1333
2x AMD Radeon HD6870 1GB in CrossFire (1x XFX kaarten en 1x Sapphire kaart)
Conceptronic USB insteek kaart (4x USB 2.0)
Crucial M4 128GB SSD (windows)
Western Digital VelociRaptor 300GB 10k rpm (voor de games)
Western Digital Green 1TB 5400rpm
Western Digital Green 2TB 5400rpm
Antec Quadro 1000Watt Voeding (stabiel, 2 weken geleden gekocht van de Vraag & Aanbod afdeling)
Kan iemand mij helpen met de desbetreffende fout?
Ik wil er even bij zeggen, dat ik liever niet naar Windows 8 overstap, in mijn persoonlijke mening vindt ik dat troep
.
Mocht het niet zijn op te lossen, welke Linux wordt aangeraden?
M.v.g.
Tom Pecht
A la fout..
Ik heb het gigantische probleem dat COM Surrogate niet meer werkt, direct na het opstarten van Windows 7 x64.
Ik heb bijna heel Google afgezocht, maar blijkbaar is er geen directe oplossing voor mij bekend.
(Ik snap ook niet dat MS hier niets aan doet...)
Ik zit met het volgende:
Ik start lekker mijn computer op, deze heeft geen Dualboot dus hij knalt direct Windows in.
Precies nét na je het bureablad krijgt te zien, komt er ineens een leuk venster tevoorschijn met 'COM Surrogate werkt niet meer'.
Wat dit voor mij doet, is dat ik mijn icoontjes niet meer kan zien... no big deal.
Wat wél het probleem is, is dat ik mijn rechter muis niet meer kan gebruiken. Als ik de rechter muis klik op wat voor een icoon dan ook, loopt m'n desktop vast... en dan ook múúrvast.
(Normale routine: Taakbeheer opstarten, explorer.exe als taak beëindigen en opnieuw explorer.exe opstarten. Verhelpt alleen het vastlopen)
Weet iemand... hier een oplossing voor?
Ik wil alle software die ik hier op heb staan, wel er neerzetten op aanvraag.
Specs:
Windows 7 Professional SP1 x64 met Licentie van Dreamspark
ASUS P6T moederbord (socket 1366, x58 chipset)
Intel Core i7 920 @ 2.8Ghz Watergekoeld
20GB geheugen (6x4GB) Kingston Low Profile DDR3-1333
2x AMD Radeon HD6870 1GB in CrossFire (1x XFX kaarten en 1x Sapphire kaart)
Conceptronic USB insteek kaart (4x USB 2.0)
Crucial M4 128GB SSD (windows)
Western Digital VelociRaptor 300GB 10k rpm (voor de games)
Western Digital Green 1TB 5400rpm
Western Digital Green 2TB 5400rpm
Antec Quadro 1000Watt Voeding (stabiel, 2 weken geleden gekocht van de Vraag & Aanbod afdeling)
Kan iemand mij helpen met de desbetreffende fout?
Ik wil er even bij zeggen, dat ik liever niet naar Windows 8 overstap, in mijn persoonlijke mening vindt ik dat troep
Mocht het niet zijn op te lossen, welke Linux wordt aangeraden?
M.v.g.
Tom Pecht
A la fout..

Plezant. Krokant. Galant.