• Kevin.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:54
Hallo iedereen,
Gister een nieuwe PC gekocht, lekker snel ding, niks te klagen.
Maar sinds vandaag een klein, maar toch irritant probleem..
In mijn PC zit dus een Palit GTX 760 Jetstream, het probleem is dat op willekeurige momenten de driver crasht. Windows komt dan ook met de melding 'Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld' of iets in die richting. Nou heb ik al verschillende dingen gedaan:

- Videokaart drivers geupdate (naar een bèta driver)
- Videokaart drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
- Gezocht op google, een of ander Microsoft FixIt tooltje gevonden en die gestart. (vond het wel het proberen waard)

Helaas heeft geen van deze dingen geholpen. Ik zou graag willen weten of iemand van jullie enig idee heeft wat dit zou kunnen zijn. Want het is behoorlijk irritant dat als je aan het gamen bent, of zelfs aan het internetten, dat je scherm begint te knipperen.

Ik hoor het wel!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02 21:18
Heb ook de GTX760 maar de MSI.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2edv979.png

Mijn vraag dus,
Welke driver heb je lopen op je GTX760 atm? Beta, idk welke dat is.

• Kevin.
Beta is nummertje 326.41. Heb inmiddels een reinstall gedaan, hij draait nu weer op dezelfde als jij (320.49). Ik kijk het even aan en straks post ik wel even en update.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02 21:18
Kevin. schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:58:
Beta is nummertje 326.41. Heb inmiddels een reinstall gedaan, hij draait nu weer op dezelfde als jij (320.49). Ik kijk het even aan en straks post ik wel even en update.
Prima ;) ik hoor het wel.

• Kevin.
Na de herinstallatie geen problemen meer. Geen idee wat er aan de hand was, maar het is opgelost.

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:52

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Lijkt een probleem te zijn wat nog wel eens speelt:
https://forums.geforce.co...ability-feedback-thread-/

Eigenlijk de hele 320.xx reeks schijnt redelijk ruk te zijn. Heb tijdens gamen nooit problemen, maar een youtube flash filmpje kan er soms nog wel eens sporadisch voor zorgen dat de driver em flipt. Oudere versies hebben er geen last van.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Verwijderd

Ik draai de 320.49 Driver op m'n MSI GTX 760, Geen enkel probleem tegengekomen tot nu toe.
Heb je geen programma op je PC staan die de driver misschien in de weg zit?

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Zijn die problemen er ook met de 6xx serie en deze driver?

Als ik zo rondlees lijkt het wel of alleen de nieuwe kaarten geplaagd worden door die driver bugjes en crashes. Ik lees ook over allerlei SLI problemen, ook die ervaar ik niet.

Een workaround voor issues met die driver / SLI en profiles is om de 310. of 314. te pakken, en dan de profiles van de recente 326 driver in NvInspector te zetten. Schijnt prima te werken. Ik durf niet te zeggen of dat ook direct een oplossing is voor de driver crash met een enkele kaart.

Overigens is 326 niets meer dan een Win 8.1 refresh van de 320 driver volgens mij, buiten wat nieuwe profiles is er niets verbeterd of veranderd. De ondersteuning voor de 7xx serie zit ook al in de 320 en is niet anders in de 326.

[ Voor 28% gewijzigd door Vayra op 16-08-2013 12:23 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Verwijderd

Vayra schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:20:

Een workaround voor issues met die driver / SLI en profiles is om de 310. of 314. te pakken, en dan de profiles van de recente 326 driver in NvInspector te zetten. Schijnt prima te werken. Ik durf niet te zeggen of dat ook direct een oplossing is voor de driver crash met een enkele kaart.
Ff zodat je het weet, de 320.18 Drivers zijn de release drivers voor de GTX 760, je kan niet lager dan dat gaan. (Voor zover ik weet dan) Tenzij er misschien een manier is die ik niet schijn te kennen? 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2013 12:39 ]

Pagina: 1