Toon posts:

Externe harde schijf steeds kapot =S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi.

Ik heb drie jaar geleden een externe harde schijf ( Platinum my drive ) gekocht, en die is onlangs helaas overleden.
Dus een nieuwe schijf gekocht ( weer platinum my drive ).. Filmpjes gedownload en erop gezet,
en nu is hij dus alweer verrot ( na 2 weken 8)7 ). Computer herkent 'm niet meer. Op andere PC's en laptops ook geprobeerd en met andere kabels maar nergens word hij herkent. Overigens maakt 't ding ook een enorme herrie als ik de USB kabel in de PC prop.

Nu is 't zo dat ik die schijfjes gebruik om er films op te zetten en ze daarna in de A.C. Ryan te pluggen om op tv de films te kunnen kijken. Bij de oude en de nieuwe schijf kreeg ik bij beiden, nadat ik 'm in de Ac Ryan heb gehad via usb kabel, foutmeldingen op de PC. De exacte melding weet ik even niet meer.. Maar het kwam erop neer dat de pc op zoek zou gaan naar foute bestanden en deze van de externe harde schijf zou verwijderen. Er staat steeds wilt u deze schijf controleren voordat u verder gaat?

Kan het zo zijn dat die A.C. Ryan de schijven kapot maakt? wel handig om te weten of dat zo kan zijn.. Voordat ik wéér een nieuwe schijf ga kopen :) .
Hoop dat iemand me kan helpen _/-\o_

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-02 15:58
heb je de schijf gewoon loggetrokken vanuit de mediaspeler? of ontkoppel je altijd veilig? als je schijf uitvalt tijdens lees/schrijf bewerkingen is hij een stuk kwetsbaarder dan wanneer deze in rust staat.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Veilig ontkoppelen = Mediaspeler uitzetten, eventjes een minuutje wachten tot de platters niet meer draaien, en dan de USB stekker ontkoppelen.

In windows: hardware veilig ontkoppelen in je notificatiebalk, externe schijf kiezen die je wilt ontkoppelen, minuutje wachten en dan de USB stekker ontkoppelen.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Computer herkent hem niet meer?
Leg eens uit wat dit is?
Waar wordt hij niet gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is dat het probleem.. ik trek hem er idd altijd gewoon uit.
Normaal gesproken krijg je een melding van de pc dat hij de schijf 'ziet' en krijg je vervolgens een keuzemenu of je je bestanden wil openen etc. Maar de computer ziet het schijfje nu gewoon niet. Krijg geen meldingen meer. Kan dus niet meer bij mijn bestanden komen.

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:50
Als je hem loskoppelt, pak je hem dan meteen op of laat je hem liggen totdat deze "uitgedraaid" is?

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat m wel liggen.. maar ik trek de kabel los uit de ac ryan

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-02 15:58
Het is wel een gedoe maar denk dat hier je probleem ligt. Zoals aangegeven is het verstandig om de ac ryan eerst uit te schakelen voordat je de hdd ontkoppelt. Windows is wat gemakkelijker. Als de schrijfkoppen nog tussen de platters zitten is de schijf een stuk kwetsbaarder.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt allemaal! Zal met de nieuwe schijf wat voorzichtiger zijn en hem niet zomaar loskoppelen!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 16:31
wat een onzin. al jaar en dag worden de koppen automatisch teruggetrokken als je de stroom eraf haalt. sterker nog, na veel acties word deze ook al in de veilige stand geplaatst.
Van het niet 'veilig' verwijderen kan hoogstens je filesystem corrupt raken, maar dat is te fixen. Zou ook kunnen dat dat nu gebeurd is. je hebt in windows zo'n control pannel 'schijfbeheer' oid, daar kan je de schijf opnieuw mee formatteren/herstellen.

Misschien dat 1 van de usb poorten een onregelmatige spanning afleverd en dat die disk daar niet mee overweg kan. een ander merk proberen?

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Welk besturingssysteem draait je pc momenteel?

Net zoals Sharkzor aangeeft. Je ext. hdd zal niet het loodje leggen doordat je hem "onveilig" verwijderd. Kan zijn dat een partitie is beschadigd en dit is zo weer te fixen door bij schijfbeheer de schijf te formateren. Als hij daar nog niet wordt herkend kun je pas gaan nadenken over het kapot zijn van de schijf. (Uittesten met meerdere systemen uiteraard om problemen met je usb aansluiting uit te sluiten).
Pagina: 1